Windows 7 install Iso

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 09:16
Microsoft is gestopt met het direct aanbieden van installate iso's. Ik heb die in het verleden wel gehad, maar het desbetreffende usb-stickje voor wat anders gebruikt. Via de website van Microsoft kan je na invullen van een retail-code nog wel de iso downloaden. Dit werkt helaas niet via een oem code op je laptop.

Ik wil een schone Win7 installatie doen op mijn laptop, zonder alle bloatware die via de recoverypartitie meekomt. Ik zoek eigenlijk een manier om nog aan een nette Win7 Home Premium install iso te komen.

Kan iemand me daaraan helpen? Bv. door het downloaden via de website, of misschien heeft iemand wel de installatie-dvd thuis liggen.

Ik hoop dat dit nog binnen de voorwaarden van het forum past en anders grijpt er wel een mod in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoals wel vaker vermeld in vergelijkbare topics ;) :
Zoek de iso die je wil op MSDN: MSDN Subscriber Downloads , Google dan de SHA1 hash (er komen dan niet nader te noemen bronnen voorbij) en laat de iso dan na het downloaden checken door de SHA1 hash te berekenen zodat je die kan vergelijken met die van MSDN. Is die hetzelfde, heb je een schone iso :)

Overigens hoeft het niet een specifieke iso te zijn, als je de x:\sources\ei.cfg verwijdert krijg je het keuzemenu waar je de editie kan kiezen. Dus je hoeft voor bijv. Home Basic niet de Home Basic iso te hebben, Ultimate kan ook waarbij je dan de ei.cfg verwijdert.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 05-04-2015 21:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Good stuff, hier kan ik wel wat mee! Nog nooit wat met sha1 hashes gedaan, dus goede oefening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gelukkig bestaan er programma's die dat voor je berekenen :P , zie https://raylin.wordpress....5-sha-1-checksum-utility/ voor (info over) een van de vele programma's die dat kan, de gratis versie van dat voorbeeld voldoet prima overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 05-04-2015 22:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Top, ga ik morgen mee aan de bak! Haha, uit het hoofd wordt wat lastig inderdaad!

Toevallig ook nog een tip voor het editen van een iso zodat ik ei.cfg kan verwijderen? De niet nader genoemde bron waarvan ik nu down is een win 7 ulltimate disc :p

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
Die iso zet je op een usb en daarna pas je de file aan. Toch?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat kan, maar er zijn ook programma's waarmee je ISO's kan bewerken, zoals PowerISO of UltraISO. Helaas zijn veel van dat soort programma's beperkt tot 1 GB of kleiner, wil je grotere maken/bewerken moet je een licentie kopen. Echter is er niets wat je weerhoud om de ISO uit te pakken, bestand verwijderen en dmv een brandprogramma weer een ISO van maken, met bijbehorende boot index. Domweg de bestanden wegschrijven heeft in mijn ervaring iig geen zin bij XP en Vista, ik verwacht daarom dat 7 en nieuwer ook hetzelfde doet.

Even snel zoeken levert resultaten als http://superuser.com/ques...able-iso-files-in-windows op.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
ik heb nog wel een zooi diverse legale iso's die ik van het werk heb meegenomen.. als je interesse hebt kan ik wel een ftp ingang voor je maken op mijn server. Stuur maar een pb bij interesse :)

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Narc schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:34:
Top, ga ik morgen mee aan de bak! Haha, uit het hoofd wordt wat lastig inderdaad!

Toevallig ook nog een tip voor het editen van een iso zodat ik ei.cfg kan verwijderen? De niet nader genoemde bron waarvan ik nu down is een win 7 ulltimate disc :p

Bedankt voor je hulp!
Als je de file uit de iso wil halen, dan de ei.cfg removal tool van http://code.kliu.org/misc/winisoutils/ gebruiken. Wanneer je dat op deze manier
Hero of Time schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:00:
Dat kan, maar er zijn ook programma's waarmee je ISO's kan bewerken, zoals PowerISO of UltraISO. Helaas zijn veel van dat soort programma's beperkt tot 1 GB of kleiner, wil je grotere maken/bewerken moet je een licentie kopen.
doet, dan zit je waarschijnlijk met een niet meer goedwerkende iso. Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik heb dat probleem ook gehad. Uiteindelijk eerder genoemd tooltje gebruikt en die doet het prima.

Dit is een beter idee:
kraades schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:45:
Die iso zet je op een usb en daarna pas je de file aan. Toch?
Aanpassen niet nodig, hernoemen of verwijderen is prima. Maar niet iedereen maakt gebruik van een "gewoon" usb stickje -> pricewatch: Zalman ZM-VE300 Zwart O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Heb het inderdaad maar even via een usb-stick gedaan en de file hernoemd. Werkt perfect. De hash van wat ik gedownload heb komt overeen met de hash van msdn, dus dat is ook prima.

Nu nog even een paar dagen Win7 patchen ;)

Thanks all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor dat laatste is ook een snelle(re) oplossing, al heb ik die zelf nog niet geprobeerd: http://forums.mydigitalli...es-into-Win7-distribution (startpost zit tegenwoordig achter login zie ik net :S )

Met dat pack kun je zowel een al geïnstalleerde W7SP1 als een W7SP1 installatieschijf bijwerken, zodat je na het installeren meteen met een (vrijwel) bijgewerkte Windows installatie zit.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johmmeke
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01-2020
Weet dat deze topic al een paar weken oud is, maar toch.

Ik heb net een nieuwe installatie van windows 7 uitgevoerd op een ssd.
Schrik me rot dat windows 7 na x-aantal niet bij te houden up-dates op één dag gegroeid is tot 84,4GB.

Heb alleen Visual studio als extra geinstalleerd.

Hoe groot is jullie windows installatie?

Mvg John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afgezien van dat de installatiegrootte niets met dit topic heeft te maken, kijk eens met https://www.jam-software.de/treesize_free/ waar de vele ruimte door in gebruik is genomen.

Zal wel een combinatie zijn van meerdere door het updaten aangemaakte herstelpunten, hibernate file, pagefile en de flink gegroeide winsxs map.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49
Visual Studie kan idd snel in de tientallen GBs lopen, dus dat hoeft niet gek te zijn iig.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh ja, ik ben Visual Express gewend :P Als je de volledige studio installeerd, dan gaat het inderdaad hard met de GB's.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebruik Microsoft's eigen USO-ISO tool, dat is ook een optie als je de ISO gevonden hebt: https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Opschonen van een verse of oude Windows doe je via de gewone standaard schijfopruiming tool, klik daar op de knop "Systeembestanden opschonen". Ruim je zo een paar GB extra mee op.

Dit is een GUI vervanging van het dism commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij iedere updateronde (en dat zijn er bij een fresh install nogal wat) maakt windows een systeemherstelbestand aan. Check daar maar eens, dikke kans dat daar je diskspace gebleven is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1