Ik heb thuis momenteel de volgende opstelling betreft het bekijken van media:
Ik stream media vanaf mijn NAS. Bij beeldmateriaal met vrij hoge bitrate (ongeveer 20mbit/s) werkt het streamen niet meer. Beeld hapert/blokkeert. Soms kan ik dmv Pause en weer Play weer even kijken maar dan treedt het probleem weer op bij scenes met deze hoge bitrate.
Voorheen had ik deze problemen niet en kon ik bijv de 'Bird scene' zonder haperingen afspelen.
Het resetten van switches, modem, mediaspeler, etc maakt geen verschil.
Voorheen trad dit probleem niet op. De hierboven benoemde opstelling bevat 2 wijzigingen tov de opstelling ten tijde dat het probleem niet optrad. Ik had in plaats van de losse Netgear switch en Cisco modem/router een 'oude' Ubee modem (zonder router) en een Netgear wifi router: WNDR3700.
Ik had dus een Modem en daarnaast een Router/switch en heb nu een Modem/Router met daarnaast een Switch.
Van de nieuwe switch (Netgear GS108) kan ik me niet voorstellen dat het een verslechtering is tov de oude opstelling.
Wat denken jullie dat de bottleneck is in de nieuwe situatie?
En wat kan ik er aan doen?
- Popcorn hour A300 (zonder hd, alleen voor streamen vanaf NAS)
- Via UTP aangesloten op een switch (ik weet zo niet welke, dat zoek ik nog op) bij mijn televisie (hierop is ook aangesloten: de TV zelf, Marantz AV receiver, Humax Digitale decoder, Playstation 4)
- De switch bij mijn TV is aangesloten op een switch in de meterkast: Netgear 8 Port Gigabit Switch GS108
- De switch is aangesloten op door Ziggo geleverde Modem/Router van Cisco. Ik zie op de site Cisco EPC 3925 of Cisco EPC 3928. Ik kijk nog welke het is.
- Een Synology DS211+ NAS host mijn media. Deze is aangesloten op de Netgear 8 Port Gigabit Switch GS108
Ik stream media vanaf mijn NAS. Bij beeldmateriaal met vrij hoge bitrate (ongeveer 20mbit/s) werkt het streamen niet meer. Beeld hapert/blokkeert. Soms kan ik dmv Pause en weer Play weer even kijken maar dan treedt het probleem weer op bij scenes met deze hoge bitrate.
Voorheen had ik deze problemen niet en kon ik bijv de 'Bird scene' zonder haperingen afspelen.
Het resetten van switches, modem, mediaspeler, etc maakt geen verschil.
Voorheen trad dit probleem niet op. De hierboven benoemde opstelling bevat 2 wijzigingen tov de opstelling ten tijde dat het probleem niet optrad. Ik had in plaats van de losse Netgear switch en Cisco modem/router een 'oude' Ubee modem (zonder router) en een Netgear wifi router: WNDR3700.
Ik had dus een Modem en daarnaast een Router/switch en heb nu een Modem/Router met daarnaast een Switch.
Van de nieuwe switch (Netgear GS108) kan ik me niet voorstellen dat het een verslechtering is tov de oude opstelling.
Wat denken jullie dat de bottleneck is in de nieuwe situatie?
En wat kan ik er aan doen?