S.M.A.R.T probleem met Samsung 840 series SSD?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views

• Flaubert
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09-2025
Beste mensen,

Eergisteren zag ik bij het openen van de Samsung Magician toepassing in een flits dikke rode meldingen: iets in de trant van "maak onmiddellijk een kopie van uw ssd..."en nog een melding die ik me niet herinner want van de weeromstuit en schrik sloot ik Magician meteen. Na even van de schrik bekomen te zijn opende ik deze toepassing opnieuw en... zag eigenlijk niets bijzonders meer, tot het mij opviel dat onder 'Drive health status' en onder 'Total bytes written' N/A stond. Dat lijkt me niet normaal.

Daarna heb ik m.b.v. andere toepassingen naar de SMART-status van de ssd gekeken en die zeiden allemaal "100% gezond". Als ik de SMART-status nu met Magician bekijk zegt die ook overal "O.K.". Ik heb de computer en dus de ssd (wat de systemdisk is) nadien voor vele handelingen gebruikt en het gaat nog steeds goed.

Mijn vraag: wat vinden jullie verstandig om hieraan te doen?

[Hieronder: SMART-status volgens Magician:] (helaas niet mogelijk om naar mijn afbeeldingen te linken).

Verwijderd

Ik heb meerdere SSD's gehad die zijn gaan falen en soms duurt het een paar dagen om gegevens te verzamelen om te kijken hoe slecht hij eraan toe is. Maar ik gebruik alleen SSDlife pro dus daar kan het ook aan liggen. Laatst gaf SSDlife aan dat mijn schijf 100% in orde is maar ondertussen een maand verder en hij schiet weer terug naar 4% maak onmiddelijk backup ofzo.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik denk dat Magician een beetje in de war is geraakt. Het is altijd handig om een back up te mmaken, maar als SMART programmas zeggen dat hij 100% gezond is zou ik mem geen zorgen maken.

Show me your moves.

Verwijderd

Hoi Flaubert,

Ik moet je topic helaas sluiten. Je geeft namelijk niet voldoende informatie, en je hebt waarschijnlijk het SMART topic nog niet gevonden of nog niet doorgenomen. Mijn advies aan je is om de startpost eerst te lezen en vervolgens in het SMART topic te posten met een screenshot van CrystalDiskInfo met alle SMART gegevens. Hoe je een plaatje online kunt hosten kun je vinden als je zoekt naar 'free image host'.

Post je SMART gegevens in dit topic: Check je SMART. Dan kun je we je van advies voorzien.

Vriendelijke groet,
CiPHER

Dit topic is gesloten.