Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar zit dit verschil in?

Pagina: 1
Acties:

• ligretto
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 09:48
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een redelijke laptop om zo nu en dan een spelletje op te spelen als Heroes of the Storm. Niet op maximale settings, maar gewoon leuk op medium kwaliteit.

Wat is je budget?
Als budget heb ik € 800,- gesteld.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zo nu en dan wil ik de laptop meenemen. Heb hier een goede tas voor en het zal me een worst wezen hoe zwaar en hoe groot de laptop zal zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen

Tot dusver ben ik uitgekomen op:
pricewatch: Acer Aspire E5-572G-59XT
pricewatch: MSI GP60 2PE-440NL

Nu mijn vraag... Waar zit het verschil van € 180,- in? Mijn bevindingen:

- CPU/SoC verschilt minimaal (4210H versus 4210M)
- 4 GB RAM vs 8 GB RAM
- HD resolutie vs 1366x768

Mijns insziens zijn de verschillen minimaal, en vind ik het prijsverschil nogal groot. Vandaar dat ik jullie mening vraag: is het het waard om zoveel meer te investeren voor zo weinig prestatie, of zie ik iets over het hoofd?

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De Acer is goedkoper bij H.O. vanwege een weekactie, de ander heeft die actie niet.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• ligretto
Fijne weekactie dan, scheelt zo'n 20% op aanschaf (!)

Lijkt mij dat de keuze dan snel is gemaakt? Of vergeet ik iets?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Bij sommige modellen van Acer wordt er bezuinigd op het geheugen van de GPU (DDR3 ipv DDR5 meen ik). Waardoor de GPU z'n 10% langzamer wordt. Wellicht is dat bij deze laptop ook van toepassing. Dat zou je eens moeten uitzoeken.

Verder is de 4210H sneller dan de 4210M
http://cpuboss.com/cpus/I...0M-vs-Intel-Core-i5-4210H

Persoonlijk vind ik het scherm heel belangrijk, dus wat dat betreft zou ik neigen naar een 1080p IPS scherm.
Een supersnelle laptop met een baggerscherm is wat mij betreft gewoon een baggerlaptop :).

• ligretto
Bedankt voor de tips!

Geheugen van de GPU is DDR3L versus DDR3, daar zal het volgens mij dus niet aan liggen.
De verschillen van CPU boss zijn nihil (7,5 t.o.v. 7,3), dat zal geen issue zijn.
Daarnaast vind ik HD geen harde eis, en vind ik een lagere resolutie prima voor algemeen werk en occasionally een spelletje.

Ik ben er uit, denk ik :)