Joomla backend

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-10 22:30
Goedemiddag,

Allemaal een fijn pasen! Helaas zit ik in de ellende. Het volgende probleem:

Ik heb een website van mijzelf gekopieerd van de ene naar de andere server. (FTP, CTRL+A...). Eenmaal weer geupload de database teruggezet in PHPmyAdmin en alles functioneert weer. De website is bereikbaar en er zijn geen errors.

Het probleem is echter dat ik op dit moment niet meer in de Joomla back-end kom. ga ik naar url.nl/administrator redirect hij naar de home page. Dat is vreemd want het was eerder niet zo. De HTacces.txt leeggooien hielp niet.

Hebben jullie suggesties? Mijn Jooml a kennis is beperkt (Sterker met Wordpress/Bolt) vandaar dat ik vastloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Uit mijn hoofd: in de root staat een configuratiepagina (ik meen iets van configuration.php). Heb je de bestandspaden hierin ook gewijzigd?

Edit: check dan ook gelijk alle andere info. Het zou kunnen zijn dat je ook naar de originele database wijst en dus niet werkt in/met de gewenste database op je nieuwe locatie.

[ Voor 39% gewijzigd door Bastiaan op 06-04-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Helaas, er staan in configuration.php 2 verwijzingen:

public $log_path = '/home/md101662db325282/public_html/logs';
public $tmp_path = '/home/md101662db325282/public_html/tmp';

En deze zijn inderdaad aangepast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Laatst online: 12:04

DeZzL

Rocket surgeon

Het zou kunnen dat er een extensie draait, bijvoorbeeld Akeeba Admin Tools, die extra adminbeveiliging toevoegd via een .htaccess bestand.
htaccess.txt leeg gooien heeft weinig invloed. Kijk eens of je een .htaccess (beginnend met een punt, zonder extensie) bestand in de root van de site en eventueel in de /administrator map hebt staan (of beide).

Het kan zijn dat je FTP client bestanden die met een . (punt) beginnen niet laat zien. Hier zie je hoe je deze bestanden in verschillende FTP clients kunt laten weergeven:
http://www.rackspace.com/...an-i-see-my-htaccess-file

[ Voor 14% gewijzigd door DeZzL op 06-04-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Er staat idd een .htaccess file, en inderdaad in de map modules staat "mod_akadmin"

Zit het hem dan hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Laatst online: 12:04

DeZzL

Rocket surgeon

Daantju schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:17:
Er staat idd een .htaccess file, en inderdaad in de map modules staat "mod_akadmin"

Zit het hem dan hierin?
mod_akadmin is volgens mij al een oudje maar inderdaad van akeeba. Misschien dat het daar wel iets mee te maken heeft.

Je kunt de .htaccess file tijdelijk hernoemen naar htaccess.bak en kijken of je er dan wel in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
Het lijkt door het verwijderen / uitzetten van die plugin te zijn opgelost! Ik ga even verder kijken, tot zover bedankt ik zal me melden bij problemen!

Groet,
Pagina: 1