Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi setup - schakelen tussen wifi routers werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vanwege de dekking van mijn wifi signaal wil ik een extra wifi router in mijn netwerk toevoegen.

Mijn opzet is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/rhvr5f.png

Mijn hoofd wifi router (A)
  • Type: ASUS RT-N66
  • SSID: mijn_wifi
  • versleuteling: WPA2-PSK
  • 802.11: a,b,g,n
  • broadcast: aan
  • Kanaal: 6
  • IP: 192.168.5.101
  • Subnet: 255.255.255.128
  • DHCP: aan, range 192.168.5.10-100
  • Firewall: aan
De tweede wifi router (N)
  • Type: Netgear WGT624v3
  • SSID: mijn_wifi
  • versleuteling: WPA2-PSK
  • 802.11: b,g
  • broadcast: aan
  • Kanaal: ?
  • IP: 192.168.5.102
  • Subnet: 255.255.255.128
  • DHCP: uit
  • Firewall: uit
De verbinding tussen beide routers gaat via CAT5 netwerk kabel: router A LAN aansluiting naar een switch, switch naar router N WAN aansluiting. Beide routers hebben de standard firmware, laatste versie.

Als ik nu met mijn laptop door het huis loop, dan schakelt zijn netwerk niet automatisch van N naar A.Natuurlijk wiil ik met het behoudt van IP adres door mijn huis kunnen lopen zonder singaal problemen.

Moet het wifi kanaal van N wel of niet hezelfde zijn?
Moet SSID broadcasting aan staan op beide routers of juist niet?

Wat mis ik verder in de opzet?

GMT-8

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
_Zedd_ schreef op maandag 06 april 2015 @ 16:15:
De verbinding tussen beide routers gaat via CAT5 netwerk kabel: router A LAN aansluiting naar een switch, switch naar router N WAN aansluiting. Beide routers hebben de standard firmware, laatste versie.
Dat klopt al niet. Misschien verstandig om het daarvoor bestemde topic even door te lezen. Sowieso wil je geen extra router in je netwerk, maar een extra access point. Dat je daar toevallig een apparaat voor gebruikt die beide kan maakt dan niet uit.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• _Zedd_
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het omzetten van WAN naar LAN op router N heeft zeker geholpen. :)

Nu dit is opgelost kan ik het Wifi netwerk opzetten. Volgende stap is het wireless gebeuren. Als ik het goed heb dan moeten de channels niet overlappen

GMT-8

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Over roaming (zoals je wens is) kan je enorm veel informatie hier op GoT over vinden. Weet dat het afhankelijk is van heel veel factoren om het werkend te krijgen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een veelgemaakte fout is dat men denkt dat de (consumenten) AP's het werk doen m.b.t. roamen. Dit is niet het geval, je client (laptop/telefoon/mobiel apparaat) roamt, deze bepaalt dus welk WiFi punt hij gebruikt. Ook al zit je op 50cm afstand van je tweede AP kan het zijn dat je mobiele apparaat het eerste AP nog steeds qua signaal goed genoeg vindt om hiermee verbonden te blijven. Pas wanneer je handmatig disconnect en opnieuw connect zal hij het beste signaal weer pakken en daarmee verbinding maken maar in de tussentijd zal hij niet automatisch van AP wisselen, immers is hij gewoon verbonden met een AP waarvan de client denkt dat deze goed genoeg is, dus waarom wisselen ?

Over het roaming verhaal is inderdaad al heel veel uitgelegd, gebruik de zoekfunctionaliteit of lees diverse artikelen op internet (kleine hint: http://www.tp-link.us/article/?faqid=592)