Windows 8 EUFI boot. Hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik heb windows 8 bootable gemaakt op een USB stick, omdat dit vele malen sneller installeerd. Nou beschikken sommige moederborden over een windows 8 boot.
Echter werkt dit bij mij niet. Ik denk dat het probleem is dat de SSD niet als EUFI herkent wordt. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Mvg.

Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe heb je de stick gemaakt en hoe is Windows geïnstalleerd dan? Om Windows 8 met UEFI te kunnen gebruiken, moet je de installatie wel in UEFI opstarten en of dat kan is weer afhankelijk van hoe de stick is gemaakt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31
Je kan met deze USB installer een UEFI installeerbare USB maken:
https://rufus.akeo.ie/
downloads: Rufus 2.1.649

[ Voor 34% gewijzigd door DWattel op 07-04-2015 14:18 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
^Dat dus.

Daarnaast: USB UEFI boot moet dus gedaan worden voor de installatie om te werken, maar met de installatie moet je dus ook een UEFI compatible installatie maken. Het is namelijk ook mogelijk om zelf een beetje te knutselen en dan maak je misschien wel per ongeluk een MBR partitie met een bende NTFS bestandssystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31
Oh en je harddisk moet dus een GPT partitie indeling hebben en geen MBR!
Anders werkt de UEFI installatie niet.

[ Voor 28% gewijzigd door DWattel op 07-04-2015 15:38 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:35
EFI boot prima van MBR zolang het maar FAT32 is en een active partition heeft. (Ik heb gewoon met diskpart een active FAT32 partition op een usb disk gemaakt en daar de inhoud van de 8.1 iso op gekopieerd die boot prima met EFI en je kan er in ieder geval ook nog gewoon BIOS systemen meet installeren).

Maar voor mensen die niet weten hoe diskpart werkt is RUFUS ook nog een optie zie ook: http://www.eightforums.co...drive-create-windows.html
DWattel schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:16:
Oh en je harddisk moet dus een GPT partitie indeling hebben en geen MBR!
Anders werkt de UEFI installatie niet.
Het is alleen zo dat je installatie een leuke error geeft als dat zo is -> diskpart -> select disk X (0) -> clean.

[ Voor 26% gewijzigd door Starke op 07-04-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Allen,

Bedankt! Ik ben zelf al in de weer geweest, heb dat Rufus al geprobeerd en net geïnstalleerd. Ik had hem op GPT gezet, maar wel NTFS. Dus installatie was geen EUFI xD

Heb hem vorige x gemaakt in de Command prompt, via een tutorial. Denk niet dat dat helemaal goed is.

Ik heb de USB stick nu net GPT partitie, en FAT32. Dat moet werken?

Voor de rest in het installatie menu, hierin gewoon alles formateren, op "new" drukken. En dan moet de USB het automatisch als EUFI installeren? Dienen er nog BIOS instellingen gebruikt te worden?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je het systeem opstart, zorg dan voor een boot device menu zodat niet je bestaande OS wordt gestart. Als daar "UEFI: USB disk" staat, of iets in die trant, dan zal de installatie daarmee in UEFI modus starten. Heb je die optie niet, dan is de stick niet goed. Mogelijk heb je MBR indeling met FAT32 nodig, ipv GPT en FAT32. Maar dat zie je snel genoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:29:
Als je het systeem opstart, zorg dan voor een boot device menu zodat niet je bestaande OS wordt gestart. Als daar "UEFI: USB disk" staat, of iets in die trant, dan zal de installatie daarmee in UEFI modus starten. Heb je die optie niet, dan is de stick niet goed. Mogelijk heb je MBR indeling met FAT32 nodig, ipv GPT en FAT32. Maar dat zie je snel genoeg. ;)
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.
Heb hem nu als GPT en FAT32, maar via het bootmenu (dus niet in windows zelf) krijg ik de USB stick dan dus niet meer aan de praat. Dient hiervoor nog iets ingesteld te worden in de BIOS ofzo?
Of moet ik hem dan als MBR met FAT32 formatteren?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lees m'n post nog eens rustig na. Vooral het stuk vanaf 'Heb je die optie niet". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:01:
Lees m'n post nog eens rustig na. Vooral het stuk vanaf 'Heb je die optie niet". ;)
Het zit dus net wat anders. Ik krijg de hele USB stick niet aan de praat, hij start wel, maar er gebeurd gewoon niets. Hij had daarvoor wel bij de keuzes [EUFI] ervoor. Maar na de installatie was windows 8 geen eufi in de BIOS, systeem werkte wel. Maar doordat windows 8 niet op de SSD als EUFI herkent wordt, is het niet mogelijk de Windows 8 boot te gebruiken, voor sneller opstarten.
Een HDD wordt echter weer wel als EUFI gezien? Ik vind het allemaal nogal vreemd.

Alleen de oplossing zou dus moeten zijn: formateer de USB stick op FAT32 en GPT, als je windows dan installeert is die SSD "eufi".
Mocht er niets gebeuren met GPT en FAT32, zoals ik nu heb? Dan GPT-> MBR zetten en opnieuw proberen.

Het is een beetje vervelend om windows 5x opnieuw te installeren om het werkende te krijgen zoals ik wil :P.

Als ik iets mis hoor ik het graag.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je geen DVD station in je PC zitten? Want wat boeit het nou dat je 5 minuten langer wacht op de installatie, terwijl je nu al een dag verder bent zonder ook maar iets te zijn opgeschoten.

Als je HDD wordt gezien als UEFI boot device, moet je eens kijken welke partities daar op staan. Voor hetzelfde geld heeft Windows daar de ESP gemaakt en zit je al in UEFI boot met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:29:
Heb je geen DVD station in je PC zitten? Want wat boeit het nou dat je 5 minuten langer wacht op de installatie, terwijl je nu al een dag verder bent zonder ook maar iets te zijn opgeschoten.

Als je HDD wordt gezien als UEFI boot device, moet je eens kijken welke partities daar op staan. Voor hetzelfde geld heeft Windows daar de ESP gemaakt en zit je al in UEFI boot met Windows.
Neej, geen DVD-station.
Op mijn eigen PC gebeurd dat op één van de HDD's naast de SSD. Maar de PC van mijn ouders ben ik op aan het testen, omdat ik geen data verlies wil op mijn eigens.
Via de MSI BIOS staat EUFI bij één van de HDD's. Maar niet bij de SSD, in windows 8 boot of fast boot worden alleen de EUFI boot stations zichtbaar, waar die SSD dus niet ondervalt en niet geladen wordt.

Echter bouw ik nogal wat PC's, en dat werk altijd wel prima zo, USB installatie is een must voor de installatie snelheid. Maar ik wil dit nu verbeteren zodat PC's nog sneller starten, daarvoor moet het moederbord sneller starten via dat Fastboot. Maar het probleem is dat ik dat niet aan de praat krijg doordat ik de windows installaties op de SSD niet als EUFI krijg, aldus wel de manieren gevonden en geprobeerd die hier zijn verteld, maar tevergeefs. Zijn nog wel een aantal opties over, ga ik proberen, hoewel ik er een hard hoofd in heb.

Ik zou ook graag niet alleen willen weten hoe ik het moet doen, maar ook de waarom enzo. Maar eerst doe hoe uitzoeken voordat ik naar de waarom vragen op zoek kan. Wil er wel wat van leren.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 668527

Hoe te UEFI Secure Boot Schakel in Windows 10 / 8.1 / 8
http://www.windowspasswor...oot-in-windows-8-1-8.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik had dit ook al gevonden, maar dit secure boot is niet te vinden op mijn MSI Z87 GD-65 moederbord -.-

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik had een tijdje terug al eens een topic gestart hierover, maar ik krijg het nog steeds niet werkende.

Ik wil op mijn SSD windows 8 installeren, zodat de SSD herkent wordt als EUFI device. Ondertussen heb ik al meer kennis dan voorgaande keer. Echter lukt het nog steeds niet.

Ik heb via Rufus de USB op fat32 ingesteld en dan op GPT. Ik kom dit keer eindelijk in de EUFI boot, geen idee waarom ik daar vorige keer niet eens in kwam. In het begin van de installatie gaat het goed, zoals ik gewend ben. Echter tijdens de installatie: Foutmelding! Dat het device als NTFS ingedeeld staat, oké misschien fout ingesteld, dus even naar de laptop met mijn USB stick. Vervolgens staat deze dus gewoon wel als fat32..? Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
-exFAT een optie?
-Toch MBR partitie indeling ipv GPT?

P.S. ik heb geen dvd-speler in mijn PC.

Update:
-Zojuis de USB stick in de command prompt geformatteerd naar fat32, ik had weer de EUFI optie. Echter zelfde probleem. Zodra ik hem boot in de Legacy mode (niet eufi dus) dan gaat dit wel goed.
Iemand een idee hoe het kan dat wanneer ik hem in EUFI mode start, hij een melding geeft dat het ntfs geformatteerd is (terwijl hij toch echt als fat32 staat) en in Legacy dus geen probleem geeft?

[ Voor 18% gewijzigd door mirno op 22-04-2015 14:40 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:13

Zorian

What the fox?

Heb je toevallig een Windows 8-optie in je UEFI? Zet die maar eens aan.
En let erop dat CSM uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Zorian schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:51:
Heb je toevallig een Windows 8-optie in je UEFI? Zet die maar eens aan.
En let erop dat CSM uit staat.
Ja, volgens mij is die er wel ja. Zal dat eens proberen! Bedankt!
Wel op GPT proberen neem ik aan...
Zodra ik de ISO in rufus laadt, wordt "bestandssysteem" automatisch op NTFS gezet... betekent dit nou dat die ISO op NTFS werkt? :?

[ Voor 17% gewijzigd door mirno op 22-04-2015 14:56 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

mirno schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:53:
[...]

Ja, volgens mij is die er wel ja. Zal dat eens proberen! Bedankt!
Wel op GPT proberen neem ik aan...
De stick zelf boeit het niet wat ie is. Zelf maak ik hem altijd NTFS en kijk ik geeneens naar GPT ofzo.
Wat je echter wel op GPT wil hebben staan is je SSD.
Om dit te doen: Start de setup in UEFI mode, zodra hij geladen is doe je shift+F10 zodat je een commandprompt krijgt. Tik de volgende commando's in:
- list disk
- select disk # (juiste nummer daar invullen)
- clean
- convert gpt
- exit
Nu is je SSD GPT, dit kun je controleren via het commando list disk. Dan zal er een * staan onder GPT in het overzicht.
Zodra dit gebeurd is kan je installeren en heb je een installatie met GPT.
Windows zal namelijk weigeren om te installeren op een non-GPT schijf in UEFI modus.

//Aanvulling:
Zodra ik de ISO in rufus laadt, wordt "bestandssysteem" automatisch op NTFS gezet... betekent dit nou dat die ISO op NTFS werkt? :?
Je haalt 2 dingen door de war hier. NTFS en FAT32 zijn andere dingen dan GPT of MBR.
NTFS en FAT32 zijn bestandssystemen, terwijl GPT en MBR een soort 'telefoonboeken' zijn zodat de SSD/HDD weet welke data waar staat geparkeerd.
Of je stick NTFS of FAT32 is maakt verder niet uit (tenzij je een bestand hebt die groter is dan circa 4GB i.v.m. dat FAT32 beperkt is tot een bestandsgrootte van maximaal 4GB, meestal is dit het geval bij gemodificeerde ISO's, hierbij is het bestand 'Install.wim' groter dan 4GB), of de stick GPT of MBR is maakt ook niet zo heel veel uit. Het gaat erom dat je ISO de UEFI-firmware bestanden bevat. Dit zou in een standaard Microsoft ISO het geval moeten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Zorian op 22-04-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Zorian schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:57:
[...]

De stick zelf boeit het niet wat ie is. Zelf maak ik hem altijd NTFS en kijk ik geeneens naar GPT ofzo.
Wat je echter wel op GPT wil hebben staan is je SSD.
Om dit te doen: Start de setup in UEFI mode, zodra hij geladen is doe je shift+F10 zodat je een commandprompt krijgt. Tik de volgende commando's in:
- list disk
- select disk # (juiste nummer daar invullen)
- clean
- convert gpt
- exit
Nu is je SSD GPT, dit kun je controleren via het commando list disk. Dan zal er een * staan onder GPT in het overzicht.
Zodra dit gebeurd is kan je installeren en heb je een installatie met GPT.
Windows zal namelijk weigeren om te installeren op een non-GPT schijf in UEFI modus.

//Aanvulling:

[...]
Ga ik proberen! Bedankt ;)

Ik vermoed sterk dat het in de BIOS instellingen zit... ik moet iets uit of inschakelen, maar wat weet ik niet precies, CSM en secure boot hebben ze niet bij MSI -.-

Heb het al meerdere malen geprobeerd op de juiste manier, maar elke keer weer een ander probleem.

Op hoop van zegen maar, dit keer.
Je haalt 2 dingen door de war hier. NTFS en FAT32 zijn andere dingen dan GPT of MBR.
NTFS en FAT32 zijn bestandssystemen, terwijl GPT en MBR een soort 'telefoonboeken' zijn zodat de SSD/HDD weet welke data waar staat geparkeerd.
Of je stick NTFS of FAT32 is maakt verder niet uit, of de stick GPT of MBR is maakt ook niet zo heel veel uit. Het gaat erom dat je ISO de UEFI-firmware bestanden bevat. Dit zou in een standaard Microsoft ISO het geval moeten zijn.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Windows 8 instellingen vallen onder Advanced, dan de 1 na laatste optie.
Dit is tenminste het geval bij mijn MSI Z87-G45 Gaming, een redelijk identiek bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Zorian schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:07:
Windows 8 instellingen vallen onder Advanced, dan de 1 na laatste optie.
Dit is tenminste het geval bij mijn MSI Z87-G45 Gaming, een redelijk identiek bord.
Ik had het net gevonden xD. Eerst windows 8 features enablen. Toen kwamen er opeens extra instellingen tevoorschijn. Moest ik bepaalde executabled allowen en daar kon ik Secure boot uitschakelen! Bedankt!!!

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Te vroeg gejuicht.
Als test had ik het op de alternatieve PC geprobeerd, met een B85-G43 MSI moederbord. Dit werkt!
Echter op mijn eigen PC blijf ik dezelfde rare error houden, dat de USB stick volgens NTFS zou zijn geformatteerd...
Het lijkt erop dat mijn SSD in mijn hoofd PC niet op GPT staat? In de BIOS zelf krijg ik geen command prompt, maar in windows zelf wel. Echter kan ik vanuit daar mijn SSD lastig formatteren :P omdat ik hier windows op draai.
Iemand een idee?

Update: vanaf de USB via f10 kom ik wel bij command prompt. Echter is de SSD wel GPT (*) hmm, hoe kan dit...

[ Voor 10% gewijzigd door mirno op 22-04-2015 15:35 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Nogmaals, je wil ook NTFS op je SSD. ;) FAT32 lijkt me niet bepaald wenselijk vanwege de beperkingen daarbij.
Het gaat erom dat je SSD in GPT staat. Dat staat ie, dus ik zie het probleem niet.
Iets zegt me dat je wat fout doet of ergens fout denkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Zorian schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:45:
Nogmaals, je wil ook NTFS op je SSD. ;) FAT32 lijkt me niet bepaald wenselijk vanwege de beperkingen daarbij.
Het gaat erom dat je SSD in GPT staat. Dat staat ie, dus ik zie het probleem niet.
Iets zegt me dat je wat fout doet of ergens fout denkt. :)
Het probleem is.
Op de ene PC werkt het wel :P Maar op de andere niet.
De algemene PC heeft een B85-G43 MSI moederbord met crucial SSD. En ik heb zelf een Z87 GD-65 MSI moederbord met Samsung 840 EVO SSD.

Op de algemene PC werkt het perfect. Maar op die van mij (met dezelfde moederbord instellingen) blijft ik dit krijgen:

"Windows setup"
"Er is vastgesteld dat de EFI-systeempartitie is geformatteerd als NTFS.
Formatteer de EFI-systeempartitie als FAT32, en start de installatie opnieuw."

Ik doe precies hetzelfde, alleen met mijn eigen systeem houdt ik deze foutmelding :P ? Hoe kan dit? Die USB sitck is gewoon als FAT32 geformatteerd xD. Misschien dat het aan de SSD ligt...
Alle ideeën zijn welkom :D Heb al vanalles geprobeerd, ook in de prompt. Alles staat goed naar mijn weten. SSD staat gewoon op GPT ingesteld, heb heb ook al gecleaned en met "convert GPT" naar gpt ingesteld, maar tevergeefs.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Hele vreemde melding, ook nog nooit eerder gezien.
Kan je proberen de SSD uit de PC te halen, in een andere PC te doen en daar vanuit een draaiende Windows gewoon te formatteren via rechtsklik->formatteer? Misschien dat dat helpt.
Het kan dan wel zijn dat GPT weg is, maar dan is zo terug te zetten.
Mag ik vragen waar je ISO vandaan komt en welke dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Zorian schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:01:
Hele vreemde melding, ook nog nooit eerder gezien.
Kan je proberen de SSD uit de PC te halen, in een andere PC te doen en daar vanuit een draaiende Windows gewoon te formatteren via rechtsklik->formatteer? Misschien dat dat helpt.
Het kan dan wel zijn dat GPT weg is, maar dan is zo terug te zetten.
Mag ik vragen waar je ISO vandaan komt en welke dit is?
Ik kan hem als ik de USB start gewoon in de DISK part komen, daar kan ik hem ook formatteren als het moet. GPT convert etc. werkt ook. Wellicht dat ik via de andere PC EUFI kan installeren, en hem dan weer terug doen in mijn eigen PC (wel gedoe :P ).

Maar het is erg vreemd, want ik heb dit met alle EUFI geselcteerde installaties. Zodra ik de USB stick weer normaal zet en niet-EUFI gebruik is het probleem weg. Ik heb het met meerdere .ISO's geprobeerd. De huidige ISO werkt gewoon op de andere PC dus daar moet het niet aan liggen.
Heb 3 ISO's geprobeerd, een Windows DVD-RIP, en 2 van internet.
Dus ze werken allemaal in Niet-EUFI (moet ik wel die USB stick van GPT zelf afhalen) maar bij elke eufi boot, komt dit tijdens de installatie, bij het uitpakken van de bestanden al. Ik kom wel in het gedeelte dat ik al mijn schijven kan zien, en daar ook kan formatteren.

Op de één of andere manier denkt ie dat de USB stick als NTFS staat, terwijl die toch echt als FAT32 staat ingesteld.

Heel erg vreemd... Ik denk dat ik het maar via de omweg ga proberen (via de andere PC). En als dat niet werkt zal het aan de SSD liggen lijkt mij?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

In principe is het bij Windows 8.1 mogelijk dat je de Crucial SSD uit de andere PC trekt, de Samsung erin doet, Windows installeert en nadien de SSD's weer terug zet. Dan zal Windows zelf detecteren dat er wat gewijzigd is en de drivers installeren. Het is een poging waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Zorian schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:11:
In principe is het bij Windows 8.1 mogelijk dat je de Crucial SSD uit de andere PC trekt, de Samsung erin doet, Windows installeert en nadien de SSD's weer terug zet. Dan zal Windows zelf detecteren dat er wat gewijzigd is en de drivers installeren. Het is een poging waard. :)
Gewoon ernaast gehangen, en op het andere station ook windows 8.1 geïnstalleerd.
Helaas tevergeefs. In mijn PC terug de melding: Please select a proper boot device.

Mijn moederbord laat het helaas niet toe denk ik :( erg jammer, met elke andere PC zal het nu wel lukken, behalve weer met mijn eigens. Zal wel Legacy windows installeren en wat langer wachten met opstarten ;)

Toch bedankt!

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

mirno schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:47:
[...]

Gewoon ernaast gehangen, en op het andere station ook windows 8.1 geïnstalleerd.
Helaas tevergeefs. In mijn PC terug de melding: Please select a proper boot device.

Mijn moederbord laat het helaas niet toe denk ik :( erg jammer, met elke andere PC zal het nu wel lukken, behalve weer met mijn eigens. Zal wel Legacy windows installeren en wat langer wachten met opstarten ;)

Toch bedankt!
Als je die melding krijgt moet je even in de UEFI checken dat je SSD als eerste opstartkeuze is geselecteerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Zorian schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:48:
[...]

Als je die melding krijgt moet je even in de UEFI checken dat je SSD als eerste opstartkeuze is geselecteerd. ;)
Ja had ik. Ook nog wel een aantal andere mogelijkheden geprobeerd. Maar tevergeefs... Snap niet waarom mijn moederbord dit niet accepteert :P

Het vreemde blijft ook dat hij alleen die melding geeft bij een EUFI installatie van windows. En niet bij de Legacy.

[ Voor 13% gewijzigd door mirno op 22-04-2015 17:38 ]

我的名字是Mirno

Pagina: 1