Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Hallo allen,

De zoekfunctie gebruikt maar ik kom er niet uit. Welk programma kan in vredesnaam wèl direct .mkv bestanden afspelen met audio? Ik moet nu constant (voor mijn vriendin hoofdzakelijk) alles omzetten met handbrake en dat proces vind ik hondsbewerkelijk.

Ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en onder andere nPlayer ben ik tegengekomen (AV Player HD, playable, HD Player en nog wat zogenaamde 'best mkv players for iPad' doen het allemaal niet). Tenzij ik een GoPro filmpje omzet zelf dan wil het nog wel eens lukken. Alles wat ook op TV komt haalt meteen de audio eruit.

Mijn vriendin heeft nu een iPad 2 maar ik krijg geen enkel programma gevonden wat .mkv out of the blue kan afspelen. Alleen maar gezeur of auteursrechtelijk beschermde audio.
Zelfs een Nordschleife crash compilation (van Youtube) geeft die melding.

Is er iets wat hier wel mee kan omgaan of blijf ik (met name series) handmatig moeten omzetten in een queue in handbrake?

Thnx voor de gouden tip.

[mocht dit de discussie aanwakkeren over legaal/niet legaal dan is dát in elk geval NIET de insteek van dit topic!]

[ Voor 16% gewijzigd door Typhone op 06-04-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 12:39

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik gebruik OPlayerHD Lite, werkt perfect. Ook met samba shares :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 17:04
VLC werkt in mijn ervaring ook wel goed, hou er wel rekening meer dat .mkv een container is en geen codec die nog kan verschillen per bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-03 01:07
Ik gebruik al een hele tijd Infuse Pro. Ondersteunt iTunes file transfer (dus je kan via iTunes mkv's zo erin droppen) en je kan streamen vanaf gedeelde netwerken (zoals NAS, DLNA apparaten etc). Speelt al mijn mkv materiaal af en heeft tevens een ingebouwde subtitle zoekfunctie (samen met opensubtitles.com) en metadata scraper.

De app is gratis, maar je kan in-app Pro kopen voor meer functies. Daarnaast kan je een licentie afnemen om DTS audio af te kunnen spelen. Ik heb beide aankopen gedaan, nog nooit spijt van.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

VLC. Net nog getest :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:21
Ik gebruik al jaren Air video :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ik ga het zo eens doornemen, thanks voor de tips allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:55
Typhone schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:11:
Mijn vriendin heeft nu een iPad 2 maar ik krijg geen enkel programma gevonden wat .mkv out of the blue kan afspelen. Alleen maar gezeur of auteursrechtelijk beschermde audio.
Bedoel je dat sommige video players for iPad Cinavia hebben ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Ik zweer tegenwoordig bij Infuse 3 Pro (gratis proberen, volledige versie 9,99 euro).

Ik heb hiervoor ook lang nPlayer en VidOn Player (HD) gebruikt.

Maar nPlayer (4,99 euro) en VidOn Player (original, HD) (gratis) zijn er aardige alternatieven als je niet teveel geld wilt uitgeven en MKV ondersteuning zoekt echter blijft het afhankelijk van de werkelijk gebruikte audio/video codecs die in de MKV zitten. Je mist dan echter wel diverse features die Infuse heeft (opensubtitles, Chromecast support o.a.).

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 20-04-2015 09:22 ]

Pagina: 1