Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 22:03
Hallo. Ik zit erover na te denken om via domotica een aantal functies in mijn huis te automatiseren, maar door alle verschillende mogelijkheden, apparaten en programma's zie ik door de bomen het bos niet meer. Is er iemand hier die mij verder kan helpen?

Wat ik zoek is het volgende:
  • Redelijk goedkoop, mijn budget is beperkt. Ik kan in het begin een aantal maanden sparen, dan kan ik een start budget hebben van zo'n 500 a 700 euro om mee te beginnen, en dat kan ik elke maand uitbreiden met een extra 150 euro.
  • Een besturingssysteem dat redelijk gemakkelijk is om uit te breiden, zonder dat je daarvoor een erg goede programmeerder moet zijn.
  • Een besturingssysteem dat bij voorkeur een bediening heeft die werkt via een web browser, en er grafisch gezien mooi uit ziet om te gebruiken. (als een apart programma nodig is kan ik daarmee leven, zolang er dan maar een android versie beschikbaar is. Dat het grafisch er mooi uit ziet om mee te werken is voor mij het belangrijkste)
  • Niet een vereiste, maar zou erg mooi zijn als het ook kon. Een systeem dat werkt in combinatie met een luchtreiniger. (Ik woon aan een drukke weg en ik heb een kat die soms graag naar buiten wil, dus een raampje open zetten gaat nogal moeilijk)
Ik woon in een studio slaap/woonkamer appartement, dus ik heb niet een systeem nodig voor meerdere kamers. Ik wil graag al mijn lichten in mijn woning kunnen dimmen en aan/uit doen, en ik zou graag de lampen van Phillips Hue willen kopen waarbij je ook de kleur van het licht kan bepalen. Daarnaast wil ook (als dat mogelijk is) gordijnen van dit soort type kunnen bedienen door middel van automatisch systeem waarbij je ze kan oprollen of uitrollen. Ook wil ik graag mijn deurbel vervangen door een nieuwe waarbij ik bijvoorbeeld een berichtje, of een mailtje kan krijgen op mijn tablet die zegt dat er iemand bij de voordeur staat.

Als er iemand is die mij verder kan helpen zou ik het erg waarderen.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:44
Kijk eens naar Domoticz.

Er is hier een topic van.
Standaard kun je erg veel en het wordt steeds meer zoek ondersteuning voor de hue lampen.