Macbook batterij gebruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen de Zeeuw
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2024
Beste medetweakers,

Als ik mijn macbook open laat gaat het scherm na 5 min. uit. Echter verbruikt mijn Mac dan veel meer batterij dan wanneer ik de klep dicht doe. Een nacht met de klep open, en de batterij is leeg. Waarom zit hier verschil in? En kan dit met een instelling worden veranderd?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat het scherm uitschakelen niet meteen betekent dat de MacBook ook helemaal in slaap gaat.

Heb je ook ingesteld dat de MacBook helemaal in slaap gaat na 5 minuten niks doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:21
Dit lijkt me typisch zoiets wat je op google in drie tellen kunt vinden.

Antwoord is simpel: als je hem open laat blijft de laptop aan staan, als je hem dicht gaat ie in slaapstand.
Via instellingen kun je dit veranderen (wanneer ie gaat slapen, voor hoe lang, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen de Zeeuw
Zou je wel zeggen maar zo simpel is het niet, https://discussions.apple.com/thread/2412608?tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen de Zeeuw
Bij de energieinstellingen staat de sluimerstand op 10 min. Maar met klep open loopt de batterij alsnog sneller leeg dan wanneer de klep is gesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Coen de Zeeuw op 06-04-2015 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:45
Gaat 'ie ook echt op sluimerstand na 10 minuten of gaat alleen het scherm uit en blijft 'ie wel aan?

Als de klep gesloten is zal 'ie hoogstwaarschijnlijk echt op sluimerstand gaan en dan verbruikt 'ie zo goed als geen stroom meer (misschien een procentje per dag).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk zegt "pmset -g log" waarom je Mac gewoon aan blijft. Daarnaast genereren je acties ook totaal andere events. Klep dicht is hetzelfde als Apple->Sleep aanklikken. Mac aan laten staan is niet hetzelfde.
Stel dat een App PreventUserIdleSystemSleep vasthoudt of iets vergelijkbaars (bijv. de Idle timer constant reset), dan gaat je Mac uit zichzelf nooit in Sleep. (of, "Sluimerstand")

[ Voor 71% gewijzigd door johnkeates op 06-04-2015 17:44 ]

Pagina: 1