Goedkope BT Sync server voor thuis

Pagina: 1
Acties:

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Beste tweakers,

omdat ik 2 verschillende workflows heb (thuis pc, school laptop) en ik ze synchroon wil hebben, zoek ik een goedkoop en private alternatief voor dropbox.

Tegenwoordig gebruik ik bittorent sync als alternatief voor dropbox. Er is echter een probleem. Als ik thuis van school kom, heb ik geen zin om laptop even half uur aan te doen om alles te synchroniseren met mijn pc. Dit geldt ook andersom uiteraard.

Nu ben ik op internet naar oplossingen gaan zoeken en kwam uit op NAS. Echter is deze oplossing aan wat duurdere kant voor mij.

Mijn idee is nu om een Raspberry PI 2 aan te schaffen met een externe harddrive. Daarop wil ik dus Bittorent Sync laten draaien zonder het uit te zetten. Omdat raspberry amper wat verbruikt en redelijk goedkoop is, lijkt het een goed deal. Uiteraard kan raspberry daarlangs ook voor andere dingen gebruikt worden (xbmc?).

Wat ik me afvraag, of er geen goedkopere alternatieven zijn (dus waar je bijvoorbeeld wel interne hdds kan aansluiten) en toch even/minder verbruiken kwa stroom.

Of zijn er uberhaupt andere/beter methodes om verschillende windows workflows synchroon te houden.

Thanks,

Ilija

PS: is dit goede sectie voor dit onderwerp?

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-01 13:40
Gewoon hardeschijf aansluiten op je modem?

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Zover ik het weet is het niet mogelijk met mijn router.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 19:22
Nieuwe modem kopen en daar de harde schijf op aansluiten

Je PC aan laten staan als je naar school gaat

Accepteren dat Dropbox niet privé is en iets als truecrypt of boxcryptor gebruiken

Mega gebruiken met je eigen encryptie sleutel

Op vraag en aanbod een RPi kopen en daar je harde schijf op aansluiten

Het hele spul bij iemand anders thuis zetten zodat jij de stroom niet betaalt

Een grote SD kaart kopen, daar je documenten op zetten en deze in de PC steken als je thuis komt

while (! ( succeed = try ()));

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:04
Als je snel ben kun je misschien nog gebruik maken van deze aanbieding: Tweakers Actie Raspberry Pi 2B of deze Complete xbmc speler (dan heb je hem compleet)

[ Voor 28% gewijzigd door mkroes op 07-04-2015 08:15 ]