Windows 8.1 logon screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaip
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-04 09:24
Beste,

Ik werk met windows 8.1 dus (laptop van het werk, dus half verplicht). Ik log aan met gebruikersnaam + wachtwoord (normaal is dat pc opstarten, windows logon scherm krijgen en direct kunnen typen).

Ik heb ergens in september de card reader (voor u identiteitskaart te lezen) geinstalleerd. Telkens ik windows op starte, kwam er bij de login optie's een optie bij voor de keuzen tussen smart card en username+password. Omdat ik eigenlijk de smart card reader toch niet gebruikte, heb ik besloten deze terug te verwijderen want heel stom, maar het aanloggen op windows kost mij een 3 "stappen" extra: sing-in options aanklikken => "met de muis: klikken op username+password icoon" of "met toetsenbord: met de pijltjes de juiste optie aanduiden en enter" => dan pas gegevens ingeven.

Je kan denken mieren geneuk, maar als je je laptop meerdere malen per dag echt afsluit en opzet is dit storend.

Dus heb ik de driver en/of software verwijderd van de smart reader => de optie bij het aanloggen blijft maar bestaan :/ ... niet weg te krijgen. Ik heb al uren liggen zoeken sinds dan en het opgegeven in december.. Ik weet niet waar ik allemaal gezeten heb met instelling en onderdelen van windows, maar niets heeft mogen werken.

dus mijn beste tweakers, weet iemand hier een oplossing voor? 'Het verwijderen van de met smart card aanlog optie, of dat de optie met username en password standaard wordt gekozen ?'

Alvast bedankt! (spijtig genoeg heeft onze internal IT man niet de kennis hierover, verre van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 14:47

itsalwaysme

Graast voor DB

Om eerlijk te zijn, dit kan je gewoon op google vinden. Maar om je te helpen, heb ik dat voor je gedaan. De oplossing staat hier.
Ik zou overigens beginnen met de service op disable zetten en dan een herstart uitvoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door itsalwaysme op 06-04-2015 13:22 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 17:14

Tijntje

Hello?!

Service disablen is inderdaad voldoende, kan ik je uit ervaring vertellen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaip
De services disablen had ik dacht ik al een keer geprobeerd , nu nogmaals en werkt niet.
Nu wou ik de rest proberen via safe mode: safe mode geraak ik niet in met mijn account, ik denk admin account voor nodig, laptop van het werk dus die heb ik niet... Probleem: ik krijg hem niet meer in gewone modus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaip
Ow en al bedankt voor de snelle reacties he! (Niet sarcastisch hoor, meen het echt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaip schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:53:
De services disablen had ik dacht ik al een keer geprobeerd , nu nogmaals en werkt niet.
Nu wou ik de rest proberen via safe mode: safe mode geraak ik niet in met mijn account, ik denk admin account voor nodig, laptop van het werk dus die heb ik niet... Probleem: ik krijg hem niet meer in gewone modus :/
Morgen even langs systeembeheer lijkt mij.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je services mag uitschakelen moet je wel local admin zijn, anders kan je 't niet. Dus kijk nog eens naar je rechten.

En wat bedoel je 'krijg 'm niet meer in normale modus'? Zit je vast in een reboot loop naar safe mode? Al eens shift+herstarten geprobeerd vanuit veilige modus bij 't aanmeld scherm? Trouwens, elke gebruiker zou moeten kunnen aanmelden bij veilige modus (op gast na geloof ik), maar ze kunnen dan nogal weinig dan weer normaal herstarten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaip
Ik vrees idd langs systeembeheer morgen (al moet ik normaal niet naar kantoor morgen :/) . Ik heb ondertussen wel het admin account gekregen, maar als ik wil inloggen, krijg ik een melding dat dit account gedisabled is en ik contact moet opnemen met de admin...
Met 'ik krijg het niet meer in normale modus' bedoel ik, dat herstarten altijd safe modus geeft. Wil ik herstarten met command prompt om daar dan met het commando msconfig Windows normaal op te starten (http://www.filesriver.com...de-with-command-prompt/18), lukt niet omdat ik niet als admin kan aanloggen..
(Volgens systeembeheer zou ik met mij account wel in het local domain moeten kunnen inloggen wat dus toch niet lukt..)

Btw ik heb wel locale admin rechten hoor, maar ik geraakt gewoon weg niet meer op m'n laptop ...

[ Voor 6% gewijzigd door jaip op 06-04-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaip
Update: op kantoor met netwerkkabel en in het domein van het bedrijf wel kunnen inloggen (met mijn account) in safemode en er terug uit geraken.. probleem met login caching van windows 8.1 en de verschillende modussen ?

Nog vergeten te melden, dat wij met Juniper Pulse werken, maar collega's hebben al bij Juniper gevraagd ivm die logon optie, en het ligt volgens hun aan Windows..

Ik heb de actie itsalwaysme dus nog niet volledig kunnen doen (het deel in veilige modus niet) maar ik vrees dat dit ook niet zal helpen.. als ik op kantoor ben zal ik dit nogmaals proberen (volgende week)..

UPDATE (op de update ;) ): Hierna nog maals het microsoft forum nagekeken op m'n post en ik heb de oplossing gekregen die ik zocht:
  • ga naar het startscherm en tik in: services.msc (en klik op het gelijknamige zoekresultaat)
  • ga in de lijst naar de service "Smart Card" en dubbelklik er op
  • noteer op welke instelling "Opstarttype" staat en wijzig dit naar "Uitgeschakeld" en klik op OK
Toch bedankt jongens!

[ Voor 27% gewijzigd door jaip op 07-04-2015 10:03 ]

Pagina: 1