Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 11:21
Beste Tweakeraars,

Ik zit met een vraagje. Ik wil het volgende projectje starten : leds laten pulseren aan de hand van muziek, maar dan zonder dat er muziek uit een speaker komt.

Dat er dus op een of andere manier de muziek wordt doorgestuurd naar de controller. Ik zat zelf te denken aan een playlist in een client gooien die de controller aanstuurt. Of iets met een SD kaart. Nou werd mij verteld dat er vaak Arduino's gebruikt worden. Maar dit zou toch ook makkelijk kunnen met een Raspberry Pi?

Ik heb ook al gegoogled naar plug and play controllers, maar die werken alleen met een microfoon die omgevingsgeluid oppikt.

Please help!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben normaal nogal fan van MCUs ipv direct naar een Raspberry grijpen, maar in dit geval zou ik daar wel voor gaan.

Echter vraag is eerst wat jij precies wil: Hoe wil je bijvoorbeeld de muziek selecteren? En wat is het doel ervan? Als ze moeten knipperen op muziek die je niet hoort, kan je ze dan niet net zo goed met een random generator laten knipperen?

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-11 11:21
Naja het gaat er ook om dat ik het kan laten zien (het is toch meer een gimmick dan een functionaliteit) zonder dat ik mijn speakers hoef aan te zetten maar met headset. Of is het dan simpelweg makkelijker om de microfoon bij de speaker van de headset te houden?