Geforce 970M GTX bij start van Windows 8 witte artifacts

Pagina: 1
Acties:

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb sinds kort een Gigabyte P34W V3 laptop met een Geforce 970M GTX er in. Bij de start van Windows na 2 dagen in Hibernate modus te hebben gezeten zag ik een patroon van witte stippen in een lijn over het scherm. Dit verdween meteen zodra Windows het inlog scherm toonde. Het is mij nie thelemaal duidelijk of het ook in het bios scherm was. Want het Bios en Windows tonen allebei het Gigabyte logo. Daarnaast, Gebruikt de laptop op dat moment wel de GPU en niet de Intel iGPU?

Na restarts zag ik dit niet meer en tijdens het gamen ook niet.

Is er hardware matig iets defect of is dit iets bekends?

[ Voor 6% gewijzigd door Sn0wblind op 06-04-2015 22:18 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:20

Zorian

What the fox?

Het standaard laadscherm van Windows bevat witte stippen, alleen draaien die in een cirkeltje rond in plaats van een rechte lijn. Misschien dat je zoiets zag.

• Sn0wblind
Nee, het is niet de laad notificatie. Het zijn echt een willekeurig patroon van witte stippen op ongeveer een kwart aan de boven kant van het scherm met de hoogte van 1 regel dat engizins knipperde. Echt het typische artifact gebeuren. Maar ik zag het alleen tijdens het uefi bios/window start scherm. Ik kon het niet nog een keer triggeren.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als je zeker wilt zijn van je hardware is het verstandig om FurMark te draaien (pricewatch: FurMark )

• Sn0wblind
Bart_GR schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:34:
Als je zeker wilt zijn van je hardware is het verstandig om FurMark te draaien (pricewatch: FurMark )
Furmark even gedraaid voor 5 minuten. Die draait prima. Temperatuur op 85c van de GPU en gewoon goede framerate zonder artifacts. Geen idee hoe ik deze op de iGPU kan draaien alleen nog.

Video memory stress test gedraaid op de Intel iGPU. Deze had ook geen errors. Vraag me echt af waar deze artifacts vandaan kwamen.

edit: ook ff een 12min run met alle instellingen op z'n hoogst gedaan. Ook geen problemen mte Furmark.

[ Voor 8% gewijzigd door Sn0wblind op 07-04-2015 13:42 ]