Beste mensen.. Ik wil eindelijk de overstap gaan maken van Windows naar Mac.. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het kiezen. Ook wil ik er een Time Capsule 2TB bij kopen voor 802.11ac om zo optimaal gebruik te maken van m'n 200mbit verbinding. En natuurlijk voor backup en externe opslag.
Ik heb overigens ook een Apple TV, iPad Air en een iPhone 6.
Momenteel heb ik een 6 jaar oude Windows PC welke dus vervangen gaat worden. Tevens wil ik mijn iPad Air ermee vervangen, gebruik hem te weinig, wil hem verkopen en opbrengst voor aankoop Mac gebruiken.
Het liefst heb ik dus iets draagbaars, handig voor vakanties e.d. en dus omdat ie mijn iPad gaat vervangen.
Budget = 1800 euro
Wat wil ik er op gaan doen ? Waar moet ie aan voldoen ?
- Office en de standaard dingen als e-mail, browsen, video playback etc.
- Usenet en torrents
- Minstens 256gb SSD opslag
- Gamen zal ik er niet op doen (heb ik een Xbox voor)
- 8GB RAM
- Future proof (moet zeker een jaar of 2-3 mee kunnen)
- Retina display
- Zo af en toe zal ik hem op een extern HDMI scherm aan willen sluiten
- USB 3.0 (voor syncen/opladen iPhone en USB opslag)
Ik ben al een paar dagen research aan het doen en omdat de Air afvalt vanwege het scherm twijfel ik nu tussen een 13" rMBP en de nieuwe 12" MacBook.
Het liefst ga ik voor de nieuwe MacBook vanwege het gewicht en design maar een klein minpunt zal zijn dat ik een adapter nodig heb (€ 89) voor HDMI en normale USB 3.0 poort (niet dat ik die heel vaak zou gebruiken).
En hoe future proof is ie? Is de 1.2ghz Core M van het duurdere model krachtig genoeg voor mij ? Ook met het oog op de toekomst natuurlijk?
Misschien handig om te zeggen: momenteel stream ik draadloos 1080p video vanaf PC naar een mede8er mediaspeler, dit moet nog steeds mogelijk zijn lijkt me ? Zowel vanaf de Mac als vanaf de Time Capsule ?
Nog een vraagje, is een Magic Mouse nodig ? Of zal ik na wat gewenning vrij snel en gemakkelijk kunnen werken met het touchpad ?
Hebben jullie nog tips, adviezen, andere dingen waar ik op moet letten met overstappen ?
Ik heb overigens ook een Apple TV, iPad Air en een iPhone 6.
Momenteel heb ik een 6 jaar oude Windows PC welke dus vervangen gaat worden. Tevens wil ik mijn iPad Air ermee vervangen, gebruik hem te weinig, wil hem verkopen en opbrengst voor aankoop Mac gebruiken.
Het liefst heb ik dus iets draagbaars, handig voor vakanties e.d. en dus omdat ie mijn iPad gaat vervangen.
Budget = 1800 euro
Wat wil ik er op gaan doen ? Waar moet ie aan voldoen ?
- Office en de standaard dingen als e-mail, browsen, video playback etc.
- Usenet en torrents
- Minstens 256gb SSD opslag
- Gamen zal ik er niet op doen (heb ik een Xbox voor)
- 8GB RAM
- Future proof (moet zeker een jaar of 2-3 mee kunnen)
- Retina display
- Zo af en toe zal ik hem op een extern HDMI scherm aan willen sluiten
- USB 3.0 (voor syncen/opladen iPhone en USB opslag)
Ik ben al een paar dagen research aan het doen en omdat de Air afvalt vanwege het scherm twijfel ik nu tussen een 13" rMBP en de nieuwe 12" MacBook.
Het liefst ga ik voor de nieuwe MacBook vanwege het gewicht en design maar een klein minpunt zal zijn dat ik een adapter nodig heb (€ 89) voor HDMI en normale USB 3.0 poort (niet dat ik die heel vaak zou gebruiken).
En hoe future proof is ie? Is de 1.2ghz Core M van het duurdere model krachtig genoeg voor mij ? Ook met het oog op de toekomst natuurlijk?
Misschien handig om te zeggen: momenteel stream ik draadloos 1080p video vanaf PC naar een mede8er mediaspeler, dit moet nog steeds mogelijk zijn lijkt me ? Zowel vanaf de Mac als vanaf de Time Capsule ?
Nog een vraagje, is een Magic Mouse nodig ? Of zal ik na wat gewenning vrij snel en gemakkelijk kunnen werken met het touchpad ?
Hebben jullie nog tips, adviezen, andere dingen waar ik op moet letten met overstappen ?