Macbook Pro lader doet het de ene keer wel, andere keer niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:06
Hoi,

Ik heb een macbook pro 13 inch. Ik heb een MagSafe 85 Watt lader die er zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://store.storeimages.cdn-apple.com/4513/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/M/C5/MC556/MC556?wid=1200&hei=630&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp&.v=1400692190166

Ik heb nu al 1 jaar problemen met het opladen. De ene keer doet hij het wel, de andere keer weer niet. Heel vaak zie ik dat die led niet aan staat als ik de lader aansluit. Ik wiebel dan een beetje aan die kabel en soms gaat die dan aan, maar heel vaak ook niet. Vervolgens probeer ik het de volgende dag en dan doet ie het weer wel. Ik twijfel of het nu aan de oplader licht of aan de batterij.

Zie hieronder een printscreen van de staat van de batterij:

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1504/101436/iCDUtbWm.png

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk kabelbreuk, of vieze connector. De LED is trouwens een 1-Wire switch chip die via pin 5 door de Mac aangestuurd wordt en dus niet door de lader. Als die niet aan gaat is pin 5 waarschijnlijk niet goed verbonden.
Als de LED niet aan gaat, maar het laden ook niet start is er waarschijnlijk totaal geen verbinding meer en heb je een kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:31
Stopcontact in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Zie reactie johnkeates

Ik heb dit ook ooit gehad met Sony PSP, bleek het kabelbreuk te zijn. (repareren kon, maar was niet erg veilig. ik heb toen een gloednieuwe oplader gehaald).

[ Voor 78% gewijzigd door MedionAkoya op 06-04-2015 16:46 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 19:35
adesign schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:35:
Hoi,

Ik heb een macbook pro 13 inch. Ik heb een MagSafe 85 Watt lader die er zo uit ziet:

[afbeelding]

Ik heb nu al 1 jaar problemen met het opladen. De ene keer doet hij het wel, de andere keer weer niet. Heel vaak zie ik dat die led niet aan staat als ik de lader aansluit. Ik wiebel dan een beetje aan die kabel en soms gaat die dan aan, maar heel vaak ook niet. Vervolgens probeer ik het de volgende dag en dan doet ie het weer wel. Ik twijfel of het nu aan de oplader licht of aan de batterij.

Zie hieronder een printscreen van de staat van de batterij:

[afbeelding]

Wat denken jullie?
Allicht heeft iemand in je vriendenkring een mac? Dat is de snelste manier om erachter te komen. Gebruik zelf mijn beide macbookladers ook op verschillende macbooks en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vorig jaar hetzelfde gehad, ook met deze connector. Ding is prima te repareren. Daar heb je Sebastius niet eens voor nodig (dit kan ik ook nog).

De kans is heel groot dat één van de twee draden die binnen vastgesoldeerd zitten losgeraakt is. Hierdoor kun je met een beetje draaien of wiebelen nog wel laden, dan maakt het draadje net weer goed contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 19:06
bedankt voor jullie reacties. is de lader van een macbook pro 15 inch hetzelfde als die van de 13 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-10 21:13
Ik heb laatst ook ook die connector gerepareerd. Het is goed te doen als je een beetje overweg kan met een soldeerbout. Die kabel lijkt een beetje op een coax kabel met een kern en shielding er om heen. Die shielding wordt voor de min gebruikt, maar die breekt precies waar het gesoldeerde stuk ophoudt
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8748/17055840181_aabd7eae09.jpg
Wel even opletten op de waar de plus en min zitten, staat niet op het printplaatje als ik het me goed herinner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je voor jezelf even een stipje met een stift zet waar de zwarte draad aan vast gesoldeerd zit kom je er altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
Als je nog garantie hebt op je Mac en je oplader ziet er verder prima uit dan zit het meestal wel binnen de garantie. Zelf ervaring met kabelbreuk in een MagSafe 2, die werd zonder probleem vervangen bij de Apple Store in Haarlem
Pagina: 1