Corsair H80i GT pomp lawaai/link problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 15:51
hallo leute, ik heb gisteren een corsair h80igt in gebruik genomen maar tot mijn teleurstelling komt er eindeloos veel lawaai uit. hij wordt in Link herkent en staat standaard op quit mode waarbij de pomp een constant brommend/ratelent geluid maakt haast vergelijkbaar met voedingen die op sterven staan.

wanneer ik hem op performance zet neemt het geluid een andere vorm aan en is het uiteraard veel luider. Dit vindt ik erg jammer want mijn vorige H100i maakt geen enkel geluid, denk jullie dat ik hier maar genoegen mee moet nemen of moet ik wachten op firmware updates of dergelijke? Er valt weinig tot niks te vinden over deze specifieke pomp maargoed hij is ook pas net op de markt, de laatste optie is om hem te RMAen naar corsair maar daar wordt niemand vrolijk van. Wat de situatie niet beter maakt is dat ik mijn sp120quit fan niet kan beinvloeden vanuit LINK terwijl ik dat voorheen met de 100i wel konWat denken jullie?

mvg, brian

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:09

InFamous

excommunicado

Zit er niet gewoon een luchtbel in de pomp?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
is er uberhaupt iets wat je daar aan kunt doen dan? heb m al op zn zij gelegt maakt geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik vindt het vreemd dat ratelende pompen nog steeds een issue zijn bij Corsair. Vanaf de eerste Hydro series maken ze al pompen waarbij de tolerantie van de impeller gewoon te groot is.

Die pompen waren stil te krijgen door ze aan een fancontroller te hangen en ze vervolgens iets langzamer te laten draaien.
Ik heb hier bv. een H100 en een H80 draaien, die beide aan een fancontroller hangen omdat ze anders beginnen te ratelen. Maar ze draaien intussen al een aantal jaren zonder verdere problemen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
ja een bizar verhaal is het, deze gt/gtx serie zou een nieuwe generatie asetek pompen moeten bevatten maar tot nu toe zijn de prestaties dus nog niet indrukwekkend. Ik zal binnenkort eens een geluidsframgent posten. ik heb trouwens al geprobeerd om hem constant op 12v te laten draaien maar dit maakt overtijds geen enkel verschil. Ik vindt het belangrijk dat een pc stil is op idle en voorheen was mijn 7970 ref fan het luidst. best bizar dat uitgerekend de pomp van een splinternieuwe waterkoeler daar nu overheen gaat op de quiet setting.

Denk dat ik dit het best op het corsair forum kan posten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mijn Corsair H110i GT maakt nu ook aan ratelend geluidje.. Op performance mode is het een heel hoog gezoem overigens, behoorlijk irritant. Ik denk dat ik de mijne RMA ga sturen naar Corsair want dit is om te huilen. Ze hebben overigens wel een erg vriendelijke RMA service waarbij je vaak binnen een paar dagen een vervangend exemplaar al binnen hebt :)

Ik wacht alleen nog even met een RMA aanvragen aangezien hij overal is uitverkocht vanwege een massale recall (Knappende slangen tijdens vervoer bij temperaturen onder 0 graden). Zodra hij weer op voorraad is overal zal hij ook wel weer bij Corsair zelf aanwezig zijn.

Je kan er overigens helemaal niets aan doen. Geen enkele Corsair Link feature or bios instelling zal helpen. De pomp wordt uitgelezen met een 3-pins connector en kan nooit onder de 2300 toeren draaien (quiet mode); alleen wellicht een fancontroller die hem dichtknijpt. Maar hij hoort niet te ratelen dus ik zie een RMA als enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
stuur ik 2 pompen op binnen een maand :) bij mij kan ik de snelheid wel sturen, overigens voor maar 2 standen 1800 en 2800 rpm. Maarja lastig verhaal, corsair heeft idd geen (i) pompen op vooraad dus dan heeft het voor mij helemaal 0 zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

Ik heb bij mijn H80 een ratelend geluid weg kunnen krijgen door een diode 1n4007 te plaatsen tussen de 12v+ naar de pomp. Sindsdien is het probleem verholpen.
Dit komt doordat nieuwe voedingen iets meer dan 12,00v afgeven, met lage belasting van het systeem bijvoorbeeld 12,3v. Wat de diode doet is simpelwel 3% van de spanning tegenhouden waardoor 12,3 - 0,36 = 11,94v overhoudt en de pomp niet meer overtoeren draait en onstabiel wordt

(P.S. dit kan natuurlijk ook gewoon met een 1n4001, ik had alleen toevallig nog een 1n4007 liggen)
(P.S.2. Ik heb een molex tussen kabeltje gebruikt, lekker goedkoop :))

code:
1
2
3
4
|-----------------|=======HDD
|                 |=======DVD    |-----------Pomp 12v-
|   Voeding       |===============---Diode---Pomp 12v+
|-----------------|=======GPU

[ Voor 30% gewijzigd door Maximilian op 07-04-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
Dattt is een mooie oplossing, ik lees idd veel dat er een verschil is in het functioneren van de pompen met verschillende voedingen. Ik heb een corsair ax760i voeding, maar ik ga denk ik eerst maar eens contact zoeken met corsair voordat ik dit soort contrapties in elkaar frummel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 17:38

Maximilian

You've been Maxxed...

aminam schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 13:30:
Dattt is een mooie oplossing, ik lees idd veel dat er een verschil is in het functioneren van de pompen met verschillende voedingen. Ik heb een corsair ax760i voeding, maar ik ga denk ik eerst maar eens contact zoeken met corsair voordat ik dit soort contrapties in elkaar frummel :S
Snap ik goed, maar als je wilt kan ik er eentje voor je in elkaar solderen zonder problemen.
Hoef je hem alleen maar aan te sluiten.
Ik heb denk ik alleen geen molex verlengstukjes meer die ik er voor kan misbruiken, maar ik kijk nog wel even voor je.

Geef maar een pbtje als je het wilt
Pagina: 1