Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
Hi guys,

Ik heb hier totaal niet veel kaas van gegeten en na enkele dagen research kom ik er nog niet echt wijs aan uit.
Situatie schets:
- Thermomaster 2HR (type onbekend want sticker is verdwenen uit de kast)
- Plieger Nebraska thermostaat
- Rood reservoir

Ik wil graag een Nest thermostaat installeren. Maar ik heb gezien dat ik enkel de rode en blauwe kabel ter beschikking heb. Kan ik op één of andere manier toch de Nest gebruiken hiermee?

Dan, hij gaat regelmatig in storing (1-8.). Ook al geeft de handleiding enkele puntjes op wat dit zou kunnen zijn, weet ik niet wat ik hiermee moet doen. Na een simpele reset draait hij wel normaal en reageert terug op de thermostaat.

Het huisje is 70m² groot, verwarming en warm water loopt op deze ketel. Er staan 4 radiatoren op met thermostaatkranen. Weet iemand van jullie welk programma hij het best in staat momenteel? Aangezien er verschillende worden genoemd in de handleiding zie ik wederom het bos door de bomen niet meer.

Een ander puntje dat ik had opgemerkt is dat er enkel één grote buis vertrekt vanboven aan de ketel, maar er geen retour (?) is... Kan dit kwaad? Moet dit er wel zijn, of is het beter een te hebben maar het is niet nodig?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:28
Uit welk jaar is de ketel.En heb je jaarlijks onderhoud (erg belangrijk)
Met het rode reservoir bedoel je denk ik het expansievat?

Even zoeken via Google leert dat de storingcode het volgende betekent:

Oorzaak:

De aanvoer van de temperatuur is te hoog.
- De circulatiepomp staat vast of is defect.
- De branderautomaat of pompkabel is defect.
- De radiatoren staan dicht.
- Er zit lucht in de ketel of in de installatie.
- De pomp staat niet in stand 3.
- De aanvoer NTC wijkt af of deze zit los.

Je hebt thermostaatkranen dus het is mogelijk dat de radiatoren op den duur dicht gaan waardoor er geen circulatie mogelijk is en de ketel in storing gaat. Zet 1 radiator eens op stand 5.
Het is ook goed mogelijk dat er veel lucht in zit, bovenop de ketel zitten 2 messingkleurige potjes met zwarte dopjes er op. draai die eens iets open en kijk of er veel lucht uit komt.

wat betreft de pijp omhoog, maak eens een foto en plaats die hier dan kunnen we zien wat je bedoel.

[ Voor 16% gewijzigd door Speedfightserv op 07-04-2015 10:15 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik dacht at hij van 2001 was maar ben hier totaal niet zeker van. De vorige eigenaar liet hem wel altijd elk jaar onderhouden. Afgelopen december is de brander nog vervangen (heb hier de factuur van gekregen ter info).

Wat betreft de code, die had ik zelf ook even opgezocht en ben dan ook op de handleiding terecht gekomen. Momenteel is de installatie leeg (ik moet enkele radiatoren omhangen) maar had wel gezien dat hij in koude toestand maar 1.1 bar druk aangaf op de manometer. Mogelijk een indicatie van veel lucht?

Over de thermostaatkranen/circulatie: dit heb ik getest door 2 van de 5 radiatoren op volledig open te zetten. Dit ging gewoon goed en verliep normaal waardoor het na 2u in de woonkamer opeens al 25°C was. Hierbij heeft hij wel de thermostaat genegeerd want deze stond ingesteld op 20°C.

De 2 messingkleurige potjes zal ik bij het vullen in de gaten houden. Over de pijp zal ik asap een foto maken maar ik vermoed dat ik hier fout was. Het lijkt erop dat het een afvoerpijp is met dubbele wand waardoor er toch een retour is (foto zal het duidelijker maken).

Het rood reservoir is inderdaad het expansievat O-) .