Hulp gezocht bij Moedebord reparatie

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Na lang zoeken heb ik eindelijk mijn 1e PC weer op de kop kunnen tikken. Een tulip PC Compact 2 (Xt 8088). Nu geeft hij alleen geen teken van leven door de lekkende penlites die, hoogstwaarschijnlijk, op het moederbord hebben gelekt en wat weerstanden en transistors hebben gesloopt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18489418/tulip.jpg

Aangezien ik geen electronica guru ben en solderen al helemaal niet kan (ook ivm mijn handicap), ben ik op zoek naar iemand die weer leven in dit beestje kan brengen. Het hoeft niet voor niets en het zou enorm veel voor mij betekenen. Wie kan me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik kan dit! En ik vind het leuk! Heb je wat meer foto's? Ik vermoed behoorlijk wat weggevroten schade, maar dat moeten we even zien. Zit precies bij de RAM bankjes en inderdaad wat torren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Ik dacht gelijk aan bovenstaande user!
sebastius schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:28:
Ik kan dit! En ik vind het leuk! Heb je wat meer foto's? Ik vermoed behoorlijk wat weggevroten schade, maar dat moeten we even zien. Zit precies bij de RAM bankjes en inderdaad wat torren.
@ Sebastius; Heb je ooit die Apple nog aan de gang gekregen? Kan door de gebrekkige navigatie van tweakblogs geen vervolg vinden op het stuk dat je er in 2013 over schreef.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Erwin schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:33:
Ik dacht gelijk aan bovenstaande user!

[...]

@ Sebastius; Heb je ooit die Apple nog aan de gang gekregen? Kan door de gebrekkige navigatie van tweakblogs geen vervolg vinden op het stuk dat je er in 2013 over schreef.....!
Je bedoelt die SE30?

Bas z'n knutselblog: [WIP] Repair Mac SE30 (retro!)
Bas z'n knutselblog: [Repair] Mac SE/30 (retro!) klaar!

Die is werkend op de harddisk na. Was trouwens identieke schade (batterij/condensatorschade) als wat de TS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Yes dat was hem. Prachtig stuk. Zou mooi zijn als jullie iets voor elkaar konden betekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik zie trouwens wel forse schade op dit bord. Loopt van de CPU (?) via de torren, dwars langs een aantal RAM chipjes. De vraag is of het de chips/contacten heeft aangetast of dat er enkel een vage kortsluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Gewoon met een glasvezel kwastje schoonmaken, nieuwe lak laag en zou weer ok moeten zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
sebastius schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:28:
Super! Waar woon je ergens? Ik zal vanavond even wat meer foto's plaatsen. Ik hoop echt dat je hem kan maken, want hij is nog harstikke origineel en ik wil hem ook echt weer gaan gebruiken (PQ1 voor de oudere garde onder ons :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmm. Officieel gezien moet ik dit topic dichtgooien: dit valt namelijk onder werving en dat mag net op het forum. Ik heb er echter vertrouwen in dat als je Sebastius even een DMmetje stuurt, dit helemaal goed gaat komen :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.