Toon posts:

Abit KT7A Raid & S3 suspend to ram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik ben erg benieuwd wie dit al eens uitgeprobeerd heeft. En vooral of je het ook aan de praat gekregen hebt.

Ik draai win98 SE. Laatste bios revisie 3C.
Als ik het activeer gaat het half goed.
Suspend to ram gaat op zich goed. Computer wordt uitgezet.

Maar als ik de pc dan aanzet. Eerst krijg je een beep te horen. Daarna blijft het beeld gewoon zwart. Monitor lampje oranje.

Ik krijg het niet werkende iig. Iemand suggesties :?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand dit ooit geprobeerd :?

Niemand problemen mee gehad :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:32
S3 en STR? Zal je nooit lukken. Dat ding heeft zelfs moeite met standby modus...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 18:31 schreef _JGC_ het volgende:
S3 en STR? Zal je nooit lukken. Dat ding heeft zelfs moeite met standby modus...
Nou standy gaat prima.

Het probleem is dat suspend to ram in eerste instantie wel werkt, maar het terug aanzetten gaat niet goed

Verwijderd

Win98SE ondersteunt toch helemaal geen STR ?

Volgens mij moet je WinME of Win2k hebben.
En standby gaat inderdaad prima ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 23:10 schreef Hooi het volgende:
Win98SE ondersteunt toch helemaal geen STR ?

Volgens mij moet je WinME of Win2k hebben.
En standby gaat inderdaad prima ;)
Weet je dat wel heel zeker :?

Er wordt gezegd dat het gewoon moet werken onder win98 se

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Is een feature die ook in w98 wordt ondersteund (Ik heb er zelf nog reclame voor gemaakt net zoalfs fastboot maar dat is een ander verhaal)

Vaak is het te wijten aan drivers die geheugen niet lekker vrijgeven. (ISDN kaarten zijn berucht) Ik heb het hier prima draaien op een MSI K266Pro. Op mijn K7TA kreeg ik het met alle insteekkaarten niet voor elkaar. NU ie als server draait (met alleen NIC) doetieut ineens wel :?

Effe een beetje spelen met je HW

En toen was m'n signature weg :(

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Suspend To RAM is heerlijk, alleen VIA maakt het onmogelijk. Het schijnt dat je het beste de IDE driver van Windows kan gebruiken ipv de IDE driver die bij de 4-in-1 ellende software wordt geinstalleerd. Wellicht dat het dan werkt. Op m'n oude BX plank werkte suspend To Ram perfect, hele PC gaat helemaal uit (echt volledig), en als je op de spatiebalk hakt dan staat binnen 10 sec je windows weer klaar zoals je 'm achterliet. Dit is een van de dingen die ik erg mis sinds ik zo'n klote VIA plank heb aangeschaft... :( grrrrrr

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

ik heb een abit KT7 RAID en draai win2k, en bij mij werkt het perfect. Ik had eerst een maxtor 20GB ATA/100 7200, en daar deed hij het niet mee, maar nu is die gecrashed en heb ik als vevanging een 5400 IDE 6,4GB maxtor er in gezet en daarmee doet hij het prima..
(Ik gebruik het btw nooit, ik vermoord geen }:O :) )

Verwijderd

Dit stukje uit één van de vele artikelen van Microsoft. Over Power Management dus.

S3 S4 hibernate / suspend to ram is een nieuwe feature voor WinME en Win2k.
A1.4 Windows Experience
Upgrade scenarios with minimal user interference: Windows 98 > Windows 2000; Windows NT® 4.0 > Windows 2000, as described in Hardware Requirements for Windows Logo
Correct implementation of power management in the system and all its components, including:
ACPI firmware and hardware, ACPI-based power switch, USB controller that can wake the system, Fast POST, minimal start-up display, system appears "off" in any sleep state (PC99a:3.3-3.5; see FAQ A1.5.14)
NEW: Windows 2000/Windows Me: If system supports S3 or S4 sleep state, system ensures optimal user experience for suspend and hibernate, including correct BIOS support for the supported sleep state plus a Fast POST implementation
http://www.microsoft.com/HWDEV/WinLOGO/system/default.htm

Greetz,
Hooi. :Y)

Verwijderd

wat betreft win2000 kun je het beste bios KT7_YP nemen (ouder beta bios)

voor win98 waarschijnlijk ook.
STR is sinds YP niet meer gefixed. Alle nieuwere biossen hebben deze fix niet meer omdat men bij Abit haast had om die 686B/SoundBlaster bug te fixen

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Op zondag 17 juni 2001 08:36 schreef Hooi het volgende:
Dit stukje uit één van de vele artikelen van Microsoft. Over Power Management dus.

S3 S4 hibernate / suspend to ram is een nieuwe feature voor WinME en Win2k.
[..]

http://www.microsoft.com/HWDEV/WinLOGO/system/default.htm

Greetz,
Hooi. :Y)
Vanuit de software aan te sturen ja.

In w98 denktie gewoon -ik ga stand-by- de Hardware neemt het vanaf daar over en zet alle randapparatuur uit.

Hibernaten is een w2k/wme functie, het OS schrijf de volledige inhoud van het geheugen weg naar schijf en zet vervolgens de comp uit

En toen was m'n signature weg :(

Pagina: 1