Home Cinema Systeem(LG BH4120S) koppel aan TV(Samsung UE50F6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendl Verschoor
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-04-2022
Ik probeer me HCS(LG BH4120S) te koppelen met me TV(Samsung UE50F6200), maar het lukt me maar niet. Iemand een idee? Bij me oude TV deed werkte het wel gewoon via AUX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-08 19:17

FeaR

In GoT we trust

De oude TV had wellicht een analoge audio uitgang, de Samsung heeft dat niet. In ieder geval niet in de vorm van twee maal RCA. Wat je kan doen is via de hoofdtelefoonuitgang werken via een 3,5 mm jack naar stereo RCA verloop. Of een DAC kopen zodat je de Digital Audio Out van de TV via de DAC laat lopen en zo analoog de LG in. Hoe dan ook zal je naar stereo RCA (analoog) moeten omdat de LG niet meer opties heeft.

Andere optie die ook kan werken is via SCART werken, die aansluiting wil ook wel eens audio uitsturen. Echter zal het dan vooral audio zijn welke van analoge bronnen komt, niet van HDMI.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 06-04-2015 20:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendl Verschoor
Als ik van 3.5mm jack naar stereo RCA verloop haal is het dan nog steeds surround sound?

Komt dit omdat de HCS oud is, wellicht handiger om een nieuwere aan te schaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Stereo RCA is nooit surround, dat is maximaal twee kanalen.

Maar ik ben even aan het twijfelen. Ik had net een foto van een LG met alleen analoge ingang, echter de specificaties geven wel op dat er een optische ingang op zit. Als dat laatste het geval is kan je gewoon een optische kabel gebruiken en je bent klaar. Technisch gezien kan je dan ook surround doorsturen, het is alleen de vraag wat de TV allemaal door stuurt.

Dus even overnieuw: hoe had je de oude TV aangesloten en wat lukt er precies niet met de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendl Verschoor
Met de oude TV gebruikte ik de AUX aansluiting.

Er zit wel een mogelijkheid voor een optische kabel op me TV, maar zie er niet een op de HCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Met AUX had je in het verleden dus ook native maximaal 2.0 stereo en geen surround. Dus op dat vlak is er geen verschil met geluid vroeger of nu via de hoofdtelefoonuitgang dan wel via een DAC.

Ik snap maar weinig van het genoemde home cinema setje. De ene foto laat geen optical zien en de handleiding ook niet. Maar diverse sites - waaronder die van LG - noemen wel een optische input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lendl Verschoor
Hij ziet er zo uit Afbeeldingslocatie: http://mlc-d2-p.mlstatic.com/8019-MLC20000126478_112013-O.jpg.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar een nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan is het inderdaad maximaal 2.0 stereo wat je in kan voeren en geldt mijn gehele eerste post. Maar dat van maximaal stereo komt dus niet door de nieuwe TV, maar doordat de LG geen ingang heeft die surround ondersteunt.

Pagina: 1