Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een redelijke laptop om zo nu en dan een spelletje op te spelen als Heroes of the Storm. Niet op maximale settings, maar gewoon leuk op medium kwaliteit.
Wat is je budget?
Als budget heb ik € 800,- gesteld.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zo nu en dan wil ik de laptop meenemen. Heb hier een goede tas voor en het zal me een worst wezen hoe zwaar en hoe groot de laptop zal zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen
Tot dusver ben ik uitgekomen op:
pricewatch: Acer Aspire E5-572G-59XT
pricewatch: MSI GP60 2PE-440NL
Nu mijn vraag... Waar zit het verschil van € 180,- in? Mijn bevindingen:
- CPU/SoC verschilt minimaal (4210H versus 4210M)
- 4 GB RAM vs 8 GB RAM
- HD resolutie vs 1366x768
Mijns insziens zijn de verschillen minimaal, en vind ik het prijsverschil nogal groot. Vandaar dat ik jullie mening vraag: is het het waard om zoveel meer te investeren voor zo weinig prestatie, of zie ik iets over het hoofd?
Ik ben op zoek naar een redelijke laptop om zo nu en dan een spelletje op te spelen als Heroes of the Storm. Niet op maximale settings, maar gewoon leuk op medium kwaliteit.
Wat is je budget?
Als budget heb ik € 800,- gesteld.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zo nu en dan wil ik de laptop meenemen. Heb hier een goede tas voor en het zal me een worst wezen hoe zwaar en hoe groot de laptop zal zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen
Tot dusver ben ik uitgekomen op:
pricewatch: Acer Aspire E5-572G-59XT
pricewatch: MSI GP60 2PE-440NL
Nu mijn vraag... Waar zit het verschil van € 180,- in? Mijn bevindingen:
- CPU/SoC verschilt minimaal (4210H versus 4210M)
- 4 GB RAM vs 8 GB RAM
- HD resolutie vs 1366x768
Mijns insziens zijn de verschillen minimaal, en vind ik het prijsverschil nogal groot. Vandaar dat ik jullie mening vraag: is het het waard om zoveel meer te investeren voor zo weinig prestatie, of zie ik iets over het hoofd?