Ik ben het audio forum even doorgeweest en weet niet zeker of dit nou onder vintage of zelfbouw valt, daarom maar een topic aangemaakt.
Ik was deze week een klus opnemen aan boord van een oud binnenvaart vrachtschip.
De nieuwe eigenaar zei dat hij alles incl inboedel over genomen had.
Ik zei: "Mooi audio setje heeft hij laten staan."
Dus zegt hij: "Als je het hebben wil .. neem maar mee, wel vandaag graag."
Tja dat liet ik me geen 2e keer zeggen
(Wel rugpijn aan overgehouden, maar was het waard)

Bowers & Wilkinson 803 Matrix Fronts
Bowers & Wilkinson AS-6 Sub
JM Lab Cobalt CC20 Center
Yamaha DSP-A2 Receiver Versterker
Ik heb jaren geleden een 4 x Jamo Classic 8 set gehad en heb nu een Bose Acoustimass III 16 setje (tja vrouwen)
Toch mis ik wel dat heerlijke geluid bij bijvoorbeeld muziek. Daarom wil ik graag weer lekker muziek luisteren op mijn hobby zolder.
Na het testen van de speakers kwam ik tot de conclusie dat de sub en center gewoon totaal overbodig zijn voor muziek. (Deze gaan dus ook weg)
Maar helaas ..... de bovenste gele (middentonen?) speaker van 1 van de 803 speakers is stuk.
Ik heb ze omgewisseld met de andere 803 om hier achter te komen.
De andere lage tonen en tweeter speakers lijken het allemaal goed te doen.
Visueel lijkt er niets aan de speaker te mankeren.

Mijn eerste vraag is dus, hoe kan ik dit niet al te duur oplossen?
Zijn deze speakers nog te krijgen? Zijn hier goede vervangers voor? En als ik een andere speaker erin zet, moet ik dat dan bij beide speakers doen zodat het geluid 'gelijk' klinkt?
Dan mijn tweede vraag, de Yamaha DSP-A2 (22KG pff), is het slim om deze versterker gewoon te houden voor alleen muziek op de 2 x B&W 803 Matrix of is het misschien verstandiger om iets anders te zoeken?
De Yamaha DSP-A2 lijkt een soort 7.1 - 100W per kanaal versterker te zijn terwijl de 2 speakers 90-200W zijn. (specs)
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Ik was deze week een klus opnemen aan boord van een oud binnenvaart vrachtschip.
De nieuwe eigenaar zei dat hij alles incl inboedel over genomen had.
Ik zei: "Mooi audio setje heeft hij laten staan."
Dus zegt hij: "Als je het hebben wil .. neem maar mee, wel vandaag graag."
Tja dat liet ik me geen 2e keer zeggen
(Wel rugpijn aan overgehouden, maar was het waard)

Bowers & Wilkinson 803 Matrix Fronts
Bowers & Wilkinson AS-6 Sub
JM Lab Cobalt CC20 Center
Yamaha DSP-A2 Receiver Versterker
Ik heb jaren geleden een 4 x Jamo Classic 8 set gehad en heb nu een Bose Acoustimass III 16 setje (tja vrouwen)
Toch mis ik wel dat heerlijke geluid bij bijvoorbeeld muziek. Daarom wil ik graag weer lekker muziek luisteren op mijn hobby zolder.
Na het testen van de speakers kwam ik tot de conclusie dat de sub en center gewoon totaal overbodig zijn voor muziek. (Deze gaan dus ook weg)
Maar helaas ..... de bovenste gele (middentonen?) speaker van 1 van de 803 speakers is stuk.
Ik heb ze omgewisseld met de andere 803 om hier achter te komen.
De andere lage tonen en tweeter speakers lijken het allemaal goed te doen.
Visueel lijkt er niets aan de speaker te mankeren.

Mijn eerste vraag is dus, hoe kan ik dit niet al te duur oplossen?
Zijn deze speakers nog te krijgen? Zijn hier goede vervangers voor? En als ik een andere speaker erin zet, moet ik dat dan bij beide speakers doen zodat het geluid 'gelijk' klinkt?
Dan mijn tweede vraag, de Yamaha DSP-A2 (22KG pff), is het slim om deze versterker gewoon te houden voor alleen muziek op de 2 x B&W 803 Matrix of is het misschien verstandiger om iets anders te zoeken?
De Yamaha DSP-A2 lijkt een soort 7.1 - 100W per kanaal versterker te zijn terwijl de 2 speakers 90-200W zijn. (specs)
Ik hoop dat iemand me kan helpen