Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 11:01
Nadat ik vandaag mijn pc opstarte blijft de fan van de voeding op volle toeren draaien en maakt dus erg veel lawaai.
De voeding die ik heb is:
pricewatch: Gigabyte Odin GT 800W
Verder liggen de temperaturen van mobo etc rond de 30°C dus hier kan het ook niet aan liggen.

Iemand een idee of het kwaad kan?
Wat de oorzaak is?
En hoe ik het kan oplossen?

Als het nodig is kan ik de overige hardware er nog bij vermelden, maar voeding is overkill voor mijn hardware met het oog op dual gpu upgrade. Dus lijkt mij niet heel nodig

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt me een defect in de voeding ja. Kan een defect met fan aansturing of temperatuur detectie zijn, of iets wat heet wordt wat juist op een probleem met de voeding zelf wijst.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik lees in de revieuw van Tweakers dat er vrij uitgebreide software bij zit, heb je al eens gekeken of die iets aangeeft?

Edit: los daarvan is het wel een voeding van 2007. Inmiddels zijn we 8 jaar verder, het is niet onmogelijk dat het ding gewoon de geest gegeven heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Petervanakelyen op 06-04-2015 21:58 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 11:01
Ik heb het even opgezocht.
De voeding is +/- 3 jaar oud.
Zou dan nog wel even door mogen gaan lijkt mij toch?

De software van de voeding heb ik eigenlijk nooit geinstalleerd of gebruikt.
Zal dit is doen en kijken of deze iets aangeeft.

Na een hoop frustratie omdat mijn moederbord de usb van de voeding niet wilde lezen en het mooie programma van de voeding dus niet kon uitvoeren.
Is het met de hulp van een oude computer uiteindelijk gelukt.
Psu stond ingesteld dat de fan maximaal moest draaienvind het tog raar dat dit zo opeens is gebeurd.
Maar na hem weer op silence mode te hebben gezet.
Fan blijft op 1000 rpm tot 50°C is het probleem dan tog verholpen en is ie weer lekker stil.

Bedankt voor de reacties.

Probleem is verholpen dus mag een slotje op

[ Voor 52% gewijzigd door Brandonvds op 07-04-2015 15:13 ]