Toon posts:

Hoge contstante piep uit beeldscherm...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb even een snelle vraag, ik heb onlangs een nieuwe monitor gehaald (Asus VX24AH) en heb nu 2x gehad dat de monitor uit het niets een ontzettend hoge piep produceert (vergelijkbaar met de piep die een moederbord maakt als er iets mis is, het is een hoge en constante toon) als ik het beeldscherm uitzet en weer aan is de piep weg. Enig idee wat dit kan zijn? :/

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-02 20:27
Coilwhine? Want daar klinkt t wel heel erg op.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-03 14:52
arbraxas schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:19:
Coilwhine? Want daar klinkt t wel heel erg op.
Sinds wanneer komt Coilwhine uit het beeldscherm? 8)7
Dit komt na mijn ervaringen altijd uit de pc bij de videokaart/voeding die dat soort geluiden weten te produceren

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03
Monitoren hebben ook voedingen dus dat kan net zo goed.

Ik zou het bij Asus of de winkel waar je het kocht aankaarten en inruilen.

[ Voor 41% gewijzigd door Venxir op 06-04-2015 09:47 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• marcelmaria
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:17:
Hallo allemaal,

Ik heb even een snelle vraag, ik heb onlangs een nieuwe monitor gehaald (Asus VX24AH) en heb nu 2x gehad dat de monitor uit het niets een ontzettend hoge piep produceert (vergelijkbaar met de piep die een moederbord maakt als er iets mis is, het is een hoge en constante toon) als ik het beeldscherm uitzet en weer aan is de piep weg. Enig idee wat dit kan zijn? :/
Ik zou deze dan lekker terug brengen

Dat is niet goed indien nog op voorraad kan je hem waarschijnlijk ook nog omruilen voor een ander indien het nog geen 14 dagen gelden is

• marcelmaria
Venxir schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:46:
Monitoren hebben ook voedingen dus dat kan net zo goed.

Ik zou het bij Asus of de winkel waar je het kocht aankaarten en inruilen.
ik heb hier echt nog nooit van gehoord een beelscherm die Coilwhine vertoont
Ga dit ook niet tegenspreken ;) Dan zou een tv bijvoorbeeld dus ook Coilwhine kunnen vertonen

[ Voor 8% gewijzigd door marcelmaria op 06-04-2015 09:53 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klopt.

Een coil is niks anders dan een spoel. Alles waar 220V in gaat en waar intern met lagere spanningen wordt gewerkt heeft een transformator nodig. En, je raadt het nooit..., die bevatten doorgaans spoelen. Dus ja, de kans dat zo'n spoel dan geluid gaat geven is ook aanwezig.

Dit kan zowel in TV's als beeldschermen voorkomen. Mijn Samsung 2443BW heeft dit ook, met name als ik 'm aanzet of als na een poosje niet werken het beeld van de computer weer terugkomt.

• marcelmaria
sypie schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:36:
Klopt.

Een coil is niks anders dan een spoel. Alles waar 220V in gaat en waar intern met lagere spanningen wordt gewerkt heeft een transformator nodig. En, je raadt het nooit..., die bevatten doorgaans spoelen. Dus ja, de kans dat zo'n spoel dan geluid gaat geven is ook aanwezig.

Dit kan zowel in TV's als beeldschermen voorkomen. Mijn Samsung 2443BW heeft dit ook, met name als ik 'm aanzet of als na een poosje niet werken het beeld van de computer weer terugkomt.
Weer wat geleerd ;)
Pagina: 1