windows 8.1 licentie 2 keer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-01-2021
Goedemiddag.

ik ben op zoek naar twee Windows 8.1 licentie's
uiteraard wil ik er voor betalen maar waar kan dat?
de winkel waar ik was zegt dat ik dan twee keer Windows 8.1 moet kopen

klopt dit?

de reden is dat ik mij harde schijf heb vervangen in mijn desktop
en mij licentie codes kwijt ben

van zowel mijn laptop als mij desktop

iemand een idee waar ik de licenties kan halen?

Alvast bedankt.

Actief in Rust,Dayz SA Modded,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-10 16:28
Als het goed is moet er ergens op de laptop en desktop een sticker zijn geplakt met de licentie code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een winkel.

Zie de Pricewatch voor de goedkoopste aanbieder.

En je hebt inderdaad 2 licenties nodig als je Win8.1 wilt gebruiken op zowel je laptop als desktop.

Bevat je oude harde schijf nog de codes / geactiveerde licentie? Dan kan je de code met een tooltje uitlezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 10:00

weebl

YARR!

Als je PC en laptop al met Windows 8 er op geinstalleerd kwamen dan is de kans groot dat de productcode in het BIOS zit. Je kan op beide machines gewoon Windows 8 installeren en de activatie gaat dan vanzelf. Je hoeft echt geen nieuwe licenties te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-09 23:52
Iets zegt me dat die desktop en laptop niet origineel kwamen met 8.1

Goedkoopste optie, mocht je nog studeren of iemand kent die studeert, is surfspot.nl denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
Willaaam

Jawel op mij desktop zat die (zonder sticker op mij pc)

mij laptop zat Windows 7 met een sticker onderop met de licentie
maar daar heb ik geen recovery cd van
vandaar dat ik Windows 8 .1 erop heb gezet

Fridgeman

ik heb dat al geprobeerd. wel een paar codes gehad maar die werkte niet.
winkey ..

even iets duidelijker

voor mij desktop heb ik mij SSD met besturing systeem vervangen van 64SSD naar 240 SSD

Voor mij laptop heb ik een schone recovery gedaan met de USB Recovery Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
Probleem is dat ik Windows niet meer kan activeren

de laatste optie is denk ik? voor mij om dan twee keer Windows 8.1 te aanschaffen

Helaas maar ik weet geen andere oplossing,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Bij windows 8 wordt er geen licentiestikker meer op de pc geplakt. De code zit voortaan in de UEFI verwerkt en er zou bij een herinstallatie dan ook niet om een key gevraagd moeten worden.

Is dit wel geval dan zal je toch echt nieuwe licenties moeten kopen.
En ja, 2x Windows kopen staat gelijk aan twee licenties (2 codes) dus.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi08
Rye

Bedankt dan ga ik dat maar helaas doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou toch wat meer moeite doen om je licentiecode te achterhalen. Er zijn tools voor beschikbaar en hoewel de installatie die automatisch zou moeten uitlezen, wil dat niet altijd lukken. Dan zal je 'm later handmatig moeten invoeren of van te voren hebben uitgelezen.

Je laptop waar W7 mee is geleverd kan je weer met W7 installeren en de key onderop gebruiken. Heb je daar destijds Windows 8 (of 8.1) voor gekocht, dan moet je hoe dan ook de key ervoor hebben. Heb je die niet, dan ben je of erg slordig met je spullen en weggegooid, of je hebt W8 op een wat minder nette manier verkregen.

Ga hoe dan ook wat verder kijken, even €200 euro uitgeven voor licenties die je eigenlijk al hebt is zonde. Het achterhalen kost je hooguit wat tijd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Remi08 schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:45:
Willaaam

Jawel op mij desktop zat die (zonder sticker op mij pc)

mij laptop zat Windows 7 met een sticker onderop met de licentie
maar daar heb ik geen recovery cd van
vandaar dat ik Windows 8 .1 erop heb gezet

[knip]
Als je een OEM Windows 7 versie installeert die overeenkomt met degene die op je licentie-sticker vermeld staat dan kan deze zonder problemen opnieuw geactiveerd worden. Mogelijk dien je die licentie nog wel via het automatisch activatie-systeem van Microsoft te activeren (gaat via een gratis 0800 nummer voor ons Nederlanders).

Na het installeren opnieuw activeren van Windows 8(.1) op je desktop, kan middels een tooltje waarmee de key uit het BIOS kan worden uitgelezen, waarmee Windows 8(.1) ook opnieuw geactiveerd kan worden. Mocht er origineel een Windows 8 opstaan (en niet 8.1), dan zou ik om activatie-problemen te voorkomen, een herinstallatie uitvoeren met Windows 8 en deze later via de aangeboden updates naar 8.1 brengen.

Hoe dan ook, indien je in het bezit bent van geldige licenties, 1 via COA sticker, een via het BIOS, dan is het aankopen van 2 nieuwe licenties weggegooid geld.

Edit: wat hierboven nu ook al staat ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

hardware-lover schreef op zondag 05 april 2015 @ 15:10:
[...]
Mocht er origineel een Windows 8 opstaan (en niet 8.1), dan zou ik om activatie-problemen te voorkomen, een herinstallatie uitvoeren met Windows 8 en deze later via de aangeboden updates naar 8.1 brengen.
Dit of je hebt de verkeerde media gebruikt. (standaard w8 ipv oem met bios activatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Waar heb je je laptop en/of pc aangeschaft? Waarschijnlijk kunnen zij ook je originele licentie codes of Windows installatie media verschaffen. Of rechtstreeks bij de fabrikant opvragen die installatie media, soms tegen geringe vergoeding. Op termijn kun je dan kiezen om tegen veel lagere kosten een upgrade naar Windows 10 aan te schaffen. Nadeel, zoals het er nu naar uitziet vervallen dan definitief je oude Win 7 of 8 licenties en zit je vast aan Win 10. Maar het scheelt je wel een bak €...

NRG

Pagina: 1