Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 09:59
Hey allemaal,

Een familielid heeft een Sitecom x4 n300 gekocht om een beter wifinetwerk thuis te installeren. (had een oude Dlink) Het lijkt er echter op dat de router geen contact krijgt met het modem (Scientific Atlantic Webstar), provider is zeelandnet.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is dat de modem te oud is? Het gaat om een kabelmodem, zowel modem als router blijven knipperen en dit is tot 1,5 uur geprobeerd. Handmatig dns invoeren in de router werkte helaas ook niet.

Alvast bedankt voor suggesties/hulp.

Zaxxo

Asus GL502VML

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Heb jevihet modem van zeelandnet al eens opnieuw gestart? Deze geeft vaak maar eenmalig een ip uit. Herstarten verzorgt dat dit opnieuw gebeurt

U+

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:34
Op welk ipadres is het modem te bereiken?

2250 WP Zuid PVoutput

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Beide apparaten uitzetten. Dan eerst het modem volledig op laten starten en als laatste pas de router aanzetten. Dan zou het modem een nieuw ip-adres aan de router moeten uitdelen en zou het geheel moeten werken. Dit is een standaard procedure bij kabelmodems.

"When you grow up your heart dies"

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44
En LAN op LAN aansluiten! Verder is het verstandig om DHCP op de Sitecom uit te schakelen.

• Gusto
  • Laatst online: 29-04-2021
Zonder typenummers, valt er niets te adviseren:
modem: DPCXXXX?
router: WLXXXXX?

• zaxxo1990
Alles uitzetten en vervolgens een voor een aansluiten is geprobeerd, zonder succes.

Modem: EPC2203
Router: WLR-4100 v1 002

Asus GL502VML

• MdO82
Neem aan dat je modem aangesloten zit op de blauwe poort ?
En welke informatie zie je als je ingelogd bent op de router onder "Internet Settings"

Als ik je modemtype opzoek (EPC2203) dan zit hier maar 1 LAN poort op ?

[ Voor 20% gewijzigd door MdO82 op 06-04-2015 11:54 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• zaxxo1990
Router: ipv4 verbinding dynamic ip

Modem heeft maar 1 lanpoort en die is verbonden mwlet de router waar de kabel in de blauwe poort gaat.

Asus GL502VML

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat werkt er dan niet?
Kan je wel in de config van de router komen (oftewel doet de router het)
Als je een pc direct op het modem aansluit, krijg je dan een IP en verbinding?

Zo is het nogal vaag ;)

Fixing things to the breaking point...

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:36
Wat knippert er op je modem? Als dit het DS- of US-ledje is kan deze geen goed contact krijgen met het netwerk van je provider, in dat geval is misschien de F-connector wat losgedraaid met het rommelen met de kabels.

• MdO82
Ik volg dit topic verder niet meer ;w
We proberen je te helpen, maar je geeft dan van die vage antwoorden dat ik denk waarom help ik je eigenlijk

2250 WP Zuid PVoutput

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kunnen overige apparaten wel het internet op?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:57

3DDude

I void warranty's

@T TS:

Bevestig, test de volgende zaken.

Modem aan
--> Kabel vanaf modem naar laptop

Internet ? Ja of Nee?

--> Is het NEE ? Dan is er iets met het modem aan de hand, en zul je moeten inloggen op het modem om te kijken wat er aan de hand is. (signaalsterkte enz).

--> Is het JA en heb je internet op een laptop? Ga verder naar de volgende stap en dat is het aansluiten van de Router.
Let op: Bij de router zit zeer waarschijnlijk een WAN poort (Wide Area Network -> Ook bekend als het internet). Gebruik deze poort. Dat is een BLAUWE poort op de Sitecom router!

Doorloop de setup van de handleiding van de router of bel Zeelandnet de ISP om advies.

Test vervolgens of je internet hebt ja of nee --> dit doe je alleen als je bij het modem daarnet wel internet had natuurlijk ! Had je geen internet daarnet, zonder de router ga je dit niet opeens 'met de router' wel krijgen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door 3DDude op 06-04-2015 12:34 ]

Be nice, You Assholes :)

• zaxxo1990
Hey allemaal

Bedankt voor alle aangeboden hulp en mijn excuses voor de korte antwoorden. Helaas heb ik echt weinig ervaring met dit soort zaken en weet ik dan ook niet goed wat ik precies door moet geven..

Ik heb de aansluiting gedaan zoals het in de beschrijving van de router wordt uitgelegd. De router zelf werkt wel want ik kan in de config terecht, hier kan ik echter niet iets vinden dat hij wel of niet iets doorkrijgt van de modem, waarschijnlijk ook omdat ik niet goed weet waar ik moet zoeken.

De modem krijgt een aansluiting binnen in de vorm van kabel. De modem zelf zend geen wifi uit en heeft 1 lanpoort die wel internet doorgeeft.

Vanuit deze lanpoort verbind ik de modem met de router (waar de lankabel de blauwe WAN poort in gaat, niet in de gele 1/2/3/4). Vervolgens blijft het lampje 'link' op de modem en het lampje 'WAN' op de router knipperen, dit heb ik anderhalf uur door laten gaan zonder dat er een verbinding naar de router tot stand komt.

Een oude router werkt wel direct, met hetzelfde modem. Ik weet niet of bovenstaande beschrijving nog iets helpt, mijn excuses voor de tekortkoming in informatievoorziening.

De modem komt waarschijnlijk uit 2006, wellicht is het een idee om zeelandnet te bellen en een nieuw modem te vragen?

Asus GL502VML

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vervolgens blijft het lampje 'link' op de modem en het lampje 'WAN' op de router knipperen, dit heb ik anderhalf uur door laten gaan zonder dat er een verbinding naar de router tot stand komt.
Is dat niet gewoon de bedoeling? Doen mijn modem en router ook; betekent dat er data van en naar internet gaat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zou eventueel nog het WAN MAC-adres van de oude router kunnen klonen naar de nieuwe router. Mogelijk vindt daar vanuit je oude modem een koppeling op plaats.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-11 10:56
Ik woon al zo'n 10 jaar niet meer in Zeeland maar in die tijd moest je Zeelandnet bellen als je een andere computer of router aansloot op het modem. Had er mee te maken dat ze het aan hun kant koppelde aan een vast MAC-adres.

Net zoals Spone al zegt zou je in je nieuwe router het MAC-adres van je oude router kunnen invoeren. Of morgen even Zeelandnet bellen.

Daarna zou het gewoon moeten werken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Stap één, modem tijdje (half uur?) van de spanning af halen.
Stap twee, cloon het MAC adres van je DLink naar je Sitecom.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Masimo
  • Laatst online: 10:44
Ja zeg, mac-cloning.
Dat is toch iets uit de oude doos?

Dan maakt die DLink waarschijnlijk daar ook gebruik van. Dus je moet effe opzoeken welk mac-adres gebruikt wordt. Het kan het mac-adres van de DLink zelf zijn of het mac-adres van de ooit als eerste aangesloten computer. Wellicht moet je daarvoor je DLink nog even opnieuw aansluiten, inloggen en kijken welk mac-adres ingesteld staat.

Maar ik zou ook adviseren bij Zeelandnet aan te kloppen en een nieuw modem te vragen. Ze verstrekken toch ook modernere modems. Ik zie op hun website de Cisco EPC3212 (zonder wifi) of EPC3925 / EPC3940 (met wifi).

Verwijderd

Het kan inderdaad nodig zijn om een MAC-adres te clonen, vaak is echter het modem even van spanning halen al afdoende. Wat betreft het achterhalen of de router wel een IP-adres krijgt, hiervoor vindt u hier een handleiding, op dezelfde pagina staan onderaan instructies naar het clonen van een MAC-adres. Neem voor verdere assistentie gerust direct contact met ons op.
Pagina: 1