GTX970 voor GTA5 op 1440p

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 18:48
Zou je met een GTX 970 soepeltjes GTA V kunnen draaien op 2560*1440? Ben van plan om namelijk een 970 te kopen in combinatie met de dell 2515h: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Heb op het moment nog een ouderwets 20" 1680*1050 beeldscherm in combinatie met een amd 6950 2gb versie. Geen idee of die laatste GTA V überhaupt op 1680 mooi te voorschijn kan toveren.

[ Voor 28% gewijzigd door Timberly2 op 05-04-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik heb je vraag afgesplitst van het topic waar je dit gevraagd hebt, want hijacken is niet toegestaan.
Timberly2 schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:21:
Zou je met een GTX 970 soepeltjes GTA V kunnen draaien op 2560*1440?
Blijft koffiedik kijken. Een spel dat nog niet uit is, blijft lastig voorspellen. Wat let je af te wachten?

Daarnaast, om te kunnen zeggen of een 970 in je huidige systeem nuttig is, is het handig te weten waar je pc uit bestaat. Je huidige GPU is ook al weer 5 jaar uit. Ligt helemaal aan je cpu e.d. of je een 970 uberhaupt in je huidige setup moet overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Oke br00ky ;).

Recentelijk de pc geüpgrade waarbij ik de GPU nog niet heb vervangen omdat ik deze nog redelijk achtte. GPU was tussentijds geüpgrade en nieuwer dan de rest. Maar ik kom er toch wel achter dat de GPU flinke bottleneck is.
Met de rest van het systeem overgegaan naar het volgende:

CPU: i5 4690
Mobo: Asus z97 -K
Geheugen: 8 gb ddr3

Dus ja, op een 1680*1050 monitor komt die 6950 2gb versie nog redelijk mee. Maar voor GTA V gaat dat sowieso lastig worden. Ik wacht het inderdaad even af, zo erg is die twee weken nu ook weer niet.

Off-topic: Ik koop de fysieke versie van GTA V, nu heb ik ook een laptop zonder dvd drive. Met een externe dvd drive is installatie op te lossen. Maar kun je met 1 licentie op 2 devices spelen? Onder steam kan dit wel maar ik koop liever de fysieke dvd van GTA V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Installeren gaat wel, maar je mag de code officieel maar op 1 device tegelijk gebruiken. Anders koopt natuurlijk één iemand een game en verkoopt vervolgens voor een klein bedrag zijn dvd door...

/al begin ik nu toch te twijfelen :X.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 05-04-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danhoff1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Heb zelf een 2560x1080 beeldscherm (lg 29um55) en deze speelt in combinatie met de msi gtx 970 alle nieuwste games vloeiend op ultrasettings af. (Call of duty aw, Far cry 4)

De gtx 970 is zelfs zo sterk dat zelfs wanneer ik mn opneemprogramma voor YouTube erbij aanzet, hij ook gewoon nog op ultrasettings kan spelen

Ik heb een soort zelfde systeem maar dan met een i5 4460, 16gb ram en een msi z97 gaming 5.

GTA V is wel een flinke game maar ik ga er ongeveer vanuit dat ie ongeveer net zoveel vraagt als far cry 4. Moet lukken denk ik. Goede keus zou ik zeggen!!! Heb je nog jaren plezier van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
Je kan toch gewoon je product code invoeren op steam? en ook gewoon installeren met DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
legendareN schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:20:
Je kan toch gewoon je product code invoeren op steam? en ook gewoon installeren met DVD
Oke dankjewel, heb nog nooit een spel via Steam gekocht. Of een DVD - steam combinatie gedaan. Als het op die manier werkt dan is dat goed geregeld dus. Ik game niet zoveel meer (alleen maar de free to play zoals tanks). Maar GTA IV destijds alleen op de xbox 360 gehad, gekraakte versie op de pc. Achteraf gezien gewoon moeten kopen, maargoed naïeve scholier destijds. Ik koop gta V nu zeker weten.

Hmm, op bol.com zie ik tegenstrijdige reacties staan bij Q&A.

MatthijsVries | Losser

je krijg een steam code
4 april 2015

MustafaAydin

Volgens mij niet, aangezien dit geen steam cd-key is. Je ontvangt een code om het spel te activeren met de cd.

[ Voor 18% gewijzigd door Timberly2 op 05-04-2015 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
wil je perse het doosje hebben dan? Want als je hem gwn via steam koopt/activeert, je kan steam op meerdere pc's installeren en vervolgens gewoon met je account inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danhoff1
Je moet vooral geen steamkeys gaan kopen in Nederland. Veel te duur. Heb zelf GTA v gepre ordered voor 40 euro voor steam. Kijk eens op allkeyshop.com. hier kun je alle sites vergelijken. Sites waar ik goeie ervaring mee heb zijn g2a en kinguin. Heb ze op mn steam gezet en kon na het bouwen van een nieuwe PC gewoon inloggen op mn steam en de games weer downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Danhoff1 schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:43:
Je moet vooral geen steamkeys gaan kopen in Nederland. Veel te duur. Heb zelf GTA v gepre ordered voor 40 euro voor steam. Kijk eens op allkeyshop.com. hier kun je alle sites vergelijken. Sites waar ik goeie ervaring mee heb zijn g2a en kinguin. Heb ze op mn steam gezet en kon na het bouwen van een nieuwe PC gewoon inloggen op mn steam en de games weer downloaden
Viel mij ook op inderdaad. De Nederlandse prijs bij Steam is €59.99. Terwijl bij Bol.com het spel €44.95 is. Wat is dit voor opmerkelijk groot verschil. Zit er bij bol.com dan geen steamcode of mogelijkheid tot multi devices? (wat steam wel ondersteunt als je steam op je desktop en laptop hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danhoff1
Timberly2 schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:12:
[...]

Viel mij ook op inderdaad. De Nederlandse prijs bij Steam is €59.99. Terwijl bij Bol.com het spel €44.95 is. Wat is dit voor opmerkelijk groot verschil. Zit er bij bol.com dan geen steamcode of mogelijkheid tot multi devices? (wat steam wel ondersteunt als je steam op je desktop en laptop hebt)
De winkel op steam zelf is sowieso altijd duur (behalve de acties). Ik vergelijk altijd op allkeyshop.com de prijzen. Bol.com is wel lekker goedkoop. Vraag me idd af waar dit aan ligt. Zelfs de presale bonus zit erbij.
Het is dan wel een fysiek schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Steam heeft ook geen optie voor 'multi-devices', in ieder geval niet meer of minder dan het fysieke DVDtje.
Je kan de game op meerdere pc's installeren, maar nooit tegelijk met dezelfde key spelen, maar als je op de laptop speelt, de game daar sluit en dan op je desktop speelt zou dat moeten werken, of het nou via Steam of Rockstar zelf gaat.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Danhoff1 schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:01:
[...]

De winkel op steam zelf is sowieso altijd duur (behalve de acties). Ik vergelijk altijd op allkeyshop.com de prijzen. Bol.com is wel lekker goedkoop. Vraag me idd af waar dit aan ligt. Zelfs de presale bonus zit erbij.
Het is dan wel een fysiek schijfje.
Ja dus je zou denken dat daar minder marge op zit dan op een simpele download. Logistieke factoren in achting genomen (dvd's, verpakking, vervoer, tussenhandelaren).

Wat betreft Steam snap ik dat je niet op twee devices tegelijk online kan. Ik vroeg me gewoon af of je met een DVD het spel zowel kunt installeren op je desktop als op je laptop en ook afwisselend dus kan spelen. Omdat ik in het weekend op de desktop bij mijn ouders game en doordeweeks met de laptop verder wil. Vroeg me af of dat dus ook zonder steam kan, en zo te zien kan dat dus met Rockstar social club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-07-2020
Ontopic, draai nu zelf alles met een enkele 970 op een 1440p scherm. En zodra je de AA niet op 8x of 4x zet. Kan je bij de meeste recente games gewoon de 60 fps halen.

Natuurlijk blijft het altijd de vraag wat een toekomstige game gaat doen, als deze slecht word geport word kan het zijn dat de resultaten tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

XBladee schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:14:
Ontopic, draai nu zelf alles met een enkele 970 op een 1440p scherm. En zodra je de AA niet op 8x of 4x zet. Kan je bij de meeste recente games gewoon de 60 fps halen.

Natuurlijk blijft het altijd de vraag wat een toekomstige game gaat doen, als deze slecht word geport word kan het zijn dat de resultaten tegen vallen.
Ze zijn nu zo lang bezig met de port, dan mag ik aannemen dat de game vlekkeloos gaat lopen ;)

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-07-2020
Koninkje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:16:
[...]

Ze zijn nu zo lang bezig met de port, dan mag ik aannemen dat de game vlekkeloos gaat lopen ;)
tsja hoop het wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

nieuws: Rockstar noemt systeemeisen voor 4k-weergave GTA V

970 zou voldoende zijn voor 60 fps, denk ik?

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 22:15
als je hem via steam koopt opent steam social club dus het maakt niks uit waar je koopt, je hebt altijd social club nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:02

Ad Hox

N/A

Ik ga voor de zekerheid toch voor een 980. Maar heeft dit wel zin, omdat ik geen 4K monitor heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Ad Hox schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:07:
Ik ga voor de zekerheid toch voor een 980. Maar heeft dit wel zin, omdat ik geen 4K monitor heb?
Wat heeft dit nu met dit topic te maken? En je spreekt jezelf enorm tegen, je wilt enerzijds zeker zijn maar anderzijds denk je dat het misschien geen zin heeft omdat je geen 4K scherm hebt? Dan is er dus toch geen sprake van zekerheid.

Een GTX 980 is niet speciaal bedoeld voor 4K, is er zelfs niet echt geschikt voor, voor vloeiend 4K heb je eigenlijk GTX 980 in SLI nodig, dus nee als je van plan zou zijn een 980 te halen, dat maakt niet uit als je "maar" een 1440p scherm hebt. Als je een 1080p scherm hebt, zou ik sterk afraden zoveel geld uit te geven aan een videokaart. En sowieso is het verschil tussen een 970 en 980 zo klein dat het de €200 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Ad Hox schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:07:
Ik denk bijna zeker te weten dat een 970 voldoende is. 200 euro voor 5 fps meer lijkt me niet nodig.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Ja, ik ga denk ik voor de EVGA gtx 970. In combinatie met de Dell 25 inch 2560x1440 resolutie. pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Ik ga er vanuit dat dit een perfecte combinatie voor GTA V is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Timberly2 schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:35:
Ja, ik ga denk ik voor de EVGA gtx 970. In combinatie met de Dell 25 inch 2560x1440 resolutie. pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Ik ga er vanuit dat dit een perfecte combinatie voor GTA V is :)
Lijkt me een prima combinatie, zeker genoeg voor GTA V :)

Ik heb overigens zelfs een EVGA 970 GTX met 1440px monitor en als ik in zeer veeleisende games geen minimaal 60 FPS haal dan speel ik wat met de videosettings. Op een dergelijk hoge resolutie heeft het bijvoorbeeld geen zichtbaar verschil of je Anti Aliasing op X2 of X8 hebt staan, aangezien je zo bizar veel pixels op je scherm hebt; ze worden met het blote oog steeds minder goed waarneembaar. Dit kan aardig wat FPS opleveren terwijl het beeldkwaliteit nagenoeg gelijk blijft. Veel mensen willen altijd alles op ultra rammen maar dat loont lang niet altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Oke stin00 dankjewel. Anti Aliasing heb ik sowieso al nooit aan staan (ook omdat de huidige videokaart dat niet trekt, een 6950 2gb). Dat is inderdaad minder nodig op die resolutie, hoop ik ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik kom even tussendoor, maar je kan 100 euro besparen door deze kaart te kopen: pricewatch: Club 3D Radeon R9 290 royalKing

Ja, hij genereert iets meer warmte maar presteert op deze resolutie hetzelfde en is dus 100 euro goedkoper.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timberly2
Hallo Frozen,

Hmm inderdaad, dat ik dat zelf nog niet ontdekt had... Presteert inderdaad nagenoeg hetzelfde, dus dan is dit zeker ook een aantrekkelijke optie. Bedankt dat je mij hier op wijst!

Zou het lonen om trouwens alvast een 4k scherm te kopen? Of wordt je dat een soort van beta-tester met die resolutie? Veel over gelezen dat scaling een issue is. Want een 4k scherm van samsung kost om en nabij de 400 euro en de Dell pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart rond de 300.

Die van Dell heeft dan wel betere 'softe' stats maar toch. 4k resolutie met GTA V zou wel het ultieme genot zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Timberly2 op 12-04-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
4k resolutie is geen doen met de huidige videokaarten, alleen als je dikke kaarten in SLI gaat draaien of de allernieuwste Titan X á 1100 euro aanschaft. Daarnaast zit je dan bij dat budget ook vast aan een TN paneel.

Neen, lekker 2560x1440px met IPS paneel :)
Pagina: 1