Brightness probleem tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimorphic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-05-2022
Hey,

Sinds kort merk ik problemen bij het spelen van games waarbij het nacht kan worden. Het beeld van mijn monitor wordt dan enorm zwart tot op het punt dat het nauwelijks mogelijk is voor mij om te zien wat er aan de hand is, en vervolgens beweren de vrienden waar ik samen mee speel dat het reuze meevalt. Daarnaast ontdekte ik ook het rare geval bij Youtube filmpjes als het daar donker is, het opeens een stuk duidelijker is qua belichting wanneer ik het fullscreen zet!

Voor de rest heb ik een normale LG LCD scherm met vga naar dvi aansluiting. Ik heb al geprobeerd om wat te knutselen in de settings van Nvidia Control Panel, maar kom er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:17

OMD

Op je monitor staat waarschijnlijk een automatische dim functie aan die de backlightverlichting verminderd bij donkere scenes om het scherm een betere zwart weergave te geven. Vaak heet het iets van dynamic lichting oid.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X