hallo, nadat ik vandaag mijn pc opstarte bleef de ventilator op volle toeren doordraaien en maakt daardoor ook erg veel geluid.
mijn systeem:
normaal als ik mijn pc aanzet draait de fan voor een paar seconden volle toeren en is daarna gewoon lekker stil.
met "cpuid hwmonitor" houd ik de temperaturen etc. in de gaten.
na opstarten ligt deze gelijk rond de 60 graden, en na even aan te hebben gestaan zakt deze naar 28-35 graden wat dus normaal is.
de fan speeds zijn:
cpu: 630 rpm
kast fan 1: 760 rpm
kast fan 2: 760 rpm
gpu fan: 1080 rpm
als ik via msi afterburn de gpu fan uit zet blijf ik dit geluid nog steeds horen, maar blijft hij ook 1080 rpm aangeven in cpuid.
maar wanner ik hem op 100% zet stijgt hij naar 3600 rpm, maar buiten het luide geluid van de gpu fan blijf ik de andere fan ook nog steeds horen.
ook als ik mijn computer restart gaat de fan niet uit, maar blijft hij gewoon lekker doorblazen.
heeft iemand misschien een ideee wat het probleem kan zijn?
ik heb geen instellingen in de bios etc veranderd en ook geen andere programmas geinstallerd wat de oorzaak zou kunnen zijn.
alsvast bedankt voor de hulp
*edit
Tot de conclusie gekomen dat het de voeding is.
Heb een nieuwe post geplaatst in het juiste subforum dus hier mag een slotje op
mijn systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 208,50 | € 208,50 |
1 | MSI Z87-G55 | € 74,34 | € 74,34 |
1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X | € 299,95 | € 299,95 |
1 | Sharkoon VG4-W Rood | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Cooler Master Hyper 103 | € 18,- | € 18,- |
1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1600C9A | € 75,04 | € 75,04 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
1 | Gigabyte Odin GT 800W | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 717,34 |
normaal als ik mijn pc aanzet draait de fan voor een paar seconden volle toeren en is daarna gewoon lekker stil.
met "cpuid hwmonitor" houd ik de temperaturen etc. in de gaten.
na opstarten ligt deze gelijk rond de 60 graden, en na even aan te hebben gestaan zakt deze naar 28-35 graden wat dus normaal is.
de fan speeds zijn:
cpu: 630 rpm
kast fan 1: 760 rpm
kast fan 2: 760 rpm
gpu fan: 1080 rpm
als ik via msi afterburn de gpu fan uit zet blijf ik dit geluid nog steeds horen, maar blijft hij ook 1080 rpm aangeven in cpuid.
maar wanner ik hem op 100% zet stijgt hij naar 3600 rpm, maar buiten het luide geluid van de gpu fan blijf ik de andere fan ook nog steeds horen.
ook als ik mijn computer restart gaat de fan niet uit, maar blijft hij gewoon lekker doorblazen.
heeft iemand misschien een ideee wat het probleem kan zijn?
ik heb geen instellingen in de bios etc veranderd en ook geen andere programmas geinstallerd wat de oorzaak zou kunnen zijn.
alsvast bedankt voor de hulp
*edit
Tot de conclusie gekomen dat het de voeding is.
Heb een nieuwe post geplaatst in het juiste subforum dus hier mag een slotje op