Media markt Dell 17" aanbieding

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gisteren las ik in de krant dat er bij media markt Dell 17" monitoren voor 500 piek zijn te halen.

Nu ben ik nogal aan een nieuwe monitor toe (oude 14" VGA }:O ) en dit lijkt me een leuk dingetje. Maar ik heb totaal geen verstand van monitoren.

Hebben jullie dat ding ook gezien, en zo ja, is het een goed ding? Ik ga er zometeen ff heen om het ding in het echt te bekijken, maar ja het moet ook wel een duurzaam ding zijn dat niet een maand na garantie er mee ophoudt.

Nog een extra vraagje: Ik lees hier wel eens verhalen van Tweakers die hun monitor hebben geprobeerd schoon te maken en daardoor hebben beschadigd. Ik haal altijd een stuk keukenpapier met spiritus over mijn 14" bakken heen, maar met een dure 17" wil ik wel voorzichtiger zijn. Hoe maak je een monitor goed schoon (beeld) zonder het te vernielen?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Voor het schoonmaken heb ik sinds kort Glassex multidoekjes :)
werkt hier perfect, ze zijn zacht en vochtig!
Hm vandaar de naam glassex :P misschien :?

daarvoor deed ik heb ook met glassex maar dan met een stukkie keukenpapier of vlieda doekje.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Als je een monitor koopt moet je zowel naar het beeld als naar de specificaties kijken.

Specificaties: wat voor beeldformaat en refreshrates kan het scherm aan.
op 17" draai je 1024x768, 1152x864 of 1280x1024 op (afhankelijk van je voorkeur, ikzelf draai 1152x864 met large fonts).
Koop een scherm dat je door jouw gewenste resolutie op minstens 85Hz aankan. Het kan geen kwaad om te zorgen dat de monitor wat over heeft (dus ook een hogere resolutie dan jij wenst, op 85 Hz). Dan kan je in de toekomst evt toch omhoog en daarnaast hoeft je monitor minder op zijn tenen te lopen, dus is het beeld beter (vgl 120 rijden met een suzuki alto en een Mercedes S500).

Beeld: moet je gewoon naar kijken: kijk op de door jou gewenste resolutie op de letters scherp zijn, de kleuren mooi helder en contrats (in bv filmpjes goed).
Let op: de meeste monitoren zijn scherper op lagere resolutie en worden wat vager op hoge resolutie. Check dus de scherptevan de letters in de gewenste resolutie!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben er geweest en door te kijken wist ik al genoeg: Echt een goed monitor is dit niet. De prijs gaat wel ten koste van de kwaliteit, dat was direct te zien.

Ook ff bij Dynabyte gekeken, en daar stond een fraaie Philips 17" voor 4 tientjes meer. Die haal ik binnenkort op, prachtig beeld in 800x600 en 1024x768. Hogere resoluties = koppijn, maar daar is de prijs (540 piek) dan ook naar. Maar ik gebruik toch alleen maar 800x600 en 1024x768 en die draaien op 85 Hz. En heel veel geld heb ik niet over voor een monitor.