Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus laptop bevriest compleet

Pagina: 1
Acties:

• Delphion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 13:48
Als ik game op deze laptop, de Asus N56VZ-S4035V dan bevriest mijn hele laptop wanneer ik tijdens een spel alt-tab, een spel bij een loading screen komt of wanneer ik een spel exit. met bevriezen bedoel ik echt dat ik de power knop van de laptop ingedrukt moet houden om de laptop af te sluiten. de laptop reageert nergens op.

Weet iemand een oplossing voor dit zeer irritante probleem?

ik heb op internet al gezocht, maar niks gevonden waarbij hetzelfde probleem voor kwam als bij mij. ook heb ik de temperaturen in de gaten gehouden wanneer mijn laptop crashte, maar de cpu en gpu kwamen beide niet eens boven de 80 graden uit.

Alvast bedankt,

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11
Hoeveel ram? Heb je een SSD?

• Delphion
Ik heb 8gb RAM, ik heb geen SSD. ik heb een 750gb harde schijf.

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-11 17:14
Heb je toevallig een nieuwe oplader gekocht?

• Thewisbone
Edit": eerst google maar eens checken.

https://nl.ifixit.com/Ans...ezes+during+the+game+play

succes er mee ;)

• Delphion
Thewisbone schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:32:
Heb je toevallig een nieuwe oplader gekocht?
Nee, ik gebruik nog de orginele oplader.
Ik heb alle windows updates die er waren uitgevoerd en de Nvidia instellingen veranderd, dit heeft niks geholpen. het probleem is ook wat anders, in mijn geval loopt de laptop echt alleen muurvast wanneer ik in een loadingscreen terecht kom, alt-tab of het spel net afgesloten heb.

Zelf heb ik ook natuurlijk gegoogled naar dit probleem, maar ik kon vinden over iemand met hetzelfde probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Delphion op 08-04-2015 16:17 ]

• Thewisbone
Al een scan gedaan met https://www.malwarebytes.org/ ?

• D-Three
Heb je dit altijd en bij alle games?
Kan je bij een vastloper via ctrl-alt-del nog de task manager opstarten?
Delphion schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:06:
[...]

Ik heb 8gb RAM, ik heb geen SSD. ik heb een 750gb harde schijf.
Ik dacht eerste even aan een geheugenprobleem, namelijk het verkleinen of uitschakelen van de pagefile met een SSD in combinatie met te weinig RAM. Maar ik denk dat dit in jouw geval het probleem niet is.

[ Voor 64% gewijzigd door D-Three op 09-04-2015 00:28 ]

• Delphion
D-Three schreef op donderdag 09 april 2015 @ 00:26:
Heb je dit altijd en bij alle games?
Kan je bij een vastloper via ctrl-alt-del nog de task manager opstarten?
Ja, bij alle games komt dit voor. voorbeelden zijn: World of warcraft, Heroes of the Storm, Smite en Battlefield 4. maar dan ook echt alleen bij de loadingscreens, verder werkt het gewoon goed in game.
Ik kan letterlijk helemaal niks doen wanneer de laptop bevriest, hij reageert dan nergens meer op.
Ik heb het meteen gedownload en een scan gedaan, deze duurde ongeveer 30 minuten. het resultaat was dat ik 9 mogelijk gevaarlijke bestanden op mijn pc had. deze heb ik in quarantaine geplaatst. ik heb deze avond nog wat gegamed en verassend genoeg is de laptop niet gecrasht. :)

Met zekerheid kan ik niet zeggen of het probleem is verholpen, als het nogmaals gebeurt zal ik het hier posten.

In ieder geval alvast enorm bedankt voor de hulp die je mij hebt geboden. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Delphion op 09-04-2015 02:19 ]

• Thewisbone
Delphion schreef op donderdag 09 april 2015 @ 02:00:
[...]

Ja, bij alle games komt dit voor. voorbeelden zijn: World of warcraft, Heroes of the Storm, Smite en Battlefield 4. maar dan ook echt alleen bij de loadingscreens, verder werkt het gewoon goed in game.
Ik kan letterlijk helemaal niks doen wanneer de laptop bevriest, hij reageert dan nergens meer op.

[...]

Ik heb het meteen gedownload en een scan gedaan, deze duurde ongeveer 30 minuten. het resultaat was dat ik 9 mogelijk gevaarlijke bestanden op mijn pc had. deze heb ik in quarantaine geplaatst. ik heb deze avond nog wat gegamed en verassend genoeg is de laptop niet gecrasht. :)

Met zekerheid kan ik niet zeggen of het probleem is verholpen, als het nogmaals gebeurt zal ik het hier posten.

In ieder geval alvast enorm bedankt voor de hulp die je mij hebt geboden. ;)
Graag gedaan :) Doe ook nog maar even voor de zekerheid een grote scan.

• Delphion
Jammer. het probleem is nogsteeds niet opgelost. Mijn laptop liep namelijk weer compleet vast nadat ik heroes of the storm afgesloten had.

Heeft iemand nog een idee wat mij wellicht verlost van dit probleem?

• D-Three
Sinds wanneer heb je dit eigenlijk?

Installeer eens de laatste nvidia drivers. Indien dat niet helpt, verwijder dan de drivers en installeer oudere (van de Asus site bijvoorbeeld).

• Delphion
D-Three schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:54:
Sinds wanneer heb je dit eigenlijk?

Installeer eens de laatste nvidia drivers. Indien dat niet helpt, verwijder dan de drivers en installeer oudere (van de Asus site bijvoorbeeld).
Ik heb een schone installatie gedaan van de Nvidia drivers, dit had zoals ik al had verwacht geen effect.

Het probleem is er al sinds ik de laptop heb. het maakte me ook niet veel uit omdat ik hem toch meestal alleen voor school gebruik. Garantie zit er niet meer op, de laptop is 2e hands
Pagina: 1