Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Mesman
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-11-2022
Hallo,

Sinds enkele maanden heb ik problemen met mijn videokaart, bij het spelen van games (World Of Tanks) en bij gebruik van Movie Maker heeft mijn computer de laatste maanden problemen met de grafische weergave.

Na een tijdje spelen loopt het beeld vast en word alles zwart, de monitor staat dan nog aan, deze heeft ook geen problemen(getest met andere computer). Als hij zich dan weer hersteld gaat hij naar het bureaublad en geeft hij de melding 'Display driver stopped responding and has been restored' (ongeveer) Daaronder staat dan de driverversie vermeld.
Het spel is dan niet meer speelbaar en moet opnieuw worden opgestart, deze crashes gebeuren nu regelmatig.
Het spel werkt naar behoren totdat het probleem zich voordoet, geen framedrops en een normale FPS.

Bij Movie Maker stopt hij op eenzelfde manier en krijg ik diezelfde melding, laatst kreeg ik hierna ook nog de melding 'moviemaker.exe has been blocked from using graphic hardware'.

Ik heb ondertussen verschillende dingen geprobeerd: 1. Schone windows installatie met formateren van harde schijf. 2. Meerdere drivers geprobeerd teruglopend tot 2013. 3. Monitor is getest en werkt goed.

De computer raakt niet over hit en werkt naar behoren met programma's als chrome, spotify, skype en MS word.

Het betreft hier een Medion Erazer x6812(laptop) met Nvidia GeForce GTX 460M en win 8.1.
De huidige driver versie is de nieuwste, namelijk versie 347.88

Bij voorbaat dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Offtopic: Speel je het op een extern beeldscherm? monitor=extern beeldscherm?
Als het beeld zwart word, zie je dan echt alleen maar zwart of toch hele kleine spikkeltjes en/of blokken?

Als je spikkels ziet dan is je gpu waarschijnlijk defect.
Je kan het wel nog wel gebruiken. maar niet meer gamen.
(Ik heb het ook op een Dell Vostro 1720 uit 2009 gehad, onder Chrome en MS Word deed ie normaal totdat ik GTA IV speelde voor 30 minuten...)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Mesman
Ja ik speel op een losse Samsung monitor verbonden met HDMI kabel. in sommige gevallen verdwijnt alles en word het inderdaad helemaal zwart (de monitor staat dan nog aan) en in andere gevallen verwijnt een groot deel van de textures en blijft bijvoorbeeld allen het voertuig zwevend over, de rest is dan grijs.

Spikkels heb ik geen last van voor zover ik dat kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Mesman
MedionAkoya schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:18:
Offtopic: Speel je het op een extern beeldscherm? monitor=extern beeldscherm?
Als het beeld zwart word, zie je dan echt alleen maar zwart of toch hele kleine spikkeltjes en/of blokken?

Als je spikkels ziet dan is je gpu waarschijnlijk defect.
Je kan het wel nog wel gebruiken. maar niet meer gamen.
(Ik heb het ook op een Dell Vostro 1720 uit 2009 gehad, onder Chrome en MS Word deed ie normaal totdat ik GTA IV speelde voor 30 minuten...)
Weet u hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Max Mesman schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:15:
[...]

Weet u hier een oplossing voor?
Nee, ik heb nooit gehad dat de wereld een lege ruimte was, waar voertuigen overheen zweefden. :)

Maar komt het probleem echt alleen voor bij World of tanks en Moviemaker?
Want meeste mensen hebben meerdere games dan alleen World of Tanks. :+

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667533

Waarschijnlijk is de videokaart aan het "slijten", dit komt gewoon door uitvoerig gebruik over de jaren.
Ik kan het mis hebben, neem niet alles wat er op internet staat voor waar aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Door de warmte die er vrijkwam uit je 460m hebben bepaalde soldeerverbindingen tussen moederbord en 460m losgelaten.

Sommigen Apple gebruikers hebben dit probleem ook.

[ Voor 18% gewijzigd door MedionAkoya op 11-04-2015 18:15 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:12
Clock je gpu is terug naar een lagere mhz. Het verhielp bij mij de problemen tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665761

geprobeerd je drivers te verwijderen met de programma genaamd DDU driver cleaner? en dan weer een oudere driver te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Mesman
MedionAkoya schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:23:
[...]

Nee, ik heb nooit gehad dat de wereld een lege ruimte was, waar voertuigen overheen zweefden. :)

Maar komt het probleem echt alleen voor bij World of tanks en Moviemaker?
Want meeste mensen hebben meerdere games dan alleen World of Tanks. :+
Heb inderdaad andere games gehad, maar omdat ik win opnieuw heb geinstalleerd heb k alleen nog wot, gebruikt t alleen beetje met vrienden mr ja dat gaat zo amper haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Mesman
Anoniem: 667533 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:13:
Waarschijnlijk is de videokaart aan het "slijten", dit komt gewoon door uitvoerig gebruik over de jaren.
Ik kan het mis hebben, neem niet alles wat er op internet staat voor waar aan!
Ik gebruik mijn computer al enkele jaren in een desktop setup, heb het idee dat hij wel maximaal gebruikt word, misschien slijtage dan, maar kan het echt zo warm worden dat bijvoorbeeld de soldeerverbindingen 'smelten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667533

Max Mesman schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:49:
[...]

Ik gebruik mijn computer al enkele jaren in een desktop setup, heb het idee dat hij wel maximaal gebruikt word, misschien slijtage dan, maar kan het echt zo warm worden dat bijvoorbeeld de soldeerverbindingen 'smelten'?
Niet in 1 keer nee, maar door het herhaaldelijk opwarmen van de kaart is het mogelijk dat de verbindingen inderdaad langzamaan gaan "smelten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nee, de tin die gebruikt is om de onderdelen te solderen, word broos en poreus na herhaaldelijk op- en weer afwarmen, hierdoor brokkelt het af en laat het de contacten verbreken..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Mesman
Is er een oplossing voor het 'smelt' probleem? Ik bezit wel een soldeerbout maar skills is wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Bas z'n knutselblog: Repair Macbook Pro early 2011

Hopelijk werkt dit.

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 13-04-2015 21:41 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Mesman
Ik heb hem ge-underclockt en dat lijkt te werken, FPS is iets lager maar hij crasht in ieder geval niet :)
Pagina: 1