Windows 7: infinite loop boot, autofailover corrupted file

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb in het verleden zeer positieve ervaringen gehad met vriendelijke en behulpzame Tweakers, dus ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Ik ben zelf niet echt computertechnisch (maar ook geen echte leek) maar het probleem is op dit moment dermate lastig dat ik niet weet hoe ik verder moet.

Wat informatie:

De computer runt op Windows 7. C schijf Windows, D schijf een normale HDD voor films etc.

Tot vannacht deed hij het prima. Hij is afgesloten en heeft mogelijk een Windows update gedaan, maar dat weet ik niet zeker.

Als ik de pc nu wil opstarten dan kom ik eerst netjes langs de BIOS. Vervolgens kom ik tegen een zwart scherm aan, dat 'bestanden laden' aangeeft (als je bv. de windows installatie cd runt vanuit de BIOS).

Er wordt echter niks ingeladen (de balk blijft leeg) en het flits vanuit een zwart schermpje over naar Opstartherstel.

De foutmelding die gegeven wordt is:

Autofailover corrupted file

-

Op meerdere sites krijg je de aanbevelingen om

sfc /scannow
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot
bootrec.exe /RebuildBcd

Deze hebben echter allemaal nog geen effect gehad. Ik heb nog zeker andere dingen geprobeerd maar ik zou niet precies meer aankunnen geven welke dat zijn. Problemen die in de weg staan:

Geen oplossing tot nu toe werkt.
Safe mode is niet beschikbaar, alle opties die F8 bij de BIOS opent hebben geen effect/foutmeldingen/starten niet.
Een upgrade/repair via de CD lukt ook niet omdat de versies verschillen.

Heeft iemand een idee wat ik verder kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rordarok op 05-04-2015 20:27 ]

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Doe eerst maar eens een chkdsk C: /F /R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Het bestandssysteem is gecontroleerd. Er zijn geen problemen vastgesteld.
0kB in beschadigde sectoren.

(Ik weet niet welke informatie verder nog van belang is.)

Bedankt voor de hulp al, ik waardeer het echt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rordarok op 06-04-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Ik heb volgens deze link

http://answers.microsoft....4a-41dc-b0c3-cc275e1d9fbf

de derde reactie gevolgd en dit is gelukt.

Nu krijg ik echter het probleem dat bij het opnieuw opstarten van het systeem de foutmelding:

pshed.dll mist.

Nu kom ik alleen niet verder dan dat scherm ipv naar de opstartherstel. Hoe los ik dit op?

[ Voor 3% gewijzigd door Rordarok op 07-04-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Is het misschien mogelijk om de file handmatig op de computer te zetten via USB/CD? Of een andere Windows versie .iso branden en dan proberen te repairen? Google geeft ook geen nieuwe oplossingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Met een Windows 7 DVD een system restore en of startup repair uitvoeren?

Weet niet of je ondertussen al kan inloggen in safemodus? Als je dat kan en je kan programma's uitvoeren is Tweaking Tools All in One een goed programma.

[ Voor 4% gewijzigd door Mebus op 08-04-2015 22:45 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
De Windows 7 CD werkt niet: hij geeft aan dat de windows versie die op CD staat verschilt van de versie die op de PC staat en hem daarom niet kan repareren. Via de CD kom ik dus niet in het '5-optie' schermp.

Safemodus werkt helaas ook niet, alle opties via F8 komen meteen terug om het zwarte schermpje met bovenstaande tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[Hulp nodig] in de topictitel is nogal onzinnig zolang er geen letterlijk levensgevaar is, zo zijn er nog een miljoen topics op GoT. Ik haal dat deel dus uit de topictitel en vervang het door info die wel relevant is :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Oké, excuses, ik had de sticky verkeerd begrepen. Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
DVD branden met de juiste versie? Of een bootable usb stick maken, scheelt je weer DVD'tjes :)

Makkelijkst is om gewoon Windows opnieuw te installeren, maar neem aan dat dat echt je laatste optie is?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Het is ondertussen gelukt om via de CD weer in het systeemherstel scherm te komen. Eerst moest ik hiervoor de HDD unpluggen zodat alleen de CD-Drive + OS drive overbleven, en vervolgens moest ik de boot order aanpassen van OS>CD-Drive. Ook moest ik bij de CD-Drive de modus veranderen van UEFI naar standaard.

Nu heb ik ondertussen Systeemherstel weer geprobeerd te starten, maar krijg nu de melding dat het probleem niet automatisch valt op te lossen. De errorcode van Corruptfile Autofailover is nog steeds hetzelfde.

Vervolgens heb ik sfc /scannow geprobeerd, maar daar krijg ik de melding dat het systeem al bezig is met een repair en dat een restart nodig is om het uit te voeren. Dan gebeurt er vervolgens niets, dus de scan wordt niet echt uitgevoerd.

Daarna heb ik de 2de reactie van deze link: http://answers.microsoft....f5-44e8-b136-9d9bb9a22c60 geprobeerd, maar op het moment na de laatste stap krijg ik bij de reboot gewoon weer de pshed.dll 0xc0000225 error.

Iemand nog een idee?

@Mebus Het is niet mijn computer maar die van m'n broer, en hij heeft nog belangrijke bestanden op de C schijf staan. Een volledige re-install is inderdaad de laatste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Het lijkt mij dan eerder zaak om zijn bestanden veilig te stellen, via een Linux boot CD of de HD extern te koppelen en de bestanden te kopiëren.

dan een verse install er overheen.
Pagina: 1