Ik zoek een?
Soundbar + Surround speakers
Zoals in de afbeelding te zien is heb ik weinig ruimte in de breedte bij de TV om 2 frontspeakers en een center speaker te plaatsen, dus daarom leek mij een soundbar wel een mooie optie.
Echter denk ik dat virtual dolby surround niet in de buurt kan komen van “echt” dolby surround. Dus daarom wil ik nog 2 extra surround speakers langs de bank plaatsen.
Wat is je budget?
Rond de €500 (mag meer worden als het veel meerwaarde heeft)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral bij films (en TV kijken) moet het geluid goed klinken (ik ben geen audiofiel, dus ben redelijk snel tevreden)
Muziek/Radio komt op een 2de plek.
Verder moet het goed samenwerken met een 47” LG tv (47LM640) dus als dit via HDMI cec samen zou kunnen werken zou het ideaal zijn. maar kom ik dan alleen uit bij LG surround systemen of zijn er meerdere apparaten die met LG HDMI CEC kunnen praten?
En een subje hoort er sowieso bij (echter moet ik de buurman ook te vriend houden.
)
Verder liggen de kabels er al dus het hoeft niet draadloos te zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
Een echte combi soundbar + surround speakers heb ik niet kunnen vinden, het enige wat ik gevonden kreeg is Sonos of LG music flow.
Echter hebben deze 2 opties een hoop features die het extra duur maken zoals: draadloos, afspelen en bedienen via een app, ect..
Verder denk ik dat het goedkoper moet kunnen, want bestaan er soundbars met outputs voor surround speakers?
Welke vragen heb je hier nog over?
Bestaat er nog meer systemen die voldoen aan mijn wensen?
Aan wat voor vermogens moet ik denk om mijn huiskamertje met geluid te vullen?
Alvast bedankt voor de hulp en alle input is welkom.
Schets woonkamer
In het blauw de mogelijke speaker locaties.
Soundbar + Surround speakers
Zoals in de afbeelding te zien is heb ik weinig ruimte in de breedte bij de TV om 2 frontspeakers en een center speaker te plaatsen, dus daarom leek mij een soundbar wel een mooie optie.
Echter denk ik dat virtual dolby surround niet in de buurt kan komen van “echt” dolby surround. Dus daarom wil ik nog 2 extra surround speakers langs de bank plaatsen.
Wat is je budget?
Rond de €500 (mag meer worden als het veel meerwaarde heeft)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral bij films (en TV kijken) moet het geluid goed klinken (ik ben geen audiofiel, dus ben redelijk snel tevreden)
Muziek/Radio komt op een 2de plek.
Verder moet het goed samenwerken met een 47” LG tv (47LM640) dus als dit via HDMI cec samen zou kunnen werken zou het ideaal zijn. maar kom ik dan alleen uit bij LG surround systemen of zijn er meerdere apparaten die met LG HDMI CEC kunnen praten?
En een subje hoort er sowieso bij (echter moet ik de buurman ook te vriend houden.
Verder liggen de kabels er al dus het hoeft niet draadloos te zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
Een echte combi soundbar + surround speakers heb ik niet kunnen vinden, het enige wat ik gevonden kreeg is Sonos of LG music flow.
Echter hebben deze 2 opties een hoop features die het extra duur maken zoals: draadloos, afspelen en bedienen via een app, ect..
Verder denk ik dat het goedkoper moet kunnen, want bestaan er soundbars met outputs voor surround speakers?
Welke vragen heb je hier nog over?
Bestaat er nog meer systemen die voldoen aan mijn wensen?
Aan wat voor vermogens moet ik denk om mijn huiskamertje met geluid te vullen?
Alvast bedankt voor de hulp en alle input is welkom.
Schets woonkamer
In het blauw de mogelijke speaker locaties.