Email versturen via SMTP met een ander emailadres en naam

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik moet emails sturen via een smtp server met een andere naam en emailadres. (voor Aweber internetmarketing).

Kan ik hier problemen mee krijgen? Dus dat mails niet aankomen? Of dat de hosting van de SMTP server problemen gaat geven omdat ik niet het geregisteerde mailadres gebruik?

Het verbaast me hoe simpel ik een fake email kan maken als ik wil. Dit is echter niet de bedoeling. Maar ik moet emailadressen naar mijn maillijst sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 14:08
Dit kan technisch prima, wat de provider van je SMTP server er van vind zul je aan hen moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als die host 'relaying' (het doorsturen) namens dat domein toestaat en die host in het SPF-record van het domein staat, is de kans goed aanwezig dat de mail aan komt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 21:18
Grote kans dat je mail bij hotmail/gmail gebruikers sowieso niet binnen gaan komen, die zijn daar nogal strict in. Als je geen SPF-record hebt ingesteld en je IP-adres geen reputatie heeft komt de mail gewoon in ongewenst of helemaal niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
.Kaas schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:31:
Grote kans dat je mail bij hotmail/gmail gebruikers sowieso niet binnen gaan komen, die zijn daar nogal strict in. Als je geen SPF-record hebt ingesteld en je IP-adres geen reputatie heeft komt de mail gewoon in ongewenst of helemaal niet binnen.
Dat is geen probleem, ik moet alleen een email sturen naar een Aweber uniek emaillistadres. Het lijkt te werken, maar ik moet natuurlijk zeker weten dat alles aankomt. Anders moet ik met de API gaan kloten, maar dit werkt veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
Dus jij stuurt een e-mail naar een bepaald adres en die mail wordt vanaf daar doorgestuurd naar alle mensen in de mailinglist? Dan hoef je je niet druk te maken, zolang je mailtje daar maar binnen komt doet die mailserver de rest als ik je goed begrijp. Ligt er dus een beetje aan hoe de mailserver van Aweber omgaat met die berichten (spamfilter, spf check etc.)

En ja, het is heel makkelijk om e-mail headers te spoofen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
.Kaas schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:37:
Dus jij stuurt een e-mail naar een bepaald adres en die mail wordt vanaf daar doorgestuurd naar alle mensen in de mailinglist? Dan hoef je je niet druk te maken, zolang je mailtje daar maar binnen komt doet die mailserver de rest als ik je goed begrijp. Ligt er dus een beetje aan hoe de mailserver van Aweber omgaat met die berichten (spamfilter, spf check etc.)

En ja, het is heel makkelijk om e-mail headers te spoofen ;)
Klopt naar een unique ID emailadres. Wel is het grappig om flauwe grappen met vrienden uit te halen. In het verleden vaak gedaan op een andere manier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
Haha ja :D met sms is dat ook mogelijk, hilarische pranks door mensen tegen elkaar op te zetten :9
Good 'ol days :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
.Kaas schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:41:
Haha ja :D met sms is dat ook mogelijk, hilarische pranks door mensen tegen elkaar op te zetten :9
Good 'ol days :P
haha idd. Wist niet dat sms ook kon? Vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat was er niet duidelijk aan RobIII in ".NET C# mail versturen onder andere naam en emailadres"?
En daarbij: als je een topic opent zien we graag dat je onze Quickstart hanteert.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.