Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloos internet bereik/ snelheid nihil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP!

Ik ben in het bezit van de router 'TP-Link Archer C7 V2'. Deze heb ik aangeschaft omdat mijn oude router, een 'sitecom 300n x2' totaal niet werkte naar behoren. Het bereik was om te huilen en de snelheden varieerden van 3kbps tot 20mbps.

Mijn nieuwe router hangt op dezelfde locatie als mijn oude router, namelijk boven maar aan de buitenkant van de meterkast. En wat blijkt, deze router heeft exact hetzelfde probleem. Op sommige momenten van de dag werkt de router redelijk (bereik mag beter) en op sommige momenten komt de snelheid niet boven de 6kbps.

Ik woon in een gemiddeld rijtjeshuis en apparaten die gebruik maken van het internet zijn soms nog geen 3 meter van de router vandaan.

Vele bedrijven al gebeld, waaronder UPC. Hiermee heb ik mijn inkomende snelheid getest. Deze is goed (120 Mbps). Hiervandaan gaat vanuit het modem een kabel naar de router welke er nog geen 50cm vanaf staat. De snelheid die uit de router per kabel komt is goed, alleen het draadloze internet varieert enorm qua snelheid.

Ik ben ten einde raad. Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Michiel

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Geef eens wat meer info over hoe en wat je waarmee test,
dus met wat voor laptop en wat voor NIC
wat zijn de bedrade waarden, zowel rechtstreeks op je modem als via je router.

We hebben hier geen glazen bol waarin we alles kunnen zien ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02
Gaat het wel goed als zowel de router als laptop in dezelfde ruimte zijn zonder muur er tussen?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Kijk ook eens naar de rest van de ether, hoeveel andere wifi kanalen zijn in gebruik, zit je op 2,4GHz of op 5GHz; en zijn er ook babyfoons/magnetrons/etc... in de buurt? Wat doen je buren zoal op het netwerk?

Op sommige plekken is, zonder in elke ruimte een 5GHz AP neer te hangen en hopen dat elk apparaat het ondersteunt, nou eenmaal geen wifi mogelijk meer tegenwoordig...

Dit is een echt probleem in Nederland in het worden, Agentschap telecom roept al sinds 2013 om voorzichtig te zijn op 2,4GHz en het liefst heeft men dat we met z'n allen minder verbruik maar 'vaker' gebruiken IPV enkele AP's die gelijk de helft van de straat bezetten (netflix streampje over broadcast en klaar, niemand anders in je radius op die frequentie meer):

nieuws: Agentschap Telecom: stap bij traag wifi over op 5GHz

[ Voor 10% gewijzigd door Umbrah op 07-04-2015 00:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Annuk Ik test met verschillende apparaten zoals iPad, laptop, PlayStation iPhone etc. De snelheid bedraad rechtstreeks uit het modem is 120mbps op mijn laptop. Ook komt deze snelheid bedraad uit mijn router.

Op sommige momenten is de snelheid van mijn draadloos internet goed (rond de 80mbps) maar soms (lees 3 a 4x per dag) op willekeurige momenten komt de draadloze snelheid niet boven de 1 Mbps uit, terwijl de snelheid bedraad rechtstreeks uit de router nog wel naar behoren is.

@LED-Maniak: De afstand maakt dan niet uit. Ik heb de snelheid ook getest terwijl mijn laptop/ iPad zo'n 30 cm van de router verwijderd was.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat je omschrijft klinkt als buren/babyfoon/magnetron, en daar kan je verdomd weinig aan doen.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:48:
@Annuk Ik test met verschillende apparaten zoals iPad, laptop, PlayStation iPhone etc. De snelheid bedraad rechtstreeks uit het modem is 120mbps op mijn laptop. Ook komt deze snelheid bedraad uit mijn router.

Op sommige momenten is de snelheid van mijn draadloos internet goed (rond de 80mbps) maar soms (lees 3 a 4x per dag) op willekeurige momenten komt de draadloze snelheid niet boven de 1 Mbps uit, terwijl de snelheid bedraad rechtstreeks uit de router nog wel naar behoren is.

@LED-Maniak: De afstand maakt dan niet uit. Ik heb de snelheid ook getest terwijl mijn laptop/ iPad zo'n 30 cm van de router verwijderd was.
Heb je ook al geprobeerd om je router te veranderen van kanaal? In sommige wijken in Nederland is het gewoon onmogelijk om fatsoenlijk wifi te hebben. Overstappen op 5GHz kan daarbij helpen maar dan moeten wel al je apparaten het ondersteunen die wifi gebruiken.
Pagina: 1