Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar nieuwe gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:29

MrManuel

The impossible is easy...

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
De enige keer dat ik echt nog aan het gamen ben is als ik bij vrienden ben, en hiervoor een een laptop benodigd. Op de laptop zal ik voornamelijk gaan gamen, video bewerken en waarschijnlijk wat VMs draaien ivm werk. BF: Hardline moet goed kunnen draaien. (Net als LoL / WoW maar dit is niet zo intensief).

Wat is je budget?
Dit is altijd een lastige. Ben niet van plan om er al te veel voor uit te geven. Schat rond de 800/900 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal enkel gebruikt worden aan de accu vermoedelijk, maar wordt wel veel mee genomen. Echter is de accuduur voor mij niet heel erg van belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Bepaalde voorkeuren heb ik zeker, het hoeft van mij geen 'bekend' merk te zijn zo lang ze kwalitatief goed zijn. Er hoeft niet teveel poespas aan te zitten en hoeft er ook niet uit te zien als een 'stoere-gaming'-laptop. Ik heb liever een stylish minimalist look.
Verder wil ik wel dat er een SSD in zit (500Gb zou voor mij genoeg zijn) en bluetooth. Een verlicht toestenbord is zeer fijn. (Kleurtjes mogen kiezen ook, echter volstaat gewoon wit ook).
Heb overigens wel een afkeur voor het merk Acer.

RAM:
Dit moet minimaal 16 GB zijn.

Screensize
De schermgrootte hoeft niet groter te zijn dan 15,6 inch. Dit volstaat (Al mag 17 inch ook)

Hardeschijf:
Liefste een 500GB SSD of 320GB SSD + 1TB normaal

Videokaart:
Gewoon goed genoeg om BF: Hardline goed te kunnen spelen.

Zelf zitten kijken naar het merk Lenovo:
http://shop.lenovo.com/nl...0/?sb=:000001D4:00032EAB:
Echter bevalt dit niet helemaal ivm de hardeschijf dit erin zit.

[ Voor 21% gewijzigd door MrManuel op 06-04-2015 18:19 ]

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Lees voor de Lenovo y50 ook de review http://www.notebookcheck....book-Review.120215.0.html

Voor het budget wat je noemt en de specs die je wilt hebben, moet je wel bepaalde afwegingen maken.
16gb ram en 500gb SSD is ongeveer € 300.
pricewatch: Crucial Mac Memory CT2C8G3S160BMCEU
pricewatch: Crucial BX100 500GB

Dan hou je nog € 600 over voor een laptop, als battlefield wilt spelen heb je mininaal een i5 non ulv cpu nodig en een dedicated gpu

pricewatch: Acer Aspire E5-572G-59XT
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-59435869

Succes met je zoektocht of het bijstellen van je eisen.

Verwijderd

Waar heb je 16GB RAM voor nodig? 8GB is meer dan zat.. en kun je bovendien altijd later nog bijprikken.
Om te gamen wil je minimaal wel een GTX850M gpu, samen met een i5 of i7. En een degelijk scherm is ook mooi meegenomen. Zelf een SSD er bij zetten is ook goedkoper.
Zoek daar eens op dan is er volgens mij keuze genoeg met jouw budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2015 16:42 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

我的名字是Mirno

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Helaas is die GS60 ook het dubbele van de prijs, is overigens wel een goeie laptop heb er nog steeds geen spijt van dat ik die heb gekocht.

Maar er zijn andere MSI gaming series laptops die wel in je budget vallen en goeie prestaties hebben. GE60 bijvoorbeeld enkel geen SSD.

[ Voor 33% gewijzigd door NC83 op 07-04-2015 22:53 ]

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 15:08
320GB ssd bestaat niet, 500GB is 250 euro... 16GB RAM laptops zijn veel duurder en waarom heb je niet voldoende aan 8? Je kan altijd nog bijprikken, zoals Pewpew terecht opmerkt.

Ik zou zelf minimaal voor een GTX 760/860 / HD8790M / R9 M265X gaan als je doel gamen is. Zeker op FullHD is dat wel een must.

Al met al denk ik dat je budget (veel) te klein is. Zeker als je ook nog van die toeters en bellen wilt als toetsenbordverlichting.

Edit: ik denk dat dit het meeste aansluit op je wensen. Check Medion ook even, maar zo te lezen hou je niet van merken die goedkoop klinken.

[ Voor 21% gewijzigd door maartenvdezz op 10-04-2015 15:08 . Reden: Extra info ]

Pagina: 1