Ik heb diverse malen Popcorntime gedownlad en op mijn laptop geinstalleerd. Maar tijdens het laden van een film krijg ik ineens blauw scherm en start de laptop opnieuw op. Krijg dan een
te zien en de mededeling PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA en dat die opnieuw gaat opstarten. Heb de software ook bij mijn vrouw op haar laptop Packard Bell geplaatst en daar doet die het feilloos. Heb ook al diverse scans gedaan met Malwarebite en Norton, maar geen virus of spyware. Ook alle drivers nagetrokken maar die zijn allemaal up to date. Ik heb heb een HP Pavilion 17 Notebook Windows 8.1 64 bit. Wie weet de oplossing?
Die fout geeft aan dat je defect geheugen of defecte hardware hebt. Is dit heel toevallig een oudere laptop met een nVidia 8000 series kaart? Zo ja, dan is dit mogelijk het begin van het einde...
In ieder geval kan ik je aanraden om MemTest eens op een CD te branden, daarvan op te starten en je geheugen te laten testen. Dit doe je bij voorkeur voor minstens 8 uur (bijvoorbeeld 's nachts). Als daar fouten uit voort komen dan is je geheugen slecht. Gaat dat wel goed, dan is er ergens anders iets kapot...
In ieder geval kan ik je aanraden om MemTest eens op een CD te branden, daarvan op te starten en je geheugen te laten testen. Dit doe je bij voorkeur voor minstens 8 uur (bijvoorbeeld 's nachts). Als daar fouten uit voort komen dan is je geheugen slecht. Gaat dat wel goed, dan is er ergens anders iets kapot...
Een PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA BSOD betekent meestal dat het geheugen van je computer defect is. Kun je dit eens testen met Memtest?
Oke ik ga het eens doen. Mijn laptop heb ik overigens nieuw gekocht in februari 2014. Dank voor de adviezen.
Het kan ook aan software liggen, bijvoorbeeld via teamviewer. Ik heb het gehad bij een programma dat op pc1 draaide die via teamviewer overgenomen werd. Bij het aanroepen van een bepaalde functie in het programma een dergelijke BSOD van de pc met teamviewer. Redelijk random code die inderdaad vaak te maken heeft met fout geheugen. In mijn geval te reproduceren op verschillende pc's en dus geen hardwarematige oorzaak.
Paul ik heb geen teamviewer. Heb een geheugentest gedaan en alles is goed. Ook alle drivers nagelopen . Dus op mijn laptop maar geen Popcorntime. Download ook films van Spotnet en dat gaat prima.
Pagina: 1