Soundbar + Surround speakers 5.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ik zoek een?
Soundbar + Surround speakers
Zoals in de afbeelding te zien is heb ik weinig ruimte in de breedte bij de TV om 2 frontspeakers en een center speaker te plaatsen, dus daarom leek mij een soundbar wel een mooie optie.
Echter denk ik dat virtual dolby surround niet in de buurt kan komen van “echt” dolby surround. Dus daarom wil ik nog 2 extra surround speakers langs de bank plaatsen.

Wat is je budget?
Rond de €500 (mag meer worden als het veel meerwaarde heeft)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral bij films (en TV kijken) moet het geluid goed klinken (ik ben geen audiofiel, dus ben redelijk snel tevreden)
Muziek/Radio komt op een 2de plek.
Verder moet het goed samenwerken met een 47” LG tv (47LM640) dus als dit via HDMI cec samen zou kunnen werken zou het ideaal zijn. maar kom ik dan alleen uit bij LG surround systemen of zijn er meerdere apparaten die met LG HDMI CEC kunnen praten?
En een subje hoort er sowieso bij (echter moet ik de buurman ook te vriend houden. :) )
Verder liggen de kabels er al dus het hoeft niet draadloos te zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een echte combi soundbar + surround speakers heb ik niet kunnen vinden, het enige wat ik gevonden kreeg is Sonos of LG music flow.
Echter hebben deze 2 opties een hoop features die het extra duur maken zoals: draadloos, afspelen en bedienen via een app, ect..
Verder denk ik dat het goedkoper moet kunnen, want bestaan er soundbars met outputs voor surround speakers?

Welke vragen heb je hier nog over?
Bestaat er nog meer systemen die voldoen aan mijn wensen?
Aan wat voor vermogens moet ik denk om mijn huiskamertje met geluid te vullen?

Alvast bedankt voor de hulp en alle input is welkom.

Schets woonkamer
In het blauw de mogelijke speaker locaties.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1110164/woonkamer.jpg

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Zoiets dus: http://www.cnet.com/products/vizio-s5451w-c2/

[ Voor 56% gewijzigd door Read op 06-04-2015 10:19 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Idd zoiets :)

Alleen heb nog nooit van Vizio gehoord, en wil het eigenlijk nog wel een keer horen voordat ik zoiets online bestel.
Echter zitten de dealers alleen in Amerika :/ dus dat word lastig.

Maar iemand ervaringen met Vizio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Philips heeft ook zoiets gehad : http://www.p4c.philips.co...=en&scy=us&ctn=HTL7180/F7
Daar kon je de surround speakers van de soundbar afhalen.

[ Voor 34% gewijzigd door Read op 06-04-2015 11:10 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Je hebt zo te zien inderdaad maar weinig ruimte, echter zijn er natuurlijk ook speakers die niet heel groot zijn als fronts, centers en rears. Denk bijvoorbeeld aan de beroemde KEF eitjes.

http://hificorner.nl/spea...5-1-systeem/kef-e305-6913

Dit i.s.m. een goede receiver zal ook zeker een leuk geluid opleveren. Echter ligt de prijs wel boven je budget.

Eventueel kun je ook kijken naar de Canton Movie 90 of 130 of Jamo HCS S35

allemaal compacte 5.1 setjes, echter moet er nog wel een receiver bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Allemaal dank voor jullie input.

Maar werken die systemen allemaal via de HDMI CEC van de TV? Of krijg ik er weer een afstandsbediening bij?

En verder vind ik het mooier kijken om 1 soundbar onder de TV te hebben i.p.v. 3 kleine speakers.

Pagina: 1