Simpele goede muis

Pagina: 1
Acties:

• KeizerMint
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05-2021
Ik zoek een?
Simpele muis, dagelijks gebruik, eventueel een spelletje nu en dan.

Wat is je budget?
Rond de 10 euro. max 20 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd een simpele logitech muis gebruikt die het nu na jaren van trouwe dienst begeven heeft. Kan dezelfde muis nu niet meer vinden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Slechte oude computer. Hopelijk binnekort op een nieuwe desktop/laptop

Deze had ik zelf al gevonden, ben benieuwd wat jullie ideeen hierover zijn. :)
pricewatch: Sharkoon Shark Force Zwart
pricewatch: Logitech M90 Mouse

Bedankt

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bijna elke muis presteert in dat (gelimiteerde) budget segment hetzelfde. Kijk welke het beste in je hand ligt en koop die, niet zo moeilijk lijkt mij....

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 05-04-2015 21:53 ]

39

• KeizerMint
Aangezien ik niet naar de winkel kan vraag ik hier om advies, dat mag toch lijkt mij? Ik neem aan dat menigeen hier meer ervaring heeft met muizen dan ik, daar zou ik graag gebruik van maken. Ondanks mijn "beperkte" budget zou ik graag een goede aankoop doen dus hier om advies vragen lijkt mij niet heel gek.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Wat vooral belangrijk bij een muis is, is welk soort 'grip' je hebt:

Afbeeldingslocatie: http://thekeyboardshortcut.com/wp-content/uploads/2015/03/mouse-grips.png

Kies op basis hiervan de vorm die jouw ideale muis heeft.
Bij een palm-grip bijvoorbeeld wil je graag een muis waarop je duim en ringvinger kunnen rusten/steunen, en eventueel de pink ook.

Verder: op wat voor scherm wordt de muis gebruikt? Bij een hoge resolutie is een hoger DPI wellicht prettig, anders gaat de muis tergend traag over het beeld heen. Maar dit speelt eigenlijk pas echt een rol bij 2560x1440px en meer.

Zeer goedkoop en toch leuke vormgeving: pricewatch: Sharkoon Shark Force Zwart
Heftig uiterlijk: pricewatch: Sharkoon FireGlider
Klein en ergonomisch: pricewatch: CM Storm Xornet

Het is echt heel moeilijk een suggestie te doen op muizen gebied :)
Iedereen heeft andere voorkeuren en een andere manier van grip op de muis.

In dat budget zou ik persoonlijk voor de Sharkoon Shark Force gaan die je zelf al had gevonden.
Je krijgt dan een hoop 'muis' voor je geld!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Iets boven je budget, maar wel een pracht ding. De Logitech m500. Ligt fijn in de hand en je kan ermee gamen mocht je dat ooit willen, maar voor office zaken is hij ook zeer geschikt.

[ Voor 25% gewijzigd door Pataar op 05-04-2015 23:10 ]

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 21:11
Ik heb een aantal jaren gelden deze gekocht, was vanwege berpekt budget eigenlijk bedoeld als tijdelijke game muis (mijn logitech mx500 was echt op), maar beviel zo goed dat ik nooit een andere aangeschaft heb.

• KeizerMint
Bedankt voor alle reacties, ik ga zeker alle muizen bekijken. Betreffende de grip, ik zie gelijk dat dat voor mij de Fingertip Grip is. Hoe heeft dit effect op de muis die ik moet kiezen? Zijn er dan bepaalde soorten die ik wel of niet zou moeten kiezen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
KeizerMint schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:25:
Bedankt voor alle reacties, ik ga zeker alle muizen bekijken. Betreffende de grip, ik zie gelijk dat dat voor mij de Fingertip Grip is. Hoe heeft dit effect op de muis die ik moet kiezen? Zijn er dan bepaalde soorten die ik wel of niet zou moeten kiezen?
Ik heb zelf ook een Fingertip Grip, die lijkt behoorlijk op de palmgrip. Wat ik, persoonlijk, als zeer onprettig ervaar is een te kleine muis. Ik heb 'normaal tot grote' handen en moet bij een te kleine muis meer richting de 'Tiger grip' toe. Verder vind ik het zelf erg prettig om een ergonomische muis te hebben waarbij m'n wijs- en ringvinger kunnen rusten op de muis zelf.

Ik zou dus vooral kijken hoe je huidige muis eruit ziet, hoe je grip exact is en een model kopen dat hier in zekere mate op lijkt :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-02 15:55
Daar is ook een minder opzichtige variant van:
pricewatch: Sharkoon FireGlider Black

Schijnt in ieder geval goed te zijn voor de prijs.
Pagina: 1