Hallo, ik heb een vraag. Ik heb recent een gigabyte r9 280x gekocht i.c.m. een intel i5 4460 een seasonic m12ii evo 520w. Nu is het geadviseerde vermogen van de voeding van de kaart 600w, maar ik heb op menig forum gelezen dat 520w voldoende moet zijn zolang je niet gaat overclocken. Nu probeer ik een benchmark (3d mark Firestrike op te starten op de stock settings: Core clock: 1100 MHz. Memory clock: 1500 MHz. Na het laadscherm een zwart scherm en een foutmelding: amd driver stopped responding and has recovered. Nu heb ik de Core clock underclocked naar 1000 MHz en het loopt als een zonnetje met een score van 6692. Nu zou de kaart een score van minimaal 7000 moeten halen, maar aangezien hij underclocked is verbaast dat me niet. Nu de vraag: Heeft mijn voeding te weinig vermogen voor mijn kaart?
Ik heb dit al een paar keer geprobeerd, zonder resultaat. Ik zal het morgen wel opnieuw proberen, ik hou je op de hoogte.br00ky schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:05:
Nee.
Ik zou je drivers een compleet verwijderen met DDU en opnieuw de laatste versie installeren.
wat zijn de temperaturen van je kaart en je kast? Gaat de fan sneller draaien als je voor load zorgt? Wat gebeurt er als je in catalyst CC de fan speed op 100% zet en dan op de stock werkt?
Als hij 350W trekt onder full load, GPU only ... dan moet je daar nog de rest bij optellen en kom je al snel bijna aan de max te zitten wat de voeding aan kan. Afhankelijk van de opbouw van de voeding kan het best zijn dat hij onder zo'n load in elkaar klettert.br00ky schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:05:
Nee.
Ik zou je drivers een compleet verwijderen met DDU en opnieuw de laatste versie installeren.
Mijn temperaturen zijn nog nooit boven 50 graden gekomen, dus ik Denk niet dat dat her probleem is.manzonderdas schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:17:
wat zijn de temperaturen van je kaart en je kast? Gaat de fan sneller draaien als je voor load zorgt? Wat gebeurt er als je in catalyst CC de fan speed op 100% zet en dan op de stock werkt?
Toch zeggen ze op menig forum dat 520w van goede kwaliteit voldoende zou moeten zijn.Ventieldopje schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:28:
[...]
Als hij 350W trekt onder full load, GPU only ... dan moet je daar nog de rest bij optellen en kom je al snel bijna aan de max te zitten wat de voeding aan kan. Afhankelijk van de opbouw van de voeding kan het best zijn dat hij onder zo'n load in elkaar klettert.
Dat is de waarde voor een compleet systeem met niet al te zuinige i7 3960X. Elke fatsoenlijke 450W voeding kan zelfs elke intel setup met high end videokaart makkelijk van prik voorzien.Ventieldopje schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:28:
[...]
Als hij 350W trekt onder full load, GPU only ... dan moet je daar nog de rest bij optellen en kom je al snel bijna aan de max te zitten wat de voeding aan kan. Afhankelijk van de opbouw van de voeding kan het best zijn dat hij onder zo'n load in elkaar klettert.
Het probleem is opgelost, het bleek een fout in de bios te zijn, toch bedankt allemaal.
Hij trekt geen 350W onder full load. Hij trekt maximaal 250W, en zelfs dat red je eigenlijk nooit. Ik draai al een hele tijd een 7970 RoyalAce (=280X) icm een i5 4670 op een 520W voeding van Seasonic en heb er nog nooit problemen mee gehad. Heb het verbruik gemeten tijdens het gamen (FC4) met een meter in het stopcontact en het verbruik van het totale systeem kwam nog niet boven de 300W uit.Ventieldopje schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:28:
[...]
Wat was er precies mis met de bios? loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan en zou graag de oplossing willen weten!99chiel99 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:42:
Het probleem is opgelost, het bleek een fout in de bios te zijn, toch bedankt allemaal.
Pagina: 1