monitor voor xbox one en ps4

Pagina: 1
Acties:

• FRXNSJE
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:23
Ik zoek een?
Ik zoek een monitor om op te gamen via een xbox one en ps4.

Wat is je budget?
Ongeveer 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niet veel uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De monitor moet ongeveer omg 24/27 inch groot zijn en 2 HDMI-poorten lijkt me handig. De monitor komt gewoon op mijn bureau te staan, dus ik zit er redelijk dicht op.

Zelf heb ik al wat monitoren voorbij zien komen, maar heb geen idee wat ik moet kopen en waar ik op moet letten. Merk je het verschil tussen 1 en bijv 5 ms? Welke resolutie is het beste? Aantal Hz?

• stin00
  • Niet online
Alle Xbox One en PS4 games zijn gecapped op 60 FPS of minder, hierdoor voldoet elk scherm met de standaard 60 Hz. Meer Hertz zal geen invloed hebben op de game ervaring! Je scherm kan wel 144 beelden per seconde uit kunnen zenden, maar als er maar 60 frames per seconde beschikbaar zijn dan heeft dat weinig zin natuurlijk :)

Welke monitoren heb je zoal bekeken? Dan kunnen wij bepalen of je in de goede richting zit.

Bij een console monitor zijn de volgende dagen belangrijk:

- Inputlag
- Reactietijd
- HDMI poorten
- Kijkhoek in zekere mate

Is er trouwens een reden dat je geen TV gebruikt om op te gamen? :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-02 17:01
Met de resolutie hoef je niet over de 1080p heen omdat een xbox one en ps4 toch niet hoger komen. En inderdaad 60hz is prima aangezien de meeste games op ps4 en xbox one maar 30fps zijn met uitzonderingen die 60fps zijn. pricewatch: Vivanco Manual 2 way HD Audio Visual Switching Unit en http://tweakers.net/categ...Ppl9OxT_YV1yec36ohhGbW-gU

[ Voor 47% gewijzigd door Kevin1Smid op 05-04-2015 21:45 ]

• FRXNSJE
  • Laatst online: 22:23
stin00 schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:35:
Alle Xbox One en PS4 games zijn gecapped op 60 FPS of minder, hierdoor voldoet elk scherm met de standaard 60 Hz. Meer Hertz zal geen invloed hebben op de game ervaring! Je scherm kan wel 144 beelden per seconde uit kunnen zenden, maar als er maar 60 frames per seconde beschikbaar zijn dan heeft dat weinig zin natuurlijk :)

Welke monitoren heb je zoal bekeken? Dan kunnen wij bepalen of je in de goede richting zit.

Bij een console monitor zijn de volgende dagen belangrijk:

- Inputlag
- Reactietijd
- HDMI poorten
- Kijkhoek in zekere mate

Is er trouwens een reden dat je geen TV gebruikt om op te gamen? :)
Bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg!

Dus games op de xbox en ps zullen dus nooit meer dan 60 FPS gaan "ondersteunen"? Op het moment gebruik ik een tv om op te gamen, maar ik vind het eigenlijk te groot. Ik heb namelijk een 47- en een 40 inch tv. De monitoren die op mij goed overkwamen waren die van het merk BenQ.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

FRXNSJE schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:44:
[...]

Bedankt voor je snelle en duidelijke uitleg!

Dus games op de xbox en ps zullen dus nooit meer dan 60 FPS gaan "ondersteunen"? Op het moment gebruik ik een tv om op te gamen, maar ik vind het eigenlijk te groot. Ik heb namelijk een 47- en een 40 inch tv. De monitoren die op mij goed overkwamen waren die van het merk BenQ.
Zeer onwaarschijnlijk met de huidige stand van zaken en de context eromheen. 60Hz 1080P IPS schermpje, iets als de goedkoopste zal wel werken.
Check nog wel even of die niet een extreme input lag heeft ( review ) of andere oddities en klaar is kees.

• Noximien
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-12-2018
Ik zoek ook naar een beeldscherm voor de ps4.
Ik ben een semi-competative speler en vind beeldkwaliteit zeker belangrijk. Ik ben niet van plan te streamen dus een HDMI-out is overbodig. Het probleem bij het shoppen naar beeldschermen is dat je niet alle schermen uit kunt proberen. Zo weet ik dus niet welke schermen echt mooi beeld hebben en of die 1-12 miliseconden input lag überhaupt wat uitmaakt.
Ik bedoel het zijn MILIseconden.. Mijn eigen reactiesnelheid is 300 miliseconden, je zou zeggen dat die 12 geen fluit uit zou maken.

Ik zoek een scherm met een grootte van 24-27 inch met mooi/prachtig beeld waar je goed op kunt gamen. Hij moet geen vreemde paarse vlekken o.i.d. weergeven op bijna-zwarte stukken.

Ik kwam zelf op deze monitoren:
pricewatch: Asus MX279H Zwart
pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart

Op het moment speel ik met de xbox 360 op een Philips 228C Brilliance Blade LCD. Zouden deze schermen daar met een grote sprong op vooruit gaan?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Je kan wel naar mediamarkt etc gaan met je ps4. En vragen of je er een paar msg proberen om het verschil te ervaren. Een andere manier is 2 kopen. En er 1 binnen 14 dagen terug sturen.

Je wil mooi beeld. En selecteerd een tn paneel? daar ga je niet blij van worden hoor. Kan ik je nu al zeggen.

Kijk eens naar a-mva panelen. Zitten tussen tn en isp in. Beetje van beide

• Noximien
In fysieke winkels shoppen zit er voor mij niet in. Heb jij ervaring met de tn schermen van BenQ? Want ik heb gehoord dat de beeldkwaliteit aardig goed is. Mijn voorkeur gaat op het moment toch naar de Asus MX279H, maar ik hoor graag wat meer meningen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:37

Thomg

Aww yiss

Hou het gewoon lekker op IPS als beeldkwaliteit relevant is.

• Noximien
Doe ik. Ik houd het gewoon simpel: Kent iemand een beter IPS scherm dan de Asus MX279H voor minder dan 350 euro?

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-02 15:50

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Is dit iets? pricewatch: Philips E-line 274E5QHAB Zwart

Het is de bedoeling dat jij met je voorstel komt, maar vooruit voor deze keer

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1