Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC is bedoelt voor mijn huisbaas die graag een krachtige pc wil hebben om op te werken in z'n kantoor. Geld speelt geen rol, en een videokaart is niet nodig. De pc moet wel een mini-itx formaat hebben ivm de afmetingen van z'n kantoor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij gaf aan dat geld geen rol speelt, hij heeft het liefst 'top of the line'. Maar ik dacht dat rond de 600-800 al ruim moet zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal compleet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een SSD, en er moet een VGA uitgang op zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[Zoals gezegd, alleen de grote is belangrijk (mini-itx). Bij voorkeur natuurlijk wel stil, als andere ventilatoren kunnen helpen is dat de investering wel waard!
Ik heb zelf een lijstje samen gesteld en hoop enige verbeteringen op te zien (of niet indien het niet nodig is!)
CPU: Prima CPU, Niet volledig Top-notch maar met meer kracht dan hij nodig heeft.
Koeler: Koelers heb ik zelf niet heel veel verstand van geef ik toe (eigen pc is Waterkoeling), ik moet letten op de hoogte ivm de behuizing (45mm max dacht ik)
MB: ik kon niet heel veel goede MB'en vinden voor een redelijke prijs, hier misschien tips nodig! (er komt eventueel nog een HDD in)
SSD: Valt weinig over te zeggen, goede SSD voor een prima prijs
Voeding: I.v.m. mini-itx natuurlijk volledig modulair, lijkt me genoeg wattage.
Geheugen: 8gb, voorbereid op de toekomst
Ik ga zelf over een half jaar weg uit de kamer en kan hem daarna niet meer helpen met problemen. Hij wil graag een pc die klaar is voor de komende tig jaar.
Deze PC is bedoelt voor mijn huisbaas die graag een krachtige pc wil hebben om op te werken in z'n kantoor. Geld speelt geen rol, en een videokaart is niet nodig. De pc moet wel een mini-itx formaat hebben ivm de afmetingen van z'n kantoor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij gaf aan dat geld geen rol speelt, hij heeft het liefst 'top of the line'. Maar ik dacht dat rond de 600-800 al ruim moet zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is allemaal compleet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een SSD, en er moet een VGA uitgang op zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[Zoals gezegd, alleen de grote is belangrijk (mini-itx). Bij voorkeur natuurlijk wel stil, als andere ventilatoren kunnen helpen is dat de investering wel waard!
Ik heb zelf een lijstje samen gesteld en hoop enige verbeteringen op te zien (of niet indien het niet nodig is!)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 196,80 | € 196,80 |
| 1 | ASRock H81M-ITX | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.3 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 430W CM | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 196,16 | € 196,16 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 670,71 | |
CPU: Prima CPU, Niet volledig Top-notch maar met meer kracht dan hij nodig heeft.
Koeler: Koelers heb ik zelf niet heel veel verstand van geef ik toe (eigen pc is Waterkoeling), ik moet letten op de hoogte ivm de behuizing (45mm max dacht ik)
MB: ik kon niet heel veel goede MB'en vinden voor een redelijke prijs, hier misschien tips nodig! (er komt eventueel nog een HDD in)
SSD: Valt weinig over te zeggen, goede SSD voor een prima prijs
Voeding: I.v.m. mini-itx natuurlijk volledig modulair, lijkt me genoeg wattage.
Geheugen: 8gb, voorbereid op de toekomst
Ik ga zelf over een half jaar weg uit de kamer en kan hem daarna niet meer helpen met problemen. Hij wil graag een pc die klaar is voor de komende tig jaar.
[ Voor 8% gewijzigd door osseh op 06-04-2015 23:36 ]
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5