vraagbundeling aanleg "buitenring"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
Ik zet met het volgende issue:

Een aantal bedrijven die in een buitengebied van Almere zitten zijn op zoek naar sneller internet en eventueel ook andere diensten, de situatie is als volgt:
  • Er ligt geen kabel
  • ADSL internet haalt maximaal 4 mbit down
  • Er ligt geen glasvezel, dat kan wel (individueel) aangelegd worden maar gaat het budget te boven
In principe hebben deze bedrijven de volgende opties
  • ADSL verbindingen stapelen (met de bijbehorende beperkingen)
  • 4G mifi oplossingen gebruiken (maar dat wordt duur met een hoog data verbruik)
  • Bij 1 van de bedrijven (waar de straatverdeler voor het terrein staat glasvezel aan laten leggen met een mini VDSL oplossing en kijken of de telefoonkabels naar de andere bedrijven gehuurd kunnen worden (of dit door een derde partij uit laten voeren).
Je komt dan bijvoorbeeldop een oplossing als deze uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.zyxel.com/uploads/images/20110505113220/img_ves-1608fe-57_p_380.jpg

Met dit soort specs, uiteraard willen we dit dan niet zelf doen en dus heb je dan een solide partij nodig die hier tegen een acceptabel bedrag brood in ziet.

De volgende optie zou dan deze zijn
  • KPN zover zien te krijgen dat er een buitenring gebied van gemaakt wordt
Ik denk dat de laatste 2 opties de meest reele zijn
De laatste optie heeft de voorkeur, maar de vraag is hoe je dan met ongeveer 4 bedrijven het beste binnen kunt komen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Ik ben ook al een 3-tal keer op deze problemen gestuit.

Wat zijn de kosten voor een Glasvezel verbinding?
Maandelijkse kosten? 3 of 5 jarig contract?

Hoeveel machines gaat het om bij 1 bedrijf?
Is 4G echt geen optie? KPN al gebeld hiervoor? (zakelijk abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 08:24
Bij KPN is het wel mogelijk om door middel van een soort vraagbundeling het voor elkaar te krijgen dat een straatkast voorzien wordt van actieve VDSL apparatuur/DSLAM ('Buitenring')

Zie deze berichten & website:
http://www.pzc.nl/regio/z...r-snel-internet-1.4781659
http://www.pzc.nl/regio/z...in-buitengebied-1.4783144
http://vdsl.wispelaere.de/

Nu gaat dat in dat specifieke geval over reguliere particulieren aansluitingen, en dat zijn er natuurlijk een stuk meer dan de 4 bedrijven waar jij het over hebt. Maar het is altijd het proberen waard :)

Misschien kan je navragen aan die persoon van die website (vdsl.wispelaere.de) hoe hij het aangepakt heeft, en mogelijk kan hij je in contact brengen met iemand van KPN die zich daar mee bezig houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
ThinClientQ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:08:
Ik ben ook al een 3-tal keer op deze problemen gestuit.

Wat zijn de kosten voor een Glasvezel verbinding?
Maandelijkse kosten? 3 of 5 jarig contract?

Hoeveel machines gaat het om bij 1 bedrijf?
Is 4G echt geen optie? KPN al gebeld hiervoor? (zakelijk abbo)
We hebben links en rechts gekeken maar je ziet dat je dan afhankelijk van de variant snel op 400-500 euro per maand zit met een 5 jarig contract. Als je de aanleg van deze glasvezel door 4/5 bedrijven kunt laten delen zullen de kosten aanzienlijk lager worden (en dergelijke mini dslam's zijn niet heel duur, huur van de telefoon kabel valt ook wel mee).

Eigenlijk is het ook KPN die hier het issue heeft in mijn ogen want ergens zullen ze toch een keer de centrale willen sluiten (glasvezel gebied met UPC, aantal aansluitingen zou dus af moeten nemen).

Voor 4G hebben we alleen op de site gekeken maar gezien het data gebruik ben ik bang dat dat snel te duur wordt (audio streaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
joop99 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:25:
[...]

We hebben links en rechts gekeken maar je ziet dat je dan afhankelijk van de variant snel op 400-500 euro per maand zit met een 5 jarig contract. Als je de aanleg van deze glasvezel door 4/5 bedrijven kunt laten delen zullen de kosten aanzienlijk lager worden (en dergelijke mini dslam's zijn niet heel duur, huur van de telefoon kabel valt ook wel mee).

Eigenlijk is het ook KPN die hier het issue heeft in mijn ogen want ergens zullen ze toch een keer de centrale willen sluiten (glasvezel gebied met UPC, aantal aansluitingen zou dus af moeten nemen).

Voor 4G hebben we alleen op de site gekeken maar gezien het data gebruik ben ik bang dat dat snel te duur wordt (audio streaming)
Wat is de afstand tussen de verschillende bedrijven?
Een firma de glasvezel laten afnemen, en daarna point to point met 1 of 2 firma's?

(hier ook gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
ThinClientQ schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:29:
[...]

Wat is de afstand tussen de verschillende bedrijven?
Een firma de glasvezel laten afnemen, en daarna point to point met 1 of 2 firma's?

(hier ook gedaan)
Het zijn 4/5 bedrijven die buren of overburen van elkaar zijn, afstand 50/100 van het meest centraal gelegen bedrijf.
Pagina: 1