• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:39
Hallo

Ik heb twee intel nucs (celeron 2820) aan twee philips tvs hangen. Hier tussen zit ook twee maal een pulse eight HDMI CEC usb adapter. Dit werkt allemaal prima, alleen enkel voor de meest basale functies. Dwz play, pauze, direction keys etc.

Als ik via:

code:
1
tail -f /storage/kodi/temp/kodi.log |grep OnKey:

kijk zie ik dat bv andere keys (dedicated subtiles, yellow, blue, red, green key bv) op de remote helemaal geen signaal doorgeven aan de CEC adapter.

Ligt dit nu aan de TV of aan de CEC adapter? Liefst zou ik net als met mijn harmony bv een subtitles download, clean library, update library etc knop maken.

Wat zijn jullie ervaringen met andere merk tvs?

ter info:

Ik draai openelec 5.0.8 generic
philips 40pfk4309 tvs (uit mijn hoofd)

Tvs zullen tzt vervangen worden door Sony's.

[ Voor 8% gewijzigd door lowfi op 07-04-2015 12:52 ]

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik gebruik al 3,5 jaar die modules en het is vrij simpel wat hier aan de hand is.
CEC is geen universele 'standaard' want elk merk geeft zo zijn eigen naam en draai eraan.
Zo werkt mijn Loewe remote van de tv perfect op kodi alleen kan ik weer geen extern volume regelen, alleen via de ingebouwde speakers of Loewe subwoofer.

Waarschijnlijk geeft jouw Philips gewoon die signalen niet door en kun je er ook 0,0 aan veranderen. Je kan nog een firmware upgrade proberen want het is geen hardwarematige limitatie.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb dan een RPI2 met KODI en daar werkt CEC sporadisch. De ene keer wel andere keer weer niet.

Volume/play-pause-stop/'home' maar het beste werkt het nog steeds via m'n telefoon.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• lowfi
  • Laatst online: 19:39
Ik heb ook nog een RPi die als kodi server fungeert. Kan die nog eens aansluiten om te kijken of ik daarmee meer kan.

In theorie is het dus leuk maar de uit oering is in ieder geval met een philips tv een beetje meh

• Chalk
  • Laatst online: 18:17
Probeer de volgende addon eens in Kodi. Hier kun je alle knoppen programmeren. Het is even zoeken in de addon, maar als je het hebt ingeregeld dan werkt 't perfect :)

Add-on: Keymap_Editor