Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC gaat 'aan' maar vervolgens geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-11 13:36
Hallo allemaal.

De SOMS voorkomende problemen zijn de ellendigste om op te lossen en ik heb er weer zo een. Ik vermoed dat mijn voeding aan vervanging toe is maar ik wilde het even checken.

Symptomen: meestal doet de PC het gewoon prima, maar zo eens in de paar weken wil hij niet opstarten. De power gaat aan, de fans beginnen te draaien, maar vervolgens gebeurt er helemaal niets. De monitor krijgt geen beeld, komt zelfs niet uit z'n slaapstand. Ik weet niet hoe het op te lossen: soms doet hij het plotseling weer, soms lijkt het helemaal eraf gooien van de stroom (voeding uit en aan) wel te helpen.

Voordat ik mijn Nexus Value 430-voeding (waar ik heel blij mee ben want muisstil) vervang: klopt het dat dit de voeding is, of kan het ook mijn moederbord zijn?

Klote om te testen, want het probleem is af en toe.

thanks

Hardware:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock 890GM PRO3€ 0,-€ 0,-
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD15EADS, 1,5TB€ 0,-€ 0,-
1Antec Fusion Remote Zilver€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 95,90€ 95,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)€ 0,-€ 0,-
1Scythe Twin Mounter 2.5"€ 7,13€ 7,13
1Scythe Ninja Mini Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Nexus Real Silent Fan, 80mm€ 4,50€ 4,50
2Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm€ 6,49€ 12,98
1Keysonic KSK-8020 HM incl. USB hub€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Wireless Mobile Mouse 4000€ 20,06€ 20,06
1GeIL GV34GB1333C9DC€ 0,-€ 0,-
1Nexus Value 430€ 0,-€ 0,-
1OCZ Agility 2 60GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 140,57

[ Voor 75% gewijzigd door Znorkus op 05-04-2015 18:57 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Kan natuurlijk van alles zijn.
Dus onderdelen gaan vervangen, dan weet je het.

Voeding lenen? En testen.
Videokaart lenen? En testen.
Moederbord kan natuurlijk ook defect zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door jan99999 op 05-04-2015 19:15 ]

• Znorkus
Hm thanks ik hoopte dat het niet van alles kon zijn ;-)
Lijkt me bv onwaarschijnlijk dat het de harde schijf is, of het RAM, of de ventilatoren. Ook lijkt het me niet waarschijnlijk dat het de CPU is, omdat het mobo dan error-beeps zou moeten geven.

Dus ik hoop dat het nog tot een wat specifieker probleem terug te leiden is. Losse GPU ontkoppelen kan ik wel doen, maar zelfs als hij 2 weken goed draait weet ik nog niet of het probleem is opgelost...

Heb nu bijvoorbeeld de 220V-stekker er helemaal uitgetrokken, weer ingestopt, en nou loopt hij weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Znorkus op 05-04-2015 19:53 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

Het zou in theorie juist de CPU kunnen zijn omdat je bij CPU problemen met regelmaat dus geen piepjes krijgt. :+

Hangt het systeem aan een geaard stopcontact?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Znorkus
Ah. Ja dan kan het toch de CPU zijn.

Nee, geen geaard stopcontact...kan dat m zijn?
In tegenspraak daarmee: de pc hangt al twee jaar aan dat stopcontact, en heeft dit probleem alleen maar de afgelopen paar maanden, eerder nooit.

[ Voor 46% gewijzigd door Znorkus op 05-04-2015 19:59 ]

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:27
Dit heb ik wel eens op een oude pc gehad. Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan nadat ik alles een keer uit elkaar gehaald had. Ik vermoedde toch iets van een stukkie aarding wat niet lekker was.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

Dat een probleem eerst niet voorkwam maar nu wel zegt weinig, alle problemen wijzen op de voeding - en dan is het testen op een geaard stopcontact zo ongeveer het eerste wat ik zou doen. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Znorkus
Thanks Danger & bats!! Had wat bluescreens bij intensief gamen ook, dus alles ff in en uit elkaar en koelpasta opnieuw etc kan geen kwaad.

[ Voor 80% gewijzigd door Znorkus op 06-04-2015 03:18 ]

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb je toevallig een nieuwe biosupdate gedaan afgelopen tijd?

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Als het werkt om de stroom er af te halen is het probleem niet je voeding maar meer je mobo denk ik.

Het grote adblocking topic

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-10 13:31
ik heb met een amd configuratieook zoiets gehad (zelfde symptomen), toen was mijn moederbrod letterlijk uitgefikt...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Klinkt toch wel als een voeding die het niet meer ziet zitten, het is iig een oud ding, hij is al 6 jaar uit, en gezien de rest van je pc ook wel aardig op leeftijd is, kan ie al wat jaartjes mee doen.

Als ik de review van http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/1544/2 pak, zie en lees ik dat er Teapo gebruikt wordt, nu is dat niet heel slecht, maar na jaren in een stille voeding, eentje met een low-speed, en dus ook low-airflow voeding kunnen die toch wel slecht worden, gezien de voeding intern toch wel wat warmpjes kan worden. Zeker gezien het nou niet echt de meest krachtige is, en je hem toch vrij stevig belast.

De kans op een dode voeding is dus vrij groot.

Je mobo, tja, hoewel het zeker niet de beste mobo is, ook niet voor een x4, met zijn 4+1 ongekoelde fases, en nog belangrijker: 95w TDP support, je x4 stookt 125w standaard, en als het goed is turbo'oot hij naar een gezellige 140w, mag je van geluk spreken dat je geen stevige performanceproblemen hebt met spellen, of je hebt ze wel, maar merkt ze niet. Maar tenzij je echt je mobo flink beschadigt hebt, hoort hij wel nog gewoon op te stappen, maar je CPU dus te throttlen als hij te warm wordt.

Om het helemaal gezellig te maken, is je SSD ook al van zeer discutabele kwaliteit, net als alle andere oude OCZ SSD's. Deze geeft normaliter niet deze problemen, maar sta niet vreemd te kijken als op een dag je pc zegt dat ie Windows niet meer kan vinden.

Enfin, voeding is de meest waarschijnlijkste dader, je mobo is niet geweldig en je SSD al helemaal een tijdbom.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1