Meerdere bureaubladen opslaan in Windows.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan85
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-02 13:38
Beste mede-tweakers,

Ik heb een rare vraag. Geen idee of ik hier in het juiste forum deel zit, want mijn vraag is zo off-meta dat ik me niet kan bedenken waar het anders onder zou vallen :P

Op mijn pc zitten 2 monitoren aangesloten. Ze verschillen in grote (32" en 24") maar draaien beide op 1080p resolutie. Op mijn main-screen speel ik natuurlijk mijn games, het tweede scherm is voor multimedia tijdens het gamen, spiekbriefjes voor gamen, walkthroughs en guides etc.

Het komt regelmatig voor dat als ik wat anders ga doen of mijn game afgelopen is, ik de spullen die op mijn 2e scherm staan naar mijn 1e scherm wil hebben en andersom. Steeds ben ik dan een tijdje met schermpjes aan het slepen, wat ontzettend veel irritatie opwekt :P

Is het mogelijk (en zo ja, hoe?) om dit makkelijker te doen? Zit er niet een functie in Windows om bv. de content indeling van de schermen met 1 knop/click of zo om te zetten? Of is hier misschien een ander programmatje o.i.d. voor?

Allen alvast bedankt voor het meedenken! Heb al geprobeerd om er iets over te vinden op Google, maar er is niks te vinden, of ik heb geen idee hoe ik mijn zoektermen handig verwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:37

talin

ES-MA

denk dat je het beste hier kan beginnen.

Windows Clients

werk zelf niet met windows maar daar zijn vast wel programmaatjes voor.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 15:16
Windowstoets + pijltje naar links/rechts schuift je huidige active programma naar de aangegeven monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
wintoets + pijltje gaat per venster, niet per programma.

Er bestaan meerdere programma's om hele layouts van bureaubladen op te kunnen slaan.

Sowieso is tech een no-go in SG. ;) Dus move naar WOS.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gewoon via je display opties de output naar je tweede scherm even uitzetten, dan vliegt alles naar je 1e scherm, daarna output naar je tweede scherm weer activeren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan85
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-02 13:38
Iedereen alvast bedankt voor de reacties! En Señor Sjon, bedankt voor het verplaatsen ;) Heeft iemand misschien voor mij nog enkele voorbeelden van programma's die hier voor gemaakt zijn?
Pagina: 1