Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem nieuwe router asus rt-65u

Pagina: 1
Acties:

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11 22:23
Beste tweakers ik heb een probleem met mijn internet en mijn isp trekt zijn handen er van af.
Ik zal eerst even vertellen hoe mijn setup is

Benede in de woonkamer staat het modem van ziggo dit is om precies te Zijn de cisco epc 3925 hiermee zijn alle smartphones etc verbonben via wifi . 1 pc via de kabel , daarm gaat er daar van uit een kabel van 10m 1 verdieping hoger in mijn eigen asus rt-65u vanuit die router gaat nogmaals 1 kabel van 10m naar mijn pc. Op de asus router zit dus alleen met de kabel 1 pc en mijn eigen telefoon .

Nu mijn probleem. Om de 10-15min zo ongeveer valt de verbinding weg het raare is dat ik dan nogsteeds met wifi verbonden ben en de pc ook nog aangeeft verbonden te zijn aleen dus tijdens het openen van iets krijg je heel lang niets te zien en dan ineens een pagina vn de asus router met de melding : network cable disconnected. Wat dus niet zo is heel raar gezien ik het hiervoor nooit had ( hiervooor stond d router naast die van ziggo en was met een heel kort kabeltje verbonden .

Wat ik misschien denk maar graag van iemans hoor of dit kan of niet ?.

1. Ziggo modem krijgt teveel belasting en gooit de asus eruit (misschien door overhitting ?)
2. De netwerk kabel is te lang ? 10 meter
3. Netwerk kabel is van slechte kwaliteit ? Action 2 euro ( zou dus kunnen )
4. Ik heb de nieuwe utp verbinding zelf gemaakt doormiddel van het knippen van de kabel en een nieuwe conecctor erop gezet ik ben bang dat het misschien niet helemal goed ia want ik ben gewent de kabel compleet te strippen maar bij deze moet dat niet staat er ( het is zon connector waarbij je geen tang gebruikt maar gewoon met de hand dichtknijpt.

Wie kan mij helpen en wat kan ik testen
Alvast bedankt

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gok op 3 of 4 want een utp kabel kan makkelijk 10 meter lang zijn of zelfs een veelvoud daarvan. Regel een lange utp kabel (minimaal cat5e aangeraden) die je over de trap legt om te kijken of dat wel goed gaat. Zo ja, je kabel is het probleem.

Succes!

• glydoscoop
Dankjewel,

Ik heb een paar dingen geprobeerd /uitgesteld,
De kabel vanuit de asus router naar mijn pc is in orde aangezien ik die al eerder gebruikt heb zonder problemen in mijn vorige set-up . Wat ook best logisch is als je kijkt dat de wifi ook geen internet toelaat vanuit de asus router.
De ziggo modem daar in tegen heeft totaal geen problemen ook niet op wifi.
Als ik vanmiddag thuis ben zal ik proberen een laptop aan te sluiten op de kabel die nu naar boven loopt in de asus router .

Dan post ik zo snel mogelijk het resultaat.

Groetjes

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-11 11:21
glydoscoop schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:41:
Dankjewel,

Ik heb een paar dingen geprobeerd /uitgesteld,
De kabel vanuit de asus router naar mijn pc is in orde aangezien ik die al eerder gebruikt heb zonder problemen in mijn vorige set-up . Wat ook best logisch is als je kijkt dat de wifi ook geen internet toelaat vanuit de asus router.
De ziggo modem daar in tegen heeft totaal geen problemen ook niet op wifi.
Als ik vanmiddag thuis ben zal ik proberen een laptop aan te sluiten op de kabel die nu naar boven loopt in de asus router .

Dan post ik zo snel mogelijk het resultaat.

Groetjes
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst - ik zou als ik jou was toch even proberen met een kant en klare patchkabel van goede kwaliteit of het dan wel goed werkt. En dan ook je PC rechtstreeks op de ZIGGO modem aansluiten.

Hoe gebruik je die ASUS router overigens? Is dit als switch? En zo ja heb je DHCP uitgezet bijvoorbeeld?

• glydoscoop
Ja uit verleden bedoel ik eigenlijk gister. Sinds dat ik die asus naar boven heb gezet en met kabel heb aangesloten is het gekomen daarvoor nooit problemen gehad . Toen gebruikte ik de asus puur omdat die van ziggo een bagger wifi signaal naar boven stuurde. Ik zal zometeen even proberen iets aan te sluiten op die kabel
zonder de router en kijken wat er dan gebeurd. Ik kan helaas niet mijn pc rechtstreeks aansluiten op ziggo modem tenzij zon kleine utp koppeling daarvoor kan werken.

Ik gebruik die router eigenlijk alleen voor het verlengen van die kabels en om een sterker wifi signaal boven te krijgen, ik heb op de asus router eigenlijk niks ingesteld. Op het modem van ziggo wel daar heb ik dmz ingeschakeld op ip van de asus router . En Een static IP ingesteld ervoor

Verwijderd

Hoezo heb je DMZ ingesteld? Zet je modem gewoon in bridge.

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-11 11:21
Kleine UTP? je bedoeld RJ-11? Dat is niet voor UTP kabels, dat is voor telefonie dus dan echt gelijk een andere echte UTP kabel halen.

Je kan dacht ik die ASUS as AP - Access Point instellen, dan kun je de WAN poort niet meer gebruiken en is het een switch met WiFI access point - dan een LAN poort van de ASUS met de CISCO connecten.

[ Voor 43% gewijzigd door Ioramus op 07-04-2015 12:53 ]

• glydoscoop
Nee geen telefoon kabel dat zowieos niet . Gewoon een normale RJ-45 als ik het goed zeg maar dan degene die je met de hand dichtknijpt . Want wat gebeurd er als je bijvoorbeeld bruin gestreept verwisseld met bruin.

Ik zal zometeen de asus dan instellen als AP kijken wat er gebeurd

• glydoscoop
Oow en over dmz. Dat staat bij ziggo in de handleiding voor router achter modem dat je dmz moet inschakelen.

Verwijderd

Korte kabel werkt alles en nieuwe lange kabel werkt het niet (en dan ook nog zelf geknepen). Dan lijkt het mij toch duidelijk waar het probleem ligt. 8)7

• glydoscoop
jaa dat is inderdaad duidelijk nu. ik was ervan overtuigt dat ik hem goed had aangelegd, maar ik was bang omdat hij door een nauw gat moest misschien beschadigd was. Uiteindelijk bij de 6e keer checken zag ik dat in de connector Bruin met Bruin-Wit omgedraaid was. (na 6x andere kabel en 1--x zon ding per dag knippen leek alles wel goed te gaan dacht ik ook aangezien internet wel half werkte. Gelukkig kun je deze met de hand knijpen en zijn ze herbruikbaar ideaal voor die 6 euro.
Hij lijkt nu te werken in AP mode. echter heb ik wel 60mbp/s waar ik beneden 90 heb op de kabel aar goed

Ik test het 1 dag en daarna laat ik het weten, heel erg bedankt voor de hullp tot nu toe.

Verwijderd

glydoscoop schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:27:
jaa dat is inderdaad duidelijk nu. ik was ervan overtuigt dat ik hem goed had aangelegd, maar ik was bang omdat hij door een nauw gat moest misschien beschadigd was. Uiteindelijk bij de 6e keer checken zag ik dat in de connector Bruin met Bruin-Wit omgedraaid was. (na 6x andere kabel en 1--x zon ding per dag knippen leek alles wel goed te gaan dacht ik ook aangezien internet wel half werkte. Gelukkig kun je deze met de hand knijpen en zijn ze herbruikbaar ideaal voor die 6 euro.
Hij lijkt nu te werken in AP mode. echter heb ik wel 60mbp/s waar ik beneden 90 heb op de kabel aar goed

Ik test het 1 dag en daarna laat ik het weten, heel erg bedankt voor de hullp tot nu toe.
Je snelheid op wifi zal altijd trager zijn dan kabel. Dat is normaal.

• glydoscoop
Ik bedoel dan kabel natuurlijk. Wifi is op 5ghz ook rond de 60 maar op de kabel heb ik 60 waar ik direct op ziggo 85-90 heb

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44
Geen gedoe meer met DMZ. Instellingen ongedaan maken in de Cisco (Static IP toewijzing en DMZ instelling).
Dan kun je kiezen uit één van de volgende opties:
  1. Asus LAN op LAN aansluiten, Asus DHCP uit, wifi-netwerk instellen op ander kanaal dan de Cisco.
  2. Asus in accesspoint modus instellen, wifi op ander kanaal dan de Cisco.
  3. Ziggo modem bridgen, Asus op WAN verbinden, waarmee de Asus je hoofdrouter wordt. Nadeel van deze methode: Geen wifi meer op Cisco, alleen nog LAN1 actief op Cisco, geen genruik van Wifispots meer mogelijk.
Voor jouw toepassing als uitbreiding van je bestaande wifi-netwerk, hebben opties 1 en 2 de voorkeur.
Aan jou de keuze.

PS: 90 Mbps moet op redelijke afstand met de Asus net te halen zijn, i.c.m. een goede wifi-adapter.

[ Voor 25% gewijzigd door Masimo op 07-04-2015 19:19 ]

• glydoscoop
dankjulie wel ik heb het nu een week aangekeken op keuze 2 namelijk:

Asus in accesspoint modus instellen, wifi op ander kanaal dan de Cisco.

Het heeft geholpen voor het grootste deel , alleen ik heb nog steeds dat om de 30 min ongeveer de verbinding heel traag 0.10kb/ps of zelfs 0 is dit voor zon 30 sec daarna werkt alles weer toch is het heel vervelend en lijkt het meer voor te komen als je het internet continue gebruikt. bij geen gebruik lijken whatsapp berichten bijvoorbeeld en emails wel constant binnen te komen.

Nu voor de duidelijkheid, er loopt een kabel vanaf lan port 1 uit het cisco modem naar mijn ASUS router. vanuit daar loopt opnieuw een kabel naar mijn computer. en dan heb ik op de computer een snelheid van 60 op de kabel dus! . en nog steeds het wegvallen.

heel erg bedankt

trouwens: ik kan DHCP niet uitzetten in AP mode , dit is normaal neem ik aan maar om dat even zeker te weten, wel op die van ziggo natuurlijk maar dat lijkt me niet handig.

[ Voor 9% gewijzigd door glydoscoop op 12-04-2015 18:24 ]

• glydoscoop
heeeheee eindelijk alles is opgelost,

wat was er nou uiteindelijk ? dit dus:

De RJ-45 Connectoren die je met de hand dicht knijpt raad ik niet aan bij deze, ten eerste er staat op de verpakking schema a gebruiken wat dus een totaal verkeerde volgorde is (ik weet de volgorde uit mijn hoofd maar ik dacht dat het bij zon connector anders kon zijn. Uiteindelijk met een kabel tester de goede volgorde gevonden maar nog werkte het niet helemaal lekker , als je hem met de hand omlaag duwde wel internet liet je hem los weinig tot niks. dus een tang gekocht connectors erbij alles in 1 keer geknipt en nu een geweldig resultaat op zowel telefoon als pc

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4289234294.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/121260906.png

Dus voor mensen die ook wel eens denken laat ik die klapstekkers kopen ik zou het niet doen eerlijk gezegt.

ik weet niet of dit met een betere kabel een ander resultaat geeft, na het strippen van de gekleurde aders bij de action kabel (puur ter controle) krijg een een zielig plukje haar in plaats van een solide draad dan het contactpunt is veel kleiner bij die goedkope kabel (had niet anders verwacht) en misschien werken de klapconnectoren wel met goede kabels dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Bedankt allemaal voor het helpen hiermee.
Pagina: 1