Advies nodig voor mogelijkheden Powerline/Homeplugs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasna72
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 02:34

Yasna72

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs de KPN alles-in-1 standaard glasvezel abonnement aangeschaft met 100mb download/upload, maar op mijn PC met een TP-Link TL-WDN4800 ontvang ik nu maximaal maar 25mb download en 35mb upload als ik het test via speedtest.net. Als ik het rechtstreeks met mijn laptop via een ethernetkabel test kom ik wel gewoon uit op 95mb download (en 50mb upload). Ik woon in een appartement dus de afstand van de xperiabox (v9), die in mijn meterkast hangt, tot mijn PC in de studiekamer is niet erg groot.
Nu ben ik tijdens de installatie erachter gekomen dat voor verbinding van de modem met een tv-ontvanger in mijn woonkamer er sowieso een 'draadloze verbindingsset' (homeplugs) nodig is. De keuze is tussen twee adapters voor €70 of drie adapters voor €100 van KPN zelf.
Wat ik me nu dus afvraag is of het nou niet mogelijk is om met zo'n derde adapter anders ook mijn PC aan te sluiten voor een snellere internetverbinding. In de online handleiding lees ik echter: "Voor de beste kwaliteit gebruik je de adapters voor alleen tv-ontvangers óf computers." Maar is het dus wel mogelijk of überhaupt niet?
Anders overweeg ik nog om een Wifi-versterker te kopen van KPN.
Ik hoor zeer graag eerst jullie adviezen voordat ik een beslissing neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:02