Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666582

Topicstarter
Dames en heren,
Wie kan mij helpen?
Ik heb een iMac 27 inch 3.06 die vorig jaar begon hij wat traag werd. Toen heb ik er maar een SSD van 1 TB in gezet om dit op te lossen, welke nog zekers niet vol zit. Nu begint hij weer ontzettend traag te worden, terwijl dit toch niet het geval mag zijn met een SSD volgens mij.
Programma`s opstarten duurt soms wel 15 seconden of hij opent hem niet met daarna het bericht `Programma reageert niet`. Opstarten duurt wel een halve tot hele minuut. Zie dan heel lang dat cirkeltje van `laden`. Ook stoppen de programma`s wel eens automatisch en krijg ik daarna een foutmelding te zien.

Hoe kan dit met zelfs een SSD erin? Ik heb ook een Macbook Pro met een SSD, maar die heeft dit probleem niet.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of een oplossing wellicht?

Alvast bedankt,
Ernst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je je geheugen al eens goed getest?

Heb je de SSD al eens goed getest? (nieuw betekent niet dat het niet kapot is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:17

KRAI.7

Bwoah...

Idd even geheugen testen, desnoods even beide bankjes apart testen.

Gaat het om een clean install? Heb je Trim Enabler erop gezet?

Als dat niet werkt probeer eens een PRAM en SMC reset. Wil ook nog weleens problemen oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 16:07

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

TRIM zou niet een probleem mogen zijn anno nu. Welke SSD gaat het om? Welke versie van OSX gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

93247

Staat de opstartschijf in de systeemvoorkeuren wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je je besturingssysteem wel op de ssd gezet toen je die in gebruik nam?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Opstartschijf, PRAM en SMC gaan niets voor je doen als je tijdens runtime problemen hebt. Daarnaast was het vooral in het G3 en G4 tijdperk iets waar je wat mee bereikt (waarbij SMC nog CUDA was), net als in de OldWorld Mac periode.

Als je een probleem hebt met je Mac terwijl hij verder goed opstart en geen problemen met hardware heeft is het software.

In plaats van gokken is gewoon de informatie opzoeken natuurlijk een stuk zinniger. Om het helemaal makkelijk te maken kan je ook gewoon even een sysdiagnose draaien en die hier beschikbaar stellen.

http://apple.stackexchang...iagnostic-files-from-os-x

CMD + Alt + Control + Shift + .

Even een paar minuten wachten en het verschijnt in een venster dat in Finder voor je geopend wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door johnkeates op 06-04-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:15

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sebastius schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:44:
TRIM zou niet een probleem mogen zijn anno nu. Welke SSD gaat het om? Welke versie van OSX gebruik je?
Trim staat standaard uit in OSX als er een non-apple SSD in zit, right?

Dacht dat het altijd nog uitmaakte of trim aan staat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 16:07

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik werk al 4 jaar zonder Trim, heb nergens ook maar iets gemerkt aan snelheidsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 666582

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken jongens.
Ik werk met OSX Yosemite en er zit een Samsung Pro 1TB in. Toch wel een SSD waar je wat van mag verwachten volgens mij. Die SSD heb ik op de plek gedaan van mijn oude harde schijf. Deze heb ik in mijn Drobo NAS gezet. Dus OSX is hier gewoon op geinstalleerd en kan het dus ook niet zijn.
Ik zal proberen mijn geheugen te testen. Dit kan het idd zijn. Heb dit alleen nog nooit gedaan, dus wordt ff studeren.
Naar een Apple-store brengen doe ik ook niet, want kost me vast weer handen vol geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-05 13:40
Mijn Samsung EVO serie SSD schijf, schijnt last te hebben van een bug dat naarmate de bestanden die erop staan ouder worden, de prestaties trager worden. Daar is een firmware update voor uitgekomen (waar ik laatst dan weer van begreep dat die het probleem niet definitief oplost)

Kan er niet zoiets met jouw Samsung SSD aan de hand zijn? Heb je al nagekeken of er een firmware update voor is?
Pagina: 1