Voor mijn vader bouw ik een nieuw systeem, hij zit er ongeveer de hele dag achter, maar het mag niet te duur zijn. Mijn vader is heel 'groen' ingesteld dus laag verbruik en een lange levensduur van het systeem vind hij heel belangrijk.
Wat wil je doen met het nieuwe systeem?
Intensief browsen, bijna altijd +10 tabs open, webdesign, permanent muziek streamen, met enige regelmaat foto's of audio bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 380 euro, maar minder is nooit mis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's en kast zijn nog uit het vorige systeem te gebruiken, net zoals kaartlezer, cd-drives ed.
Wat denk je allemaal aan advies nodig te hebben?
Advies voornamelijk over een efficiente, zuinige en voeding/mobo/cpu combi. 8GB ram lijkt me essentieel voor de hoeveelheid dingen die tegelijkertijd op het systeem gebeuren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bijzonder, maar onderdelen graag merken die goed bekend staan qua levensduur en betrouwbaarheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo efficient mogelijk energiegebruik, niet te veel geluidsproductie is nooit mis. Het moederbord moet nog IDE (Pata) hebben om de oude cd-drives mee te kunnen nemen, tenzij een adaptertje volgens jullie handiger is.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij het systeem erdoor efficiënter met z'n energie omgaat wat me erg onwaarschijnlijk lijkt.
Edit:
Na een pagina aan posts is er nog niet veel veranderd, i3 iets nieuwer en het behouden van de cd-drive is onrealistisch.
Wat wil je doen met het nieuwe systeem?
Intensief browsen, bijna altijd +10 tabs open, webdesign, permanent muziek streamen, met enige regelmaat foto's of audio bewerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 380 euro, maar minder is nooit mis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
HDD's en kast zijn nog uit het vorige systeem te gebruiken, net zoals kaartlezer, cd-drives ed.
Wat denk je allemaal aan advies nodig te hebben?
Advies voornamelijk over een efficiente, zuinige en voeding/mobo/cpu combi. 8GB ram lijkt me essentieel voor de hoeveelheid dingen die tegelijkertijd op het systeem gebeuren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bijzonder, maar onderdelen graag merken die goed bekend staan qua levensduur en betrouwbaarheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo efficient mogelijk energiegebruik, niet te veel geluidsproductie is nooit mis. Het moederbord moet nog IDE (Pata) hebben om de oude cd-drives mee te kunnen nemen, tenzij een adaptertje volgens jullie handiger is.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij het systeem erdoor efficiënter met z'n energie omgaat wat me erg onwaarschijnlijk lijkt.
Edit:
Na een pagina aan posts is er nog niet veel veranderd, i3 iets nieuwer en het behouden van de cd-drive is onrealistisch.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4160 Boxed | € 113,95 | € 113,95 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 12,54 | € 12,54 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 109,95 | € 109,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 372,29 | |
[ Voor 48% gewijzigd door Baardappel op 05-04-2015 17:14 ]